måndag 18 juni 2012

Trött på allt möjligt nu...

Hej!

Nu är jag trött på att tjata om vädret.
Det blir alltså ingen sommar i år.

Trött på att frysa.
Tar snart fram varm jacka och vantar!

Och trött på att saker går sönder!!!
Kameran, bilen, pannan....allt samtidigt



Har fått igång kameran men det går inte att zooma.
Är det meningen att jag ska ta en sådan
bild på Nisse på taket nu?


Om jag klipper ut den blir den så här.


Gör jag den större så blir den jättesuddig.
Så trist!!!


Får väl helt enkelt ta närbilder då, det funkar ju bra :) 


 Eller så får jag visa bilder som andra har tagit...
någon som skulle kunna tänka sig den här stolen?

NU...

...är det dags att vända eländet till något positivt:

Disk-och tvättmaskinerna är hela! Tjoho!
Bilen har inte varit med i någon olycka. Ingen är skadad
Kameran är inte helt svart längre!

och...
Sommaren kan fortfarande dyka upp!
Kameran kan gå att laga:)
och allt handlar ju bara om pengar...
Bah!

Dem har vi ju i överflöd:/
Inte.

KRAM
och godnatt :)

9 kommentarer:

  1. Ja det är åt helsike helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Hahaha trodde du att jag inte skulle skriva mera ;)) Men du, jag vet precis vad du menar och det är bra att du skriver såna inlägg också. Precis som livet är. Jag skickade ett sms till dig ikväll.

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Då ska jag strö lite salt i såren;) VI har haft en riktig sommardag med strålande sol och cirka 24 grader, helt jäkla underbart!! Jag har njutit varenda sekund, för enligt SMHI ska det bli sämre i morgon.
    MEN...det ska bli fint från onsdag och framåt igen:))

    Men vilken skitkamera som inte funkar som den ska, du får nog lov att lämna in den!

    Sov så gott och dröm söta drömmar!!
    Kram♥ till dig vännen

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: haha nu var du rolig:D Och jag fick två kommentarer, hihi.
    Men vad har du nu ställt till med? Fick ditt sms och undrar lite....

    Nu har jag bara två dagar kvar att jobba: i morgon mellan 13-16.30 och onsdag 9-16.30
    Hohohohohohoho;D
    Kram♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Marie: Aj-aj, vad det svider! ;) Men jag unnar dig det av hela mitt ♥ Har tittat på SMHI:s prognos för kommande två veckor. Det verkar som att den sommar vi hade i april-maj är det enda vi får:/ Bara regn och gråmulet framöver ser jag...
    Hoppas ni får det bättre! Tack och lov för glasverandan!!!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  6. Sööta Nisse är i fin form iallafall! Och har inte ramlat ner från taket!
    Förstår precis hur du menar, ibland känns det verkligen hopplöst!!! Verkligen avskyr när såna saker går sönder, besvärligt och krångligt blir det och DYRT att laga eller köpa nytt. Tråkiga pengar på nåt sätt också.

    Men, som sagt var, inga olyckor eller sjukdomar, då är ju livet trots allt okej, och sommaren kommer nog snart!

    Kram och pussa Nisse från Molly
    Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Allt på en gång. Så brukar det vara och det är INTE kul.

    Jag kan se fina Nisse även om han är lite suddig i större format.

    Varm kram ♥

    SvaraRadera
  8. Anncathrine: Du har så rätt, det är pengar som kunde ha varit bra till så många roligare saker, det är det som svider mest.
    Men vem har sagt att det ska vara roligt jämt!? :)

    Nu ska jag ta tag i dagen och sätta mig framför symaskinen och laga barnbarnet A:s jeans. Sedan blir jag nog fast där för där ligger en liten hög med saker som behöver rättas till, fållas, lagas...
    Nisse hälsar o tackar för pussen från söta Molly ♥
    Kram :)

    SvaraRadera
  9. Hulda: Du är så positiv!♥ Nisse är SUDDIG och det stör mitt estetiska öga:)))
    En bild att delete-a egentligen.

    Men visst är han fin; slank och vältränad;)Men jag fick hämta ner honom från taket den lille fegisen...:D
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥