onsdag 20 juni 2012

Utflyktsdag - min sista arbetsdag :)


HEJ!

Nu har jag ledigt från jobbet ända till i slutet av Augusti :)))
Idag har vi haft en härlig
utflyktsdag
och för en gångs skull hade vi sol:)



Här är vi på väg att lämna skolan med tre kanoter på släp


Framme i Breanäs ska en del av gruppen kanota
till grillplatsen på andra sidan viken.

A-L: Inga mygg här inte...:)

Vi andra fick en härlig skogspromenad.


Så vackert! Jag njöt i fulla drag,
Inte precis någon tung dag att lyfta lön för, hehe ;)


Vi åt medhavd sallad som vi gjorde tillsammans
med eleverna i går.
Muuums!
Alla hade bidragit med något.
H hade skurit gurkan.
E 1 kokat pasta.
E 2 skurit paprika och blandat en jättegod dressing.
A stekt kycklingen och kryddat den jättemumsigt
och E 3 skurit salladen.

Teamwork!
Det tar ju lite längre tid om man inte ser,
men så duktiga de är ändå! 



Uppe på en bergsknalle med fin utsikt över sjön Immeln 
finns det bord, bänkar och en grillplats.
Där kalasade vi på vår matsäck.


Till efterrätt grillade vi bananer och choklad insvepta i folie.


Här sitter en av eleverna, Elinor.
Ja, hon gav mig tillåtelse att publicera hennes namn och bild :)

Hon har avslutat ett år hos oss och sitter här och
funderar på det faktum att hennes liv kommer att se
annorlunda ut i framtiden.

Jobb i stället för skola.
Lite mer vuxet liv.

Känns väldigt konstigt att eleverna inte kommer
tillbaka till hösten...

Jag kan ju inte zooma längre.....

Lite längre bort på stranden finns en badplats.
Där var det faktiskt flera barn som BADADE!
Brrrrrrrrrr och hurvel!!!

Men inga i vår grupp. De skulle däremot ner och bada
i bassängerna på Trollabadet ikväll efter maten:)
Där är vattnet i alla fall lite uppvärmt.
 Tror jag.

Summa summarium:
Jag hoppas att det går bra för våra elever i framtiden
och att de har nytta av året hos oss.

För egen del hoppas jag på en skön sommar!
Och av den delar jag gärna med mig till er!

KRAMAR!

9 kommentarer:

  1. Det ser så roligt ut, både mysigt och roligt! En riktigt härlig dag helt i min smak och ännu bättre utan mygg!! ;)) Jättefina kort Karin!

    Jag blir lite avundsjuk på din långa ledighet men det är dig väl unt :)

    Ja de trampar ut på nya vägar i livet och jag önskar dem lycka till! :)

    Nu ska jag ut bland myggorna med hundarna. Myggen är lika stor som hundarna. Hemskt stora är de nu sen blir de mindre men ändå åt skogen för många. Jag blir tokig!

    Jag är ledig imorgon men har möte på jobbet. Sen jobbar jag hela midsommar. Har köpt en blomma med en liten midsommarstång däri. Den kan jag ju dansa runt på kvällen efter jobbet ;)

    Hej då, nu går jag! ♥

    SvaraRadera
  2. Ann-Louise: Spelar du in ett nytt avsnitt av din naturfilm nu då? Jag vill se mer!!! ;D

    Ja det var en fin dag idag, man är ju inte precis bortskämd med sol, det har varit dåligt av den varan på sista tiden...

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Hallå där! Shit vad gulligt alltså! Du jag kommer verkligen sakna dig jättemycket! Jag tycker du är goare än goast!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Tack Elinor! Du är rätt så gullig själv, vet du! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!
    Syns att ni haft en toppendag!
    Tur med vädret också.

    Önskar dig en skön midsommar och ETT RIKTIGT HÄRLIGT SOMMARLOV!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Så skönt med en lång ledighet. Vilket inspirerande jobb du verkar ha! Glad midsommar! kram

    SvaraRadera
  7. Glad midsommar och ha en skön semester! Hälsa familjen! Kram från norr :)

    SvaraRadera
  8. Glad midsommar och ha en skön semester! Hälsa familjen! Kram från norr :)

    SvaraRadera
  9. Glad midsommar och ha en skön semester! Hälsa familjen! Kram från norr :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥