lördag 2 juni 2012

Väntans tider

HEJ! ♥   

Nu sitter jag här och väntar på att mina
små gullungar ska komma hit.
Pannkakssmeten är klar och
solen skiner!

 Jo, faktiskt, men det är bara en titt
mellan molnen:)

Ute är det 12 kalla varmgrader. Brrrr


Fördelar:
Blommorna finns kvar under en längre tid. 
Det är bara början av sommaren -
värmen kommer tillbaka!


Inte ens härinne är det skönt.
Kaminen måste vara igång. 

Hatar sladdar!

S har breddat soffan nu och det är jätteskönt
att kunna ligga och läsa därute.
Men det kräver två tjocka plädar.
Älskar ljuset därute.


Har satt hjul på mitt kubikfotmått 
mycket bättre, undrar varför jag inte
har gjort det tidigare!


Skulle tro att den lilla familjen närmar sig nu så
jag ska värma upp pannkakslaggen:)

Nu regnar det, sånt är vädret idag:
Sol och regn om vartannat.

Men härinne är det bara sol kan jag tala om!
Hoppas att det är samma hos er!
 

Ha en fin lördag!
Kramar!!!

6 kommentarer:

  1. Här har solen gjort tappra försök att kika genom molnen, men jag tror den har gett upp. Blåser kallt gör det också, så det blir en innedag:(
    Ha en fin dag med dina nära och kära!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Men vad mysigt att komma hem till mormor och få nygräddade pannkakor. De längtar nog efter dig lika mycket som du längtar efter dem :)

    Ja fy vad kallt. Jag jobbar men hade jag varit ledig hade jag nog varit ute och grävt runt. Då är det bara bra med lite svalare. Men jag har en hel del att göra inne också och då är det också bra om det är lite svalare ute annars får vi 28 grader inne. Och den tiden kommer nog ändå strax.

    Praktiskt och bra med hjul. Jag såg en stor gammal resväska på loppis som jag funderar på att köpa och skruva fast hjul på. Sonen ska ha den på sitt rum och ha grejer i. Går lätt att skjuta in under sängen med hjul.

    Strax är min rast slut. Ha det så bra i helgen! :)

    ♥ KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Kallt här oxå...Men vi åt frukost på balkongen med tofflor, fleecejacka och insvepta i plädar...Det är juni månad och jag fryser!!! Men på insidan är det varmt och bra! Jag har fått en anställning på SV fr o m 15/8, prktiken är slut vid midsommar och den 28/6 är E tillbaka i Sverige för gott. Hon ska bo här tills hon får ett studentrum i Göteborg.
    Senast då hoppas jag att vi kan hälsa på hos er nån dag...
    Önskar Er en riktig myshelg! Kram//Maria

    SvaraRadera
  4. Klart att värmen kommer tillbaka. Vi får sommar även i år!

    Din utebädd är underbar och jag är glad att jag ingen har. Hade sovit där hela dagarna :)

    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Att pannkaka alltid är en favorit för de små :)
    Själv pustar jag ut efter en hektisk, men härlig dag :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha det så mysigt där vid kaminen tillsammans med de små. Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥