söndag 10 juni 2012

I Malmö...

...har vi varit idag!

HEJ!
S och jag tog tiotåget i morse till
Malmö. Där har vi två döttrar
Jenny och Elin och min svärmor:)
Han, S ni vet...
gick hem till sin mamma och jag gick ett tag 
på stan innan jag också gick dit.

Köpte mig en tunika på Indiska.
Provade inte i affären, utan först
när jag kom upp till svärmors lägenhet.
Hon tyckte att den var fin, men det tyckte inte S
han undrade om det var en städrock
GRrrrr


Om den här saken var levande skulle jag
ha bussat den på honom;)

(Visade tunikan för Emma nu i kväll och hennes kommentar var;
OJ - det  var otippat, men den var fin! Varför köpte du den?)
Hmmmmmm....?


Det där odjuret är Mexikanskt
 Elin har fått det av en förbipasserande Mexarkompis.

För hem till henne gick vi sedan :)


Hos Elin är det grönt och rosa. Gillas!


Och här står filmerna i färgordning.
Man kan tro att hon är ordningssam...haha...

Ja, vi satt vid det här bordet, men jag glömde att fota jordgubbarna:)

Vi åt svenska jordgubbar köpta på G:a Adolfs torg
för 40:- De var de första söta gubbarna jag har
ätit i år. Det finns ju 'lurgubbar' från typ
Belgien som ser röda och fint mognade ut,
men som ingenting smakar. Köttet
inuti dem är vitt och hårt.


Väl hemma igen så hade alla blommor
från en bukett jag fick på avslutningen vissnat.
Rosorna hängde med sina huvuden.
Daggkåpan likaså.

Bara den här på bilden var fortfarande fin!!!

Vad olika det är hur länge snittblommor står.
Hos Svärmor var rosorna hon fick till
Mors Dag fortfarande jättefräscha!

*
S sitter ju fastnitad vid TV:n rätt frekvent
nu och glor på fotbollen
och jag har tittat på
"Purpurfärgen"på TV 4 film.  

Jodå...jag grät även den här
gången

Jag önskar er fina drömmar!
Mina skulle jag inte våga berätta om...;) hehe
KRAM!

8 kommentarer:

  1. Haha typiskt karlar att säga något sånt;)
    J tittar ju också på fotboll, men det är inte ett måste så länge det inte är Sverige som spelar. Skönt...
    Hoppas du får en fin söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Det är viktigast att DU trivs i tunikan.
    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  3. Män och barn är kanske fel personer att fråga om sånt.. eller? Visa oss ett foto på tunikan. Jag lovar att vara ärlig.

    Gillar "stuket" på din dotters inredning. Kanske för att här finns många inslag av grönd... men lila istället för rosa

    Söndagskram

    SvaraRadera
  4. Marie: Ja, eller hur? Men jag trivs i modellen! Och då får jag väl låta honom tycka vad han vill.
    Här är alla matcher mer eller mindre ett måste...
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Livets vägar: Ja, det göt jag men samtidigt kan jag förstå deras reaktioner: Den är blommig i glada färger och jag är oftast väldigt diskret:D
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Hulda: mailar en bild till dig lite senare. Vill ha de andra barnens reaktioner innan de har sett den. För den ÄR olik mig, den grå musen :D
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Lååter som ni haft trevligt :)
    å missa nu inte,,,,,,

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter,,,,
    redan 80fina bloggar med :)
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha.. du är ju så himla rolig!! Jag tror din "städrock" passar alldeles utmärkt :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥