tisdag 26 juni 2012

Grått.

Gokväll!
 Hurvel.
Att hurvas.
Är det norrländska?
Jag vet snart inte vad som är vad.

Men fryser gör jag. Så in i.

Se bara!


Gårdagens burriga himmel mitt på dagen!
Och träden är inte ens gröna!


Vi eldade en brasa i kölket medan vi åt. Mysigt.
Faktiskt väldigt mysigt, men...kanske inte just nu.


Blommorna klarar nog flera veckors soltorka
nu om så skulle vara...


Och här ska man liksom ha det skönt nu.
Det är semester!


Men vet ni - idag såg det ut så här!
En otrolig skillnad på dessa två bilder som
är tagna med en dags mellanrum
vid ungefär samma tidpunkt.

Ja, inte väljer man det kalla
GRÅ!


Inte ens Nisse ville gå ut igår.

Annars ser man honom bara inne när han äter:)
Men han går inte långt bort från gården och han blir
jätteglad när han får sällskap därute:)


Jag har stora problem med blogspot.
Vissa bloggar kan jag inte ens gå in på. 

'Blogspot svarar inte...'
'Blogspot fick stängas och öppnas igen...'
'Service unavailable...'

Det är några av de felmeddelanden jag får.
Är det någon fler som har det så?

Hoppas ni har det bra och att solen skiner på er!!!
KRAMAR!

13 kommentarer:

  1. Hallå där och godmorgon! Shit... Kanske det håller på att göras om hos dig med:(. Alltså detta måste va nåt sjukt för tänk om de gör om på flera stycken samtidigt. Du även om det känns lite lustigt så får jag kanske skicka ett mail till Johannes och fråga.

    Förstår att du ville ligga kvar och mysa igår när det var så kallt. Då hade inte jag heller haft lust att sätta mig vid datorn faktiskt. Men visst var programmet bra ändå?

    Ha det gott nu så hörs vi! Brukade jag alltid skriva i slutet av mina blogginlägg också så länge jag kunde blogga:(.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hu ja, kallt, blåsigt och regnigt hade vi hela dagen igår, men, lagom till Allsången så klarnade det upp och solen började lysa, kul för Måns! Och för alla i publiken som slapp sitta med regnhuvor!

    Idag lyser solen här, men stora moln syns i horisonten, så kanske blir solen inte långvarig.

    Vågar knappt skriva det, men peppar,peppar, ännu så länge har det inte krånglat här.

    Ha det så gott och hoppas att vädret blir lite bättre, har också semester den här veckan, så visst vore det kul med sol, eller iallafall regnfritt!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Elinor: Jag tror snarare att det är något fel på min uppkoppling för blogspot fungerar ju samma som förut även om jag har problem med att komma in.
    Jag var inne efter allsången igår och tänkte prata med dig lite, men jag hittade dig inte. Min kontaktlista är väldigt kort nu eftersom jag tog bort alla som jag inte ska ha i mobilen utan att fatta samandet med datorn.
    Inte bra tycker jag. Du får söka upp mig igen.
    KLram:)

    SvaraRadera
  4. Annchristine: Väädret är alltid av största intresse på sommaren. Blir kanske lite tjatigt med väderleksrapport på bloggen var och varannan dag:) Idag har vi mulet och kallt igen, men ännu så länge uppehåll.
    Har du bara en veckas ledighet? Ja, du har ju en rolig födkrok så det är kanske ok?

    Hoppas du har en fin dag däruppe i utkanten av huvudstaden:)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Men du ligger ju kvar på min och jag kan inte lägga dit dig två gånger. Du får försöka lägga dit mig igen istället. elinorkatarina@gmail.com
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Inga problem med blogspot här
    Samma problem med vädret som du
    Antar att det bara är att gilla läget

    SvaraRadera
  7. Ja men det är ju hurrvit ute :)) Och jag hurrves!

    Grått är också en färg har jag hört. Och grönt är det ju ändå. Men jag gillar verkligen inte blåst och regn!

    Vilken skillnad på korten. En himlans tur att solen kommer fram ibland och visar att det finns hopp. Men jag har haft det jättebra måste jag säga, trots det dåliga vädret men blåst avskyr jag...

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Här hörves vi också även om solen har varit framme lite idag!
    Nä inga problem med bloggarna, än så länge kanske jag ska tillägga;)
    Hoppas du får en lugn och skön kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. nej, inga problem med bloggar just nu - ta i trä. Men det händer titt som tätt. Usch ja för denna kyla. regn kan gå an men inte vintertemperatur på sommaren.

    SvaraRadera
  10. Gosekisse-Nisse! Jag har tre katter! Underbara djur!
    Kram kram! ♥

    SvaraRadera
  11. Jo, förresten! Blogspot ger mig samma meddelanden som du får. Bloggar man inte kan gå in på, blogspot svarar inte, service unavaible. När jag skriver inlägg så händer det ibland att jag får vit bakgrund precis bakom texten när bakgrunden borde vara clear. Inte snyggt eftersom bloggens bakgrund är turkos. Då får jag gå in i redigeraläget för inlägget, välja html och där ändra color white mot clear. Ganska tidsödande och irriterande.

    Och nu de senaste dagarna hamnar en annan bloggvän hos mig i spamfiltret varje gång hon kommenterar. Då får jag gå in på "kommentarer" och i "spam" och där välja "inte skräppost"! Irriterande! Så nu kollar jag hela tiden så inga kommentarer hamnar där. För säkerhets skull, gör det du också!
    Kram och Natti natti! ♥

    SvaraRadera
  12. Rozie: Oj då! Visste inte ens att det fanns ett sådant:)Ska se om jag hittar mitt...
    Ja allt som inte funkar kan vara ganska irriterande. I alla fall i en dator;)
    Kram själv och nattinatti♥

    SvaraRadera
  13. Hurves - definitivt norrländska! O här hurves vi oxå - vart tog sommaren vägen?? Ledig är jag iaf och det är ju bra :) Hoppas allt är bra med dig o hela familjen!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥