fredag 29 juni 2012

MJAU!

Nisse Tiger här!

Nu var det länge sedan jag var in och
gästbloggade hos Matte. Så jag tänkte att det var
dags igen för ett eget inlägg;)


Vad tycker ni? Har jag inte blivit stilig?
Jag är en vuxen katt nu, men tyvärr har livet inte
utvecklats som jag hade hoppats.

Matte har varit till Veterinäreländet och låtit
kastrera mig: Jag var helt chanslös !!!!
En spruta i nacken fällde mig och sedan
vaknade jag och det var redan gjort!

Stort trauma!!!


Så nu har jag faktiskt tappat stinget lite, men
jag har det bättre så här, sa han - veterinären. Och Matte
håller med...Mej har ingen frågat:( :( :(


Det är klart...det är ju rätt skönt att bli kliad och så...


Och sticka in nosen under Mattes arm...
Förresten så är det här Mattes favoritställe att gosa mig på!
Mellan öronen. Va? Mellan öronen...människor!!!


Purrrrrrrrrrrrrrrrr


Men Matte, hon har ju lite svårt att sitta still och så värst länge
brukar inte den idyllen vara. Hon tror att jag inget märker
om hon lägger på mig en filt när hon smyger iväg...


BAH! Bebisfilt, Nej, tack!
Vad tror hon;  att jag är en liten unge fortfarande?


Det är jag inte! Men det blev lite kallt ute så jag gick in
och lade mig i glasverandan i stället.

Den här gosiga filten gillar jag skarpt!!!
Att ligga PÅ alltså;)


Blommor har jag slutat att äta, men busar gör jag
fortfarande;) Och klättrar. Och smyger på fåglar heheehe

NÄ, nu ska jag gå och äta lite. Det vankas visst fisk idag!
Ha det så bra alla kattälskare!
Ni andra kan dra en bebisfilt över er!

MJAAAAU ♥

PS. Ja det gör hon...matte...hälsar alltså )

10 kommentarer:

  1. Men stackars Nissepojken, du har det inte lätt du;)!! Tur att du kan få lite medlidande från din mattes bloggkompisar!
    Kram♥ på dig och hälsa din matte från mig

    SvaraRadera
  2. Kiki hälsar till Nisse att han inte ska vara ledsen. Nu får han energi till att jaga möss istället för katt-tjejer:-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha "dra en bebisfilt över er" :)) Tack Nisse för den du! :)) Tur matte har dig ändå, du har världens bästa matte bara så att du vet!

    Kram och till matte då också förstås! ;)

    SvaraRadera
  4. Gulleplutten :) Han är lite likt våra katter
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Stackars liten, vad har de gjort med dig?! Det ser ut som om du är en stor kille nu. Och så gör de på det viset?! Du får väl komma på något "straff". Börja äta mattes blommor igen kanske?! ;0)
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Iris här. Jag lovar att det blir bättre så här. Jag var "sån" när matte hämtade mig hos djurskyddet. Synd att vi inte kan ses när våra "mattor" ska ses. Men men... du kan i alla fall hälsa din matte att det tyvärr inte landat nån ängel här än. Om hon nu inte menar mig förstås :)
    Kram Iris

    SvaraRadera
  7. Go´aste Nisse Tiger, med tillhörande matte Tvåbening, dvs Karin! Vad du är fin! ♥ Vet du, du borde skaffa dig en alldeles egen blogg precis som vi har. Där kan du skriva om alla dina fundeleringar, fillåsåffier och kattiska tankar. Ditt inlägg här hade passat bra på din blogg åsså´! =)
    Dessutom lovar vi då att bli dina trogna följare, precis som vår egen matte mademoiselle Rozie von Mamsen följer din matte Karin. ♥

    Ha´ru träffat stick-tanten/fabbro´n å´ de har tagit ditt allra heligaste kissemiss-dingelidång! Inte snällt gjort av dem! UJ uj uj, jamar vi bara!

    Gosenosepussisar och kurrelisvansvift från Bröderna Bus och Busan

    SvaraRadera
  8. Å, vad jag önskar att jag hade det kommentarsformulär som så många andra har!!!! Där man kan svara efter varje kommentar.
    Nisse hälsar och tackar för responsen:) Han återkommer snart som gästbloggare igen!
    Kram
    Och en liten puss tillbaka till Kiki♥ och till de jättesöta katterna Bus:D
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  9. För att få det, gör du så här:
    * Gå in på Instrumentpanelen
    * Inlägg och kommentarer
    * Plats för kommentar
    * Väljer inbäddad

    SPARA! =)

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  10. Åhh, söta, söta Nissse!
    Har han blivit kastrerad, ja, det är nog det bästa, det har vi gjort med de katter vi haft också. Molly och Moses som vi har nu är också kastrerade. Ibland ångrar jag mig när jag tänker på hur söta kattungar Molly förmodligen skulle fått. Men det är alldeles för svårt att hitta bra hem till dem och man kan ju inte behålla alla.
    Nisse är så söt, han hade ju blivit en fin pappa. Jaja, båda är ju kastrerade så inget att fundera på.
    Precis så där gör Moses om man lägger en filt över honom, reser på sig och lägger sig PÅ filten. Molly däremot med sin tjocka päls ligger mer än gärna under en pläd och sover.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥