måndag 4 juni 2012

Uppe

Gokväll! ;)

 Bara en snabbis med några bilder
från vår övervåning.

 Ser mörkt ut i bakgrunden

TAKET är ett svårt fall av mörknad bastuvariant.
Det är så stort och takhöjden så låg att det
stör mig väldigt mycket. Om det har jag
berättat tidigare i bloggen.


Men kolla här vad S har hittat på!
Han har målat halva taket i TV-rums-delen.

Och titta där sitter jag och fotar :)

Det måste tydligen göras
eftersom taket går ända ner till TV:n
och han skulle färdigställa placeringen av den.

Och vad händer sedan?
JO
 Det blir helg, vi får gäster och det ska
monteras surroundljud.

Allt målerimaterial plockas bort.

Lite hopplockmöbler häruppe:)
Jag har en dålig nacke och klarar
inte att måla uppåt.

Ja, ni förstår kanske problemet!?
Det tog ett helt år att ta fram målarprylarna innan,
så jag misstänker att det inte blir aktuellt än på ett tag...
Talar om ifall jag mot förmodan råkar har fel:)
Hoppas, hoppas!

Nu ska jag krypa ner till mina två små sängkompisar:)
 Mer om dem i ett senare inlägg:D

Godnatt
KRAMAR!


6 kommentarer:

  1. Hej! Vad bra taket blir! Så fint det blir med det vita taket. I vår sons rum är det lite tak och mycket snedtak som dessutom var tapetserat mörkblått. Nu är det ljust och fint. Hela rummet lyftes upp och blev större.

    Vi har en stor tjock-tv med värdelöst ljud. Men den måste hålla ett tag till. Får inte gå sönder i sommar. Med det där bra ljudet ni får vill du väl aldrig blogga mer. Då vill du väl bara sitta i soffan och titta på tv med bra ljud ;))

    Jag tycker hopplockmöbler är charmigt. Du, här är målargrejerna framme hela tiden men inte händer det så mycket för det...

    Jag är ledig idag. Njaa...ledig från jobbet iaf men annars är det för mycket nu och nu ska vi helt plötsligt sälja polkagrisstänger också som ska vara klart innan skolavslutningen??!! Vi kommer inte alls att hinna. Hade jag vetat vad klassföräldrarna bestämt på eget bevåg hade jag sagt nej!!!

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ann-louise: Nä, jag tittar inte mycket på TV. Ljudet har vi fått "ärva" av en svärson som har uppdaterat:) Lite för mycket för min smak faktiskt; det går ju inte att ha lagom högt...du vet det motsatta könet och dereas leksaker...;)
    Vi hade tjockteve tills för ett par år sedan.

    Sälja saker till skolresa...jag minns precis hur det var. Inte roligt...men det var inte någon lång tid ni fick på er att klara av försäljnningen. Folk tror visst att man har hur mycket ledig tid som helst. Ni bor väl rätt avsides om jag har fattat rätt!? Det kräver ju föräldrainsatser.

    Dumt upplägg, jag förstår att du är arg:D
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Ser jättemysigt ut på er övervåning tycker jag.
    Det blev ju väldigt fint med vitt tak, stor skillnad faktiskt!
    Du kanske kan smyga fram alla målargrejer, så bara står dom där en lämplig dag...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Du får nog allt råka smyga fram de där målargrejorna endera dan till gubben... ;-) Det är sant ett vitt tak gör väääldigt mycket, vi gjorde samma sak i stugan för ett par år sen.

    SvaraRadera
  5. Anncathrine: Ja här finns det kvar många tak att måla! Vi har bara målat taken i vardagsrummet och hallen tidigare. Och det blir fint som sagt, men det går trögt att få det gjort:) Tror jag ska leja någon att göra det...
    Kram;)

    SvaraRadera
  6. Hugan: Ja det blir så mycket mer rymd och väldigt mycket ljusare:)
    Hoppas det är bra med dig!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥