lördag 16 juni 2012

Otur!

HEJ!!

Hemma nu efter en resa till Öland
torsdag - fredag
och en tripp ner till Lisa mitt-emellan-dotter idag.


På mitt köksbord står en vit Mårbacka.
Den bilden är den enda jag inte har visat från min förra
nerladdning av bilder från min kamera i onsdags. 

Kameran
Som jag har haft sedan april förra året.
Och som la av på väg till Öland i torsdags.
Allting slutade fungera.

Objektivfel.
Skärmen är svart
Objektiver åker ut och åker sedan genast in igen.
Och ut. Och in. Ut. In.

Det värsta av allt är att den är köpt på
On Off.
_______________

Men jag tog en försäkring på den och
det får jag undersöka närmare...
I stället visar jag bilder från nätet.
Det här fina tårtfatet finns i många läckra färger HÄR.
Och kostar en hundring.



Det fina skåpet är en  nyhet hos IKEA och heter Borgsjö
 Jag tycker att det är jättefint!


De tre faten/skålarna i bakgrunden finns nu
i denna fina blå färg! Från början fanns de bara i rosalila

Och den färgen är även den jättefin!
Fast den är mer vår och den blå är så mycket
SOMMAR!


Nu ska jag gå och lägga mig. Ville bara höra av mig först .
Det har varit hektiska dagar och jag är jättetrött!

Ha en fin söndag!
KRAMAR!!

16 kommentarer:

  1. Hallå där! Jättekul att du bloggar igen alltså för jag har verkligen saknat dig! Tråkigt och höra att din kamera är sönder ju men det kanske går och hitta en billig på nätet också typ Blocket.se. Om du vill kan jag gå in där sen och titta och maila över länkar till de olika om jag hittar nånting. Jag vill så gärna hjälpa dig!

    Du vi hörs imorgon! Det ska verkligen bli jätteskoj alltså! Och du mängder med kramar!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Teknik.... kan göra en galen. Hoppas försäkringen täcker en del.

    Tårtfatet tror jag skulle göra vem som helst glad :)

    SvaraRadera
  3. Elinor: Ja vi ses i morgon. Ska bli riktigt kul att vara med på skolans första sommarkurs för synsk. ungdomar:) Vi skriver historia, vet du! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Hulda, min vän: Ja, och jag har en himla otur dessutom. Precis samma fel blev det på min förra kamera!
    Så jag tänkte att om den var lite dyrare kanske den var bättre och skulle hålla längre...men det var tvärtom! :(
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Det var otur ja. Men..varför var det värsta att den var köpt på on off?
    Att objektivet är på av på av?!
    Hoppas det löser sig!!

    Härligt tårtfat!!
    Och riktigt fint ikeaskåp!

    Ha nu själv en skön söndag!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  6. Åh suck!!! Allt jag skrev försvann för att vårt internet la av. Återkommer till kvällen.

    SvaraRadera
  7. Kameran som är bloggarens bästa vän, näst efter datorn alltså;) Hoppas det funkar med garantin!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Hugan: On off gick i konkurs i höstas och objektivet har ett eget liv, det ska lyda mig! :)
    Den har hakat upp sig nägra gånger innan så jag var lite misstänkt att det var något fel...
    Ja, det skåpet skulle jag vilja ha:)
    Kram på dig med!

    SvaraRadera
  9. Ann-Louise: Ja gör det, hoppas att du hinner/orkar:)
    Kram! 3

    SvaraRadera
  10. Marie: Ja verkligen!!! tror att jag nästan är mer förtjust i kameran:) Älskar att ta bilder, så den har kanske tröttnat på mig eller så är den redan utsliten:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker Mårbacka!
    Åh så irriterande när tekniska saker inte fungerar! Man kan bli spritt språngande galen!!!

    Hoppas du får ordning på din kamera.

    Kramar Anncathrine

    Ps Tack för båda de gulliga kommentarerna hos mig om lilla barnbarnet.

    SvaraRadera
  12. Hej igen! Jag hade skrivit om din otur med kameran och att jag också gillar skåpet du visar. Få se vad var det mera... Jo, jag skrev att skrivbordet jag visade på bilden ska stå i vårt sovrum. Att teak och vitt blir fint tillsammans och att vårt sovrum kommer att se helt annorlunda ut efter minirenoveringen. Då blir det nästintill vita tre väggar och fond på den fjärde, tror jag. Som det ser ut nu är det mer likt lumpbod faktiskt.

    Ja just de ja, jag skrev att snart är du ledig och att vad härligt det kommer att bli. Hela sommaren framför dig :)

    W har valt gardiner till sitt rum. Hissgardin med vit botten och gröna cirklar. Jag beställde dem igår. Jag beställde en lampa till mitt nygammla skrivbord också. Kika på den på jotex. Svart och bågformad, 600 kr, fast jag hade 40% rabatt så det blev bättre pris :)

    Kram 3

    SvaraRadera
  13. Anncathrine: Kameran fungerade idag igen efter några dagars vila, men jag vågar inte röra zoomen. Det får bli närbilder. Vet inte om jag ska nöja mig med det för det var en ganska dyr kamera.
    Ha en bra ny vecka!
    kram:)

    SvaraRadera
  14. Ann-Louise: Jag har också köpt en hissgardin! På Netto för 49:- :D
    Den är jättefin där den sitter. Randig i grått, vitt och svart; den hänger här inne i datorrummet:)

    Vilken färg ska ni ha i sovrummet förutom vitt och teak? Vi behöver verkligen också ta tag i vårt sovrum, som tillsammans med datarummet är mest eftersatt.

    I morgon ska jag jobba igen!
    Har kikat på lampan den är jättefin! Är det där du ska sitta och blogga? Och skriva poesi?

    Nu ska den här människan ta sig i kragen och gå i säng!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Vilken otur. Om du var i mina trakter skulle jag rekommendera min gubbe för att undersöka din kamera..
    Hoppas det löser sig. Kram

    SvaraRadera
  16. Åh vilket underbart skåp!!

    Ses snart!
    Puss!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥