tisdag 19 juni 2012

Om man är som jag...


...går det inte så fort...eller jo, ibland,
men det blir inte så mycket färdiggjort :) 

Härhemma alltså
där det finns så mycket som
distraherar. 


Först en titt på altanen:

Vår Doftjasmin(-chersmin?)buske blommar glatt vidare
trots att det är gråväder nästan hela tiden.

Ljuvligt doftande som namnet antyder:)


Rosen får nya knoppar

Och på det nya, ljusgröna lilla bordet
(där jag inte ofta sitter nu) har lobelian satt fart:)


Så här är det alltså att vara jag:

Jag tänker att
nu ska här städas glasveranda! Jag tar fram
dammsugaren och sätter igång. 


Nisse övervakar
men trots det så går jag in i tvättstugan
för att hämta vatten, mopp och trasa.
Golvet behöver ju torkas också...

Och vad ser jag därinne? Jo, tvätten behöver tas ner,
 den hänger där så torr och väldoftande.


En vit Alicetröja hänger där också. Jag tittar på den
och plötsligt får jag en idé. Det skulle vara gulligt
med en dekoration i halslinningen:)

Plötsligt sitter jag vid symaskinen en trappa upp.

Då slår det mig att jag är på avvägar:)
Vad är det för fel?

Är det någon fler som känner igen sig
eller är det bara jag?

Hoppas ni har en fin sommardag!
Kramar!!

PS. Inget nytillkommet, jag har alltid varit så här:)

9 kommentarer:

  1. Du är som Alfons Åberg! Ska bara, ska bara;))
    But I love just The way you are!;)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är också skyldig till dylikt beteende.... Jag gör också så...Suck och ingen medicin finns det för det heller ;))

    Vad fin tröjan blev! Bra beslut av dig att hellre göra det än torka golvet och vika tvätt. Fast det gjorde du väl sen kanske ;). Nisse har verkligen blivit stor nu. Han har tappat babyutseendet ser jag.

    Nu är min rast slut. Hej då! ♥

    SvaraRadera
  3. Här är en till som inte kan koncentrera sig bara på EN sak, min man kan ibland reta upp sig på det;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Tack, Jenny ♥ Love you too :D

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Ja Nisse är en vuxen man nu. En enuck :D Stackars Nisse...
    Har du ledigt under Midsommar?

    Jag tyckte med att det blev fint i halslinningen, men jag undrar hur rosetten ser ut efter tvätt...

    Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att virra runt från sak till sak:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Marie: Ja min man också:) Han påstår att det är en kvinnlig företeelse:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Hej Karin!
    Skulle lika gärna kunnat vara jag som skrivit det där inlägget!
    Exakt så gör jag också! Kan virra omkring och göra 15, 20 olika saker på en gång!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Anncathrine! Så glad jag blir att det inte bara är jag som har den här egenheten:) Trodde faktiskt att jag led av någon form av koncentrationssvårigheter:)
    Och så verkar det som att alla kvinnor är likadana...ja, eller nästan:D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Det kallas simultankapacitet :))

    Jag jobbar hela midsommar. Dagarna tre.

    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥