onsdag 27 juni 2012

Rubrik?

HEJ

Det ser väl skönt ut?

Måste vara taget förra sommaren:)
Möbler från Tine K som 'alla' vill ha (?)

Inte jag. För jag tycker inte att de ser bekväma ut.
Och det är viktigare än att de är 'inne' och trendiga.

Stolar med armstöd ska ha dem breda nog
att vila underarmarna mot.
Sitsen är för djup och ryggen för rak.
Tycker jaaag, ja...


Idag har jag och ett par väninnor haft kalas för en
annan väninna som fyller jämnt i morgon.

Trevligt och uppskattat av alla. 
Speciellt av morgondagens födelsedagfirare:)
Som ska åka ner till vackra Österlen och
fira sig själv i morgon.



Den här stolen från Ikea tycker jag om. Den finns i flera
fina färger och jag skulle kunna tänka mig att
ha ett antal i blandade kulörer:)

Fast jag vet inte var...;)
och
Mattan är inte heller fy skam:)

Dessutom sitter man bra i den.
Tror jag ska åka till Ikea i morgon.
Fast inte för att köpa en stol då:) 
Måste göra något mer än att städa, tvätta och baka.

Barnbarnen skulle nog uppskatta "kojan"hihi

Lite häftigt att sy ihop två tyger och få en sida i var färg.
Det bordet kan man göra många roliga och fiffiga
dukningar på. Tror jag ska inventera
mitt dukförråd ;) Bilder Ikea hemma.


Emma sommarjobbar i byns ICA-butik.
Och det betyder at tvi får njuta av att ha henne hemma ibland.
Sin käraste ägodel - datorn - har hon så klart med sig:)

Sitter insvept i en fleecefilt och kollar på TV-serier. 
Denna heter "Supernatural" och verkar underhållande
för hon sitter och fnissar för sig själv hela tiden...

Tror jag ska göra en onsdagslista;)

Idag är jag glad för:

Att Stefan kan jobba igen.
Att få rå om Emma ett par dagar då och då under sommaren.
Att jag har gjort någon glad idag.
Att vi alla är friska!
Att solen tittade fram en stund ikväll.
Att jag är ledig hela sommaren.
Att jag inte har ont någonstans.

Skulle kunna fortsätta hur länge
som helst....det finns så mycket att vara glad över.

Nej nu ska jag gå och fortsätta att
städa/röja tvättstugan!

Ha det gott!
KRAM!

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder och mysiga funderingar. Hit in kommer jag gärna igen, så nu följer jag din blogg. =)
    Kram och trevlig kväll. Vi ses snart igen!/Rozie

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag ska adoptera en idé från dig: Att skriva dagligen det jag är glad för. Tack för tipset :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Rozie: Välkommen som följare! Vad kul, det har stått 14 länge nu, trodde inte att det skulle bli fler...
    Kramåtack!

    SvaraRadera
  4. Livets vägar; Ja det är nyttigt att sätta sig ner och se det som faktiskt är bra i livet ist för att fokusera på det som är mindre bra;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Min följa-lista har också "fastnat" men det är ju som det är med det. Den kanske "rör sig" så småningom, vem vet? =))

    Den där "Idag är jag glad för-listan" som du skrev är himla bra! Gillar den! Ska nog ta efter nån gång och med hänvisning till upphovskällan Karin. Då får du kanske ännu fler som följer dig. Bra, va? ;-)
    Kram och fortsatt trevlig dag! ♥

    SvaraRadera
  6. Nu har jag skrivit inlägget! Kram igen ♥

    http://roziefilosoferar.blogspot.se/2012/06/den-basta-listan-i-varlden-sag-jag-igar.html

    SvaraRadera
  7. Jag ska börja träna... på att notera det positiva mer än jag gör idag. Men det är svårt när annat sätter käppar i hjulen

    SvaraRadera
  8. Hej Karin!

    Underbart att läsa din positiva lista över allt som är bra!
    Brukar ofta tänka precis så, tycker att man mår så bra av att fokusera på det som är bra i livet.
    Härliga, viktiga saker på din lista.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Alla: Tack för responsen på min lista. Tyvärr är idén med braida'-listan inte min från början, jag har också anammat den från en blogg:)
    Men det funkar bra nu i dessa semestertider när vädret sviker och man blir allmänt påverkad av allt man skulle vilja göra (sola, bada...)
    Jag menar, det finns ju viktigare saker....
    Kramar♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥