onsdag 6 juni 2012

Ute i det gröna

Hej!

Ibland tycker jag att min blogg är fantasilös
och tråkig. Faktiskt för det mesta. Och ändå skriver jag.

Det som är roligast är nog att visa bilder.
tror jag ska köpa en fin kamera och bli fotograf
när jag blir pensionär :D

Fast det är ju det där med manualer förstås...:(
Och eftersom jag inte läser dem så vet jag ju
inte ens om jag skulle fatta ifall jag läste.
Lika bra att låta bli, tänker jag.

Och vet inte ens hälften av vad min lilla kamera,
min mobil och min dator kan.


Det finns ju så mycket fint att ta bilder på.
T.o.m på vår tomt som varken är välskött eller särskilt
välplanerad.

Men här finns mysiga detaljer.
Som Murgrönan som kryper överallt runt lekstugan.


Tre stenar som ligger på ett lecablock på altanen.
(Och tåhättan på en gummistövel som innehåller en liten barnbarnsfot:))



Nisse som ligger nerkrupen i sin sovlåda (under tak)
på altanen. Nu, när det är lite svalare kryper
han faktiskt delvis in under filten!


En Röd vinbärsbuske som ger löften om
en riklig skörd så småningom.


Stentrappen från lekstugan upp till altanen


Där jag har lagt bitar av stenplattor i gruset för
att skona bara sommarfötter


Trätrappen, där jag låter delar av ogräset
växa bara för att det är fint.


Och en fin blå lobelia i en kruka på utebordet.
Som trotsar kylan och nu börjar blomma så smått.

Idag åkte barnbarnen hem.
Det är tyst och tomt; Mulet ute och mulet inne.
Känner mig inte så uppåt. Saknar dem.

Fast:

I morgon jobbar jag. Ska faktiskt bli roligt:)
Ser fram emot att träffa mina fina arbetskamrater.
Som finns lite överallt på skolan:)

Nu ska S och jag titta på en film och dricka kvällste.
Och äta Schwarzwaldstårta!!!!

Ha en fin torsdag!!!
Kramar!




11 kommentarer:

  1. Tårta så här sent på kvällen? ;) Ni har inga problem med era magar och det är ju tur :)

    Din blogg är inte alls tråkig och fantasilös!! Inte alls. Även fast du ibland tycker det. Du vet vad jag tycker och jag läser ju fortfarande efter denna långa tid. Det hade jag ju inte gjort om du haft rätt. Alltså har jag rätt. Det är roligt att ha rätt :))

    Men jag vet ingen annan katt som har en sovlåda ute. Med en varm go filt också. Han hade tur Nisse den dag han kom till er! Lyxkatt :)

    Ha det så bra på jobbet imorgon. Vi "ses"! :)

    ♥Kram♥

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Hördu det är klart att du ska fortsätta blogga! Din blogg är ju verkligen jättehäftig alltså tycker jag. Jag blir faktiskt väldigt ledsen om du slutar med det:(. Du kommer få mängder med stora bamsekramar imorn, lita på det!:).

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Tårta åt vi bara för att det var Sofias dopdag plus Nationaldagen idag så Jenny bjöd oss när vi fikade innan de åkte. Det var en liten bit kvar som vi delade på:) Annars dricker vi bara slätt te på kvällen :D
    Med magen är enda felet med att den är för stor. Och i kväll blev den aningens större:)
    Blä.
    Snacka om lyxkatt du med dina lyxhöns;) Vet inga andra hönor som har så fint hönshus med tavla och allt och får sitta på axlar, armar och i knät på sina ägare:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Elinor: Nog fortsätter jag, så var inte orolig:) Du har en kommentar på din blogg; torsdagsinlägget:)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag får ont i magen av te på kvällen. Vad säger det om mig. Denna mage alltså. Ja du vet ;))

    Jag åt tårta igår. R fyller år idag men vi har jobbat helt olika tider och inte träffats så vi firade lite igår. Prinsesstårta. Och jag fick ont i magen.

    Lyxhönor :)) Ingen tavla är det. Jag målade dit "Hen sweet hen" och satte dit några flygande nyckelpigor. R säger att jag ser ut som en höna själv. Va?! Är det kärlek va?! :))

    God natt! ♥

    SvaraRadera
  6. A-L: Det är ren kärlek för jag vet att han säger det med rösten fylld av ömhet! ;D
    Trodde att R hade bytt jobb? Jobbar han fortfarande helger?
    Godnatt du med! ♥

    SvaraRadera
  7. Du behöver ingen ny kamera. Dina foton säger allt

    Tårta kan man äta precis när som helst... faktiskt

    SvaraRadera
  8. God morgon! Men tack, nu vet jag att han kanske tycker om mig trots allt :))
    Han bytte arbetsplats, till annat boende. Vi är lediga var fjärde helg samtidigt.

    Mailar dig senare idag.

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Karin!!!

    Din blogg är varken fantasilös eller tråkig! Det är en jättefin blogg du har och jag tycker sååå mycket om att läsa den. OCH hör sen!

    Tycker din tomt ser så fin och mysig ut! Haha, jag har också ogräs som växer på samma sätt i en trappa, tycker också att det är fint!

    Ha det så bra och hälsa Nisse
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  10. Hulda: Idag var det avslutningsmiddag på skolan och jag åt faktiskt tårta ...IGEN!! ;)

    SvaraRadera
  11. Anncathrine: Tack för dina fina ord ♥ Jag får mina tvivel ibland bara...Tycker att det finns så många som är så duktiga:)
    Nisse hälsar tillbaka från sin utesovplats:)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥