fredag 1 juni 2012

Vid vår damm

Hej!

Nyss hemkommen från min sista sena jobbkväll
före sommaren:) I morgon är jag ledig och S
som har varit sjukskriven 1 månad
ska börja jobba!
Tyyypiskt!!


Trädgårdsklinten är bra mycket glesare 
än vanliga blåklint. Men fina ändå.


Vi har en damm i vår trädgård som vi ska "rusta"
Den är ganska eftersatt. Men det bryr sig inte
blommorna om, de blommar snällt vidare:)

I glad gemenskap med Ogräset.


En del träd har fått för sig att slå rot mellan stenarna.
Inte så kul! De är jättesvåra att dra upp.
När man inte tog dem i tid vill säga...


Det här var flickornas ständiga utflyktsplats för
Barbiegänget. Långa rader av dessa dockor satt
och solade på stenarna med sina
små fötter i vattnet:)

Då var det liv och rörelse här för jämnan.


Nu är det tyst och stilla.
Man vänjer sig vid det också, fast det
var svårt i början.

Men i morgon (lördag) kommer J+J och
flickorna "hem". Då blir det skratt
och lek igen under några dagar:)


Tyvärr ska det visst regna...

Iris
Blå eller lila? Det är frågan.


Se här! En Ask tittar upp i bakgrunden.
Frisk och frodig. Skulle bara ha
kommit upp någon
annanstans.

Det här inlägget har tagit tid minsann.
Sedan jag hade laddat upp bilderna fastnade
jag vid TV:nEn fransk film dök plötsligt upp
på 2:an och sådana har jag svårt att motstå!

Och
 när jag hade gjort inlägget klart
så gick det inte att publicera. Var tvungen att stänga ner.
Och
När jag startade igen hade halva inlägget inte sparats
Var tvungen att skriva om.

Nu ska jag bara spela WF
innan jag lägger mig:)

Natti, natti!


7 kommentarer:

  1. Blått eller vitt... inte lätt att välja! Kan se framför mig flickornas barbielek... sköna minnen!

    Teknik är inte alltid av godo. Har nu flera gånger varje dag fått meddelande om att jag måste uppdatera nån insticksmodul??? Jaha...

    SvaraRadera
  2. Hulda: ...och jag har registrerat min nya I-phone i datorn och fått alla Jennys (en av mina döttrar) appar. OCH hennes inloggningsnamn och lösenord. FAST jag angav mitt eget och även att telefonen är ny.

    Jag blir så trött!!!
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Menar du att det var sista jobbpasset och sedan låååååååång ledig? Men så härligt! Och om det inte var det så har du ändå bara kort tid kvar innan du har semester :) Och på lördag kommer familjen och jag kan tänka mig att ni kommer att äta och fika gott i det fina uterummet :)

    Det var en liten överväxt damm bakom huset när vi flyttade hit. Vi tog bort för att slippa oroa oss för den när barnen var små. Det är ju lätt hänt att ramla däri. Och den var inte fin heller så det var ingen förlust.

    Jag jobbar långa pass i helgen. Och idag har jag fullt upp sedan iväg på personalfest kl fyra. Vår chef går i pension och har ordnat trevligheter för oss.

    De små hönsen är verkligen söta och full fart på. Lite gruvsamt är det i början innan de ordnat in sig i rang och fått rutin på saker och ting. Värst är det för de två pyttesmå. Dem måste vi hålla koll på och de kan inte vara med de stora utan uppsikt.

    Kanske det blir ett inlägg av mig idag. Annars blir det på måndag. Ha det så bra tillsammans i helgen! :)

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: tack det ska vi ha! just nu regnar det kraftigt och det är kallt tom inne på Glasverandan. Inte så det ska vara, flickorna vill ju leka ute i lekstugan:) Det är 11 grader idag och då håller man sig lätt inomhus:(
    Jag är ledig till torsdag nästa vecka. Då jobbar jag bara en dag och därefter två dagar på en veckolång sommarkurs vi ska ha veckan före midsommar. Därefter är jag ledig till 20 augusti:D Jobbar 70% av en årstjänst det är därför jag jobbar så mycket periodvis. För att vi har så lång ledighet under sommaren och andra lov.
    men det är det värt! Fast sommaren brukar försvinna i ett nafs ändå...

    Hoppas att din huvudvärk klingar av och att du får en trevlig dag/kväll:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. jag brukar också spela WF men nu har jag fastnat för Rumble. Totalt beroendeframkallande och snabbare än WF:-)
    Ha en skön ledighet!!

    SvaraRadera
  6. Åhå...det har jag inte hört talas om ännu faktiskt:) måste undersökas!
    Ha det bra du med:)

    SvaraRadera
  7. Vi har också en damm här, den är mycket eftersatt också, inget gjort sedan förra sommaren, ganska övervuxen. Men, jag ska ta tag i den så fort det blir lite varmare.
    Har också sådana blå blommor som du visar, men jag har alltid trott att det är Iris. Är du säker på att det är en lilja, eller är Iris en sorts lilja???

    Håller med dig, franska filmer är svåra att motstå!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥