torsdag 7 juni 2012

Sommarlov och Bloggfunderingar

Hej,

Idag var det sista skoldagen för våra
unga synskadade elever.

Vi har följts åt under ett års tid och det har
verkligen gått fort. Fattar inte vart
 tiden har tagit vägen?

I morgon åker de hem till sina  
hemorter och fortsätter med sina (vuxna) liv.

Det är inte lätt att vara blind/svårt synskadad
men jag hoppas att de nu är försedda med
lite fler "redskap" för att klara sina liv
på bästa sätt.


Rosor till flickorna! ♥


När jag gick hem i kväll lyste solen från en klar
himmel. Så dags när det är sen kväll...


Ett skumt träd som såg ut att ha en inneboende
sittande i stamöppningen ...


Och hur många blommor kan en buske ha???


Bloggen, ja...


Jag har svårt att skriva utlämnande om mig och mitt liv.
Men jag har inte alltid mått så bra på grund
av min uppväxt med en alkoholiserad far
som under mina barnaår inte hade annat
än förakt till övers för mig.

Det sätter djupa sår i själen som man bär med sig
under hela livet.
Vilket värde har jag?
Vem kan tycka om mig om inte ens han
som var min far kunde det?

Ändå vet jag
att jag är älskad.
Tack vare min mammas kärlek.
Mina barns kärlek
Och så S:s :)

Idag är det två år sedan mamma drog sitt sista andetag.
Dages bilder är tagna på vår kyrkogård.

♥ Kramar till er alla som läser min blogg ♥

16 kommentarer:

  1. Åh stor kram Karin!
    Känslan är inte rolig och som barn förstår man än mindre. Många kramar, du är en fantastisk person, mamma, mormor, farmor och du var garanterat en fantastisk dotter! <3

    SvaraRadera
  2. Är ju fortfarande dotter såklart. Uttryckte mig lite fel. Kram igen. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack Malin ♥♥
    Hoppas att du hittar ett krypin i sommar, såg på fejan att du letar:)Hit ner är det väl för långt?
    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Och dina barnbarns kärlek!! Inte att förglömma;)
    Älskar dig!!
    Pussssss

    SvaraRadera
  5. .........och dina vänners! Inte heller att förglömma!
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
  6. Hallå där! Men shit alltså vad gulligt! Jag älskar verkligen så fina blommor! Hördu mängder med kramar till dig med! Jag tycker också jättemycket om dig och jag är säker på att Åsa och många andra här på skolan också gör det och du jag kommer verkligen sakna dig jättemycket sen! Jag är glad att vi i alla falll kommer ses en gång till i sommar på lägret. Du är verkligen jättehäftig och jättego! Gosigosigosi!

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Det kan räcka med en enda vuxen som tar en under sina vingar för att man ska "klara sig" och orka växa upp.

    Utan din ryggsäck hade du inte varit den Karin du är idag även om man önskat dig annorlunda ♥

    Feg-Hulda har fortfarande inte tagit nåt piller. Det är hemskt med skräcken för biverkningar

    SvaraRadera
  8. Hej Karin! Kikade in hos dig för första gången.
    Det var vackra bilder.
    Hoppas ni får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Jenny...du vet att jag vet ♥♥♥ Puss

    SvaraRadera
  10. Chris: Tack för att du alltid finns där ♥ :)

    SvaraRadera
  11. Elinor: Först vill jag säga att just rosorna inte är fotograferade på kyrkogården:) Bara så du vet.
    Tack för dina gulliga ord, jag vet ju egentligen att många tycker om mig, det är bara en känsla som dyker upp ibland:) Inget att bry sig om, det går över.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Feg-Hulda:)) Många har åsikter om din medicinering ser jag :) Men det är ju ändå bara du som kan ta beslutet. Jag talar av egen erfarenhet, annars skulle jag inte våga ge råd. Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Livets vägar:
    Tack. Jag har varit på besök hos dig också:)
    Kram.

    SvaraRadera
  14. Vackert och så skönt det ser ut med sol och alla blommor...säger en huttrande huga.

    Åh kära vän...jag känner igen tankesättet..men jag hade det inte alls så hemskt hemma, men annat runt omkring ställde till det.
    Skönt att du ändå kan känna allt det där viktiga här och nu! Du är stark som kom igenom barndomen med huvudet högt! Det är ett stort värde i det :-)
    Många kramar till dej!

    SvaraRadera
  15. Kom igenom gjorde jag ju men det är klart att det har satt spår. Men huvudet har jag på hög höjd:) Har tränat positivt tänkande ganska mycket och det går ganska bra, men ibland dippar det en aning.

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  16. Ja Karin, jag finns alltid här - precis som du alltid finns!
    Kraaaaaaaam ♥ ♥ ♥ Chris

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥