måndag 11 juni 2012

En hektisk dag.

HEJ! ♥

Idag har det varit full rulle hela dagen;)
Klockan tio kom Åsa och hämtade upp mig
för en tur till Krsd. Inte skulle vi vara borta länge alls,
men det tog sju timmar innan vi kom hem igen:D

Då hade jag fyndat en solklänning på Maxi,
som jag ska ha på mig när ingen ser mig:)
Plus två par långbyxor på rean hos KappAhl.
Och det behövde jag verkligen!
Och så var vi så klart uppe hos Emma och fikade:)

Och det har inget med bilden nedanför att göra:)


Nu har det krupit in en del grönt  ute på Glasis.

Du får låna den om du kommer på besök, Hulda:)

Och den här GOSIGA pläden köpte jag på Maxi idag.
Den ska jag ha i dagbädden när det
blir vila i kvällskyla därute:)

Eller vila under regnig dag.
Eller bara vila:)


Ett fodral till min Iphone köpte jag på Elgiganten.
Undrar om jag inte har börjat gilla orange?
Den färgen står för så mycket vackert
enligt Ann-Louise. (Den goa Pralinen ni vet;))


Den här blomman ramlade ner i kundvagnen på Maxi
med en duns och nu får jag ta det väldigt lugnt
med inköpen ett tag...:)


Och ägna mig åt det som är gratis:) Blommande
och underbart väldoftande Jasminer tex :D 
och i eftermiddag kom SOLEN på besök!

Å, så varmt det blev helt plötsligt!!!


Men jag hade ju redan gjort i ordning för bullbak
så det var bara att hålla sig inomhus!




Eftersom jag bakade på en liter så blev det
lite snabba lösningar. Bulltårta, längder mm.

Hade tänkt prata om
åldersdiskriminering
idag, men det får bli en annan dag!

Nu blev jag tvärtrött
och i morgon ska jag  till jobbet på ett par Linjeråd mm.


Så nu önskar jag er en Trevlig tisdag!!!
GODNATT!

KRAM ♥

12 kommentarer:

  1. Oj vad duktig du är på att baka! Ser gott ut!
    Det var en fin blomma som hittade hem till dig.
    Kram såhär mitt i natten :)

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på att baka! Ser jättegott ut! Det får bli till helgen.
    Så roligt att bygga en pergola, det är ju så fint. Ska du ha något som klättrar däri? Rosor, kaprifol, vildvin??? Ja, ojoj så mycket det finns att välja på! Måste försöka dra in på inköpen här också, iallafall när det gäller blommor, plantor. Får liksom aldrig nog.

    Tack för din fina kommentar.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Erkänner villigt att det inte bara är pläden som lockar :)
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  4. Oj oj...Nu fick plötsligt den här tanten lust att baka :o)
    Önskar dig en skön sommar!
    Kram Tre Tanter.

    SvaraRadera
  5. Duktiga du som ställer sig och bakar, det är inte min favoritsysselsättning direkt;)
    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Livets vägar:
    Så du är också en nattmäniska? Har jag alltid varit, tycker inte om tidiga morgnar:)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ann-Cathrine:
    Du prickade verkligen in våra klätterväxter i den blivande pergolan:) Vildvin och rosor blir det! :)
    Ska bli så roligt att bygga, men det blir inte förrän S har semester.
    Kram på dig mormor, har du vant dig vid din nya titel? :) ♥

    SvaraRadera
  8. Hulda: Den är förrädisk den där bädden! Råkade lägga mig där efter maten och vaknade nyss! Inte bra för figuren...:/
    Sovit i nästan 3 timmar!!!!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. 3 tanter: Tack, jag önskar er detsamma! 3 Kramar:)

    SvaraRadera
  10. Marie: Jag bakar inte så ofta längre nu när barnen är stora. Men till sommaren är det bra att hitta bullar i frysen för det brukar titta in lite oväntade gäster;)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Aha se där! Mera orange alltså. Det är lika bra att du vänjer dig. Har det väl startat ja då har de det! Jag köpte ju det där tyget idag. Det har spridit sig upp över landet! ;))

    Ja men sju timmar går snabbt, likadant att råka ta sig en lur i tre timmar. Jag vet att man kan det. Vilka mumsiga bullar du bakat. En mycket vacker blomma. Vilken tur att den vill följa med dig hem bara så där.

    God natt! ♥

    SvaraRadera
  12. I min första egna lägenhet hade jag ju orange överallt,vet du ju. Köksbordet, stolarna, badrumsväggarna, plus en massa detaljer:) Jag har nog haft en orangeutmattningsdepression:) men det börja komma lite smått nu. Idag var jag in i en ungdomsklädaffär med Emma (Har du sett vilka långa ord jag får ihop:)) Där fanns det orange kläder överallt! Och jag tyckte inte att det var störande:)
    Tvärtom. Men jag får nog ta det lite försiktigt, du vet hur det kanvara med utmattningsdepressioner :D
    Kram och godnatt...eller...fortsätt att sova gott! ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥