måndag 23 januari 2012

Bakat med kärlek ♥

HEJ!

Ofta när vi har kalas så kommer Elin med en stor burk fylld med
hembakade goda muffins!

DET ÄR KÄRLEK


De är så små att man kan smaka dem alla tre! Två tuggor vardera:)


Här har vi kladdiga chokladmuffins. Vaniljmuffins med en bit nougat. Polkagris-muffins.
Kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är godast...

Mmmmmm....uffins!


Jag har nog lite dille på ljus och lyktor. Det här är min absoluta favoritlykta.
 Köpte den på min favvis-inredningsbutik i Osby
Annorlunda rum.  
Tyvärr så gick det inte att ha tillräckligt stor förtjänst på denna
högklassiga butik i en så liten ort. I mitten av December gick den i graven. Ja, det känns nästan så. Nu är shopping-Osby så mycket fattigare.

*Snyft*


Ljuset silas ut genom den perforerade lyktväggen och det är så vackert!


Och vad har vi här då???
En tjuv!
Minsann, jag tinade laxfiléer igår till middagen och trodde att de var säkra
i sin förpackning på diskbänken. Icke sa Nisse!

Men eftersom han är så söt så fick han behålla den:)
Så vi får väl skylla oss själva om han fortsätter stjäla;)

Ha en bra tisdag!
Kramar!!!

8 kommentarer:

  1. hej, känner igen det där med kattt-tjuvar:-). Roligt att du tyckte om min blogg, nu ska jag kika runt lite hos dig. Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Katter som "stjäl" är nog ganska vanligt.."Sparven" satt ibland i soffan och norpade vegetarisk korv..Katters nyfiken- het är ju sund!
    Den 30/1 hämtar vi lilla Enya, lite tidigare än planerat. Har införskaffat det mesta på ÖB till bra pris! Det blir så ROLIGT! Kramar och hälsa Nisse(som väl inte är så liten längre?)//Maria

    SvaraRadera
  3. Det finns hundtjuvar också ;)

    Åh vilken jättefin lagom stor ljuslykta!!! Undrar om man kan få tag i en sån på ett annat ställe...men jag förstår dej, det där är så trist med de här mindre samhällena (heter det så??) när det inte går med vinst försvinner de fort.

    Underbart att ha en Elin som bakar lagomt stora mumsiga muffins!!
    Annars brukar de vara för stora och räcka till tre pers.!! :)

    Ha en fortsatt skön tisdag!

    SvaraRadera
  4. Ulla: Hoppas att du vill återkomma, det är så roligt med någon som ger kommentarer:)
    Kram.

    Maria: Härligt att gå "i väntans tider". Vi köpte all utrustning på Eko-hallen utanför Krsd. Där har de en jättestor kattavdelning:) Du får ta och lägga in bilder på Enya på fb så jag får se henne:)
    Kram.

    Hugan:
    Jag har inte sett lyktan på något annat ställe, men jag ska hålla ögonen öppna:)
    Håller med dig, de stora muffinsen är alldeles för mycket för en person.
    Hoppas din dag är en bra sådan:)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Wiiiii jag som älskar gott som sånt där! ;) Jag tittade extra noga på de bilderna. Och på Nisse förstås :))

    Jag har jobbat och inte skrivit något inlägg men nu har jag det. Tänkte på dig idag när jag hade halkat klart i trappen. Hur lätt är det inte att nästan slå ihjäl sig....

    Ett ullhjärta till dig! ♥

    SvaraRadera
  6. Men snälla du...du måste vara försiktig! Du ska veta att jag är det nu! Håller i mig när jag går nedför trappan och går väldigt försiktigt ute för att inte snubbla eller halka. Kan fortfarande känna i kroppen hur hjälplös man känner sig när man inte kan förhindra att man slår sig halvt ihjäl...
    Ett mjukt och fint ullhjärta till dig också;)
    Kram ♥

    Tack för att du har blivit min "följare" nu när jag har fått dit en sån-däringa:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Äh, provar igen ;) ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥