torsdag 26 januari 2012

Shopping på ILVA

Hej alla fina!

Visst är hon vacker, Elisabeth. Men inte är bilden så häftig som Andy Warhols bild på Marilyn!

Den här finns i alla fall att köpa på ILVA och då även i andra färger.
 Hade en hel drös med saker att visa därifrån, men de blev nerladdade i så
olika storlekar att jag tog bort en del.
 Den här ljuslyktan i vitlackerad plåt tycker jag ser stämningsfull ut. När jag väljer lyktor så tänker jag mig alltid hur den ser ut när den är tänd och vilka skuggspel den ger på bord och ev. på väggen om det är en lite större lykta.

Långrandiga räfflade lyktor ger tex en stjärnformation på bordet. Allra finast blir det så klart med värmeljus i plasthölje som inte döljer ljusskenet längst ner i lyktan.

Lyktor ska ge MYS-sken:)


Det här påslakanssetet ser skönt ut. Inredningsdetaljerna ska enligt ILVA gå i blått, grått, lila, vitt, svart och brunt. De färgerna var klart mest representerade.

 Den här gosiga pläden fanns i ett par andra färger också och den var HANDSTICKAD.
Man kan undra var någonstans och av vilka, för den var inte särskilt dyr.

Läcker cerise kudde. Fin där den passar. Jag gillar rosa!
Och rött. Och vitt. Och blått. Och lila. Och grått. Och svart.
Men jag gillar inte kuddar med äckliga kryp på!

för...Vem vill vila sitt huvud mot en stor skalbagge?!
Svar: Många,just nu!

Ja.
Nu är jag ganska så trött. I morgon börjar jag jobba kl. 15.
Emma sover här hemma i natt för hennes sambo har ett 2-dagars jobb i
Dalarna. Så vi kan ta det lugnt och fika och mysa tillsammans i morgon förmiddag:) 
Vet ni... Det är den sista dagen innan helgen för mig!
Igen!

•••

Dagens IKEA-besök renderade i en ny matta här hos oss.
En gammalrosa liten rya ligger nu under lilla bordet framför TV:n.
Det sätter igång en kedjdreaktion, eftersom jag måste byta färger
på en del kuddöverdrag i soffan och så...
Nattinattinatti

KRAM!

4 kommentarer:

  1. gammalrosa rya låter fint! Ha en skön ledig dag!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är viktigt med ljuslyktorna. Måste köpa mera värmeljus i helgen för nu är det slut. Hade tänkt ha det mysigt och självklart måste vi ha ljus i vårt hus då :)

    Pläden ja...handstickad av vem, precis. Kan du inte visa en bild på mattan. Den lät fin. Jag tycker om rosa och cerise. Konstigt, tidigare var det en färg jag inte skulle valt till inredning men nu skulle jag kunna ha det på många olika ting. Det är en fin och pigg färg men ändå varm.

    Nu ska jag lägga mig. Har jobbat men mina muskler och senor har fått sig en ordentlig omgång så helt lätt har det inte varit.

    Men jag lägger mig gärna nu. Då blir det snabbare morgon. Vi ska ha en fin dag imorgon :)

    Hoppas det gick bra på jobbet. Vi ses :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej Ulla, Ja det är fint, men den har plötsligt ändrat färg. Idag, i dagsljuset är den rosalila. Fast det är fint det med.
    Kram :)

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Jag ska lägga in en bild på mattan senare. Nu vill jag bara sova, har åkt på en dunderförkylning. Ledig i morgon som tur är. Men jag hade planer för helgen, får de hur det går med det nu...
    Gissar att både du och stjärnöga är lediga i helgen;) Ha det så jättebra!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥