tisdag 3 januari 2012

Vad har vi gjort egentligen?

HEJ!
Datorn är fixad och som ny igen! Men alla bilder ska sparas ner nu!
Laddade ner de bilder som fanns i kameran och vad ser jag?
Vad har vi gjort under Julen ?
Egentligen!?


 1. LEKT
S har kört helikopter ivrigt påhejad av sina svärsöner. På paketet stod det "till S från S"
Barnasinnet är intakt :)))


2. ENSAMSPELAT
Wordfeud har spelats flitigt. Tom vid matbordet ibland!!!
Dock inte på Julafton!!
JAG!!?...nej, inte vad jag kan minnas? ;)


3.SÄLLSKAPSSPELAT.
Ja, den varianten finns ju också. Inte lika populärt! Tar för stort utrymme.
Är känsligt för katter på genomresa.  


4. LATAT OSS
Ja, minsann! Vissa dagar har inte pyjamasen åkt av förrän den ersattes
med en fräschare på kvällen :D


5. TITTAT UT GENOM FÖNSTRET
och genast vänt bort blicken. Snö? Nej, inte det. Ljus? Nej grått. Sol?
Glimtvis, ingen ide du kommer inte att hinna klä på dig och gå ut.
Inte så sunt. Jag vet.


6. MYST
med tända ljus och julstämning inomhus.


7. ÄTIT
Usch ja! (Fast det var gott).
Jag har ökat 3 cm i midjan. Som om där inte var tillräckligt många centimetrar innan :( 
Det här är Nyårsdukningen. Julens var röd och grön.


8. SNASKAT.
Kan vi hoppa över den här biten?
Tack!


9. NJUTIT
Barnbarn. Friska och välskapta. Goa och fina. Älskade små barn!
Och älskade stora. Tack för att ni är!


10. DRUCKIT
Glögg.
För att inte tala om JULMUST. Lite vin. Ett par snapsar.
Faktiskt mjölk och vatten också;)
I mindre mängder, man ska inte överdriva drickandet;)


11. STÄDAT BORT
Hej då, julgranen! Hej då allt som glittrar och glimmar! Hej då innesittande!
Hej då frosseri!

Ja, nu ska vi inte överdriva. Inga nyårslöften är givna.
Fast ändå...förra året gav jag ett enda och det har jag hållit:
Att inte handla av telefonförsäljare.

Så kanske jag skulle våga mig på ett litet försiktigt:
Bort med några cm i midjan
Så där en 20 stycken! ;D

KRAMAR!

4 kommentarer:

  1. I mina öron låter det som ett perfekt sätt att fira jul och nyår. Hmmm...kanske inte det där med centimetrarna .... Men va sjutton!
    Ha det gott!
    Tre Tanter skickar en kram.

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad du är rolig Karin! Jag är glad att du gör nåt inlägg ibland :)) Tror bestämt att du nästan räknat upp alla dödssynderna eller vad de heter. Frosseri, lathet, lättja och sånt där :))

    Jag spelar Wordfeud nu på min mobil. Är värdelöst dålig och förlorar allt. Jag väntar på dig. Köp en touchmobil så att du kan spela med mig. Det gör väl inget att den kostar några tusen. Det är det väl värt att få spela Wordfeud med mig?! :))

    Vi har terracottafärgade tapeter i vardagsrummet och jag orkar inte med dem. Inget går ju matcha med dem. Och du vet ju hur viktigt det är att matcha ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, sån är jag! En syndare:D Och det mesta drabbar mig själv...har fått en skarp reprimand av min dotter som bor hemma just nu:) "Bort med centimetrarna genast!!! De är farliga! Speciellt om du lever som du beskriver!" Hon blir färdig med sin sjuksköterskeutbildning den 20:e så hon tänker på mitt ♥
    Bra att någon gör det.
    Beträffande terracotta så tycker jag att det går utmärkt att matcha. Jag har svart och beige till och det duger bra:)))Plus någon gulaktig ton ibland.
    I vardagsrummet som inte är så stort älskar jag den vita färgen för den ger rymd.
    KRAM♥

    SvaraRadera
  4. Trevligt att komma hit till din blogg och se att fler än vi - gubben och jag - också njuter av att ta det lugnt, äta och dricka gott under helgerna :)
    Behöver också bli av med midjcentimetrar... återstår och se hur det går med den saken...
    Önskar dig en bra Trettondagsafton med påföljande härliga dagar.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥