torsdag 5 januari 2012

Lite jul skymtar fortfarande här och var :)

HEJSAN!

Trettondagsafton idag!
Hoppas att ni har det trevligt!

Här hos oss sitter Mannen vid TV:n och sedan ska han sova för att gå upp kl. 02
inatt och titta på Hockey. Ja, dessa karlar!

Vi har i alla fall ätit en kanonmiddag:) Kokt potatis, stekt saltsill, gräddsky med lökringar och kokta ägg! Kan det bli bättre??? Knappast. Kanske tycker ni att det är en konstig Trettondagsmeny, men det tycker inte vi! MUMS!



Ja, julen har inte lämnat oss helt ännu. I tulpanbuketten har jag kvar granris (från
Koreagranen på vår tomt)  och silvriga blad från Nyårsbuketten.


Från Amaryllislöken sköt det plötsligt upp en ny stjälk som kommer
att glädja oss ännu ett tag.


I köket har en ljust rosa Orkidè precis börjat blomma om.


Och paket ligger på bordet i vardagsrummet! Men nej, det är inte julklappar utan
födelsedagspresenter till Lisa som fyller år snart:)


På elementet ligger Nisse bus och laddar sina batterier :))


Blir det för varmt där så är det bara att hoppa ner på fårskinnet. Slagbordet
som normalt står ute på balkongen brukar agera avlastningsbord för frukt, nötter och godis under Julen. Det får stå kvar så länge eftersom vi
kommer att behöva det snart igen.  


Den konstgjorda lilla granen med belysning får hänga med ett tag till även den.
När jag ser denna bilden så framgår det väldigt tydligt att furubordet
ska bli vitt och ingen annan färg! Har burit ut ett antal småsaker i
garaget som ska målas vita.
Ett litet sidobord.
Tre ljusstakar.
Två stolar.
Ja, det var nog allt.

Här sitter jag nu. S har redan somnat. Klockan är sju. Nitton.
Om en timme tar jag med mig en skål fruktsallad, går en trappa upp
och intar den övre TV-soffan för att titta på "Viva la Greta"

En Lugn och tråkig skön Trettondagsafton alltså!!!

Ha det gott!
KRAMAR!

12 kommentarer:

  1. Men mums jag tycker det lät väldigt gott :) Vad söt han är den lilla vilden där han ligger på elementet. Snart är han nog för stor för det. Det är ju ganska smalt och jag tror nog att han kommer att bli ganska stor.

    Har bara plockat bort lite än så länge men i helgen ryker det. Ska sedan skura o feja med citronsåpa. Har fått för mig att det kanske både doftar och gör gott.

    Ja bordet bör bli vitt. Du har helt rätt i det tror jag faktiskt. Men kliva upp kl 02 för att se på sport. Nähä tror inte det. Inte ens Orlando skulle få mig till det ;))

    Detta med tapeter och färger. Jag vill ha ljusa väggar för att kunna ha vilka färger jag vill på annat. Vissa saker och möbler gör sig mycket snyggt mot ljus bakrund och kommer till sin rätt. Det syns ju tydligt att det är så också när man tittar på dina bilder av ert snygga rum :)

    Ha en härlig fredag! Ledig kanske?

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej hej..hittade din blogg genom en annan blogg som jag kikade in på..jättetrevlig blogg som jag gärna lägger mig som följare till..Ha det gott Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Min vän, du skulle visst se på TV kl. 02 med Orlando om han bad dig ;))))
    Tack för mailet, jag svarade bums♥
    Klockan är mycket fast min bloggklocka fortfarande missvisar:) Fick ju inte riktigt till det där ☺ Så nu ska jag hoppa isäng.
    S får sitta där ensam och glo på TV ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Marie-Louise: Tack för titt och kommentar! Ska försöka aktivera min följarfunktion:)
    Ha det gott!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Ser du!! Jag har lyckats ändra tiden! :)

    SvaraRadera
  6. Precis så gjorde min karl i natt, men han fick kliva upp själv o se hockey! Nu ligger han o sover, kan han få göra ett tag till. Jag roar mig i bloggosfären o kidsen ser TV. O det börjar som smått att ljusna. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, du är klok du Birgit, som går o lägger dig. Det gjorde juinte jag...vi vaknade kl 11 idag:/ Kram.

    SvaraRadera
  8. A-L: Om man ska kunna sova till kl 11 på morgonen måste man ju lägga sig sent:D

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥