fredag 27 januari 2012

Min nya rya

Snörvel...

Här sitter en jätteförkyld tant som har ont lite överallt; i revben och huvud bl.a.
Nu har vi avverkat dagsformen så nu glömmer vi det!
Var bara tvungen att få beklaga mig lite...;) 


Här är en bild av min nya rya. Här ser den ganska rosa ut.
Det är svårt att få färger återgivna på bild så att de stämmer
med verkligheten. Måste faktiskt erkänna att jag fortfarande
inte har gått igenom manualen till min inte längre så väldigt nya kamera.
Kör på auto  fortfarande *skäms* 

Ibland fattar jag inte vad den håller på med, fast jag har blixten på
så vägrar den utlösas och korten blir jättesuddiga. Borde nog ha en
gammal instamatic istället:D.


Gammelrosa var den på IKEA men inte här hemma inte!
Nu återstår det en hel del arbete i det här rummet för att få resten att
harmoniera med mattan...Inte helt lätt.

Väggarna är GULA! Ska bli ljusgrå. Någon gång, när jag får min tappade
energi tillbaka.

Så här brukar jag göra (ganska fult) :
Jag flyttar bort möblerna från väggen och spacklar. Vet ju att det inte
duger åt S så då hugger han in:) Därefter börjar jag måla och då säger han:
Men hallå du har ju färg överallt utom på väggen...får jag rollern!
Ja, ni förstår;)

 Men jag har inte ens energi att ta det där första steget. Måste vara mörkret
och det grå vädret. För egentligen har jag inget speciellt som "trycker" mig.

Är bara så väldigt oföretagsam.


Ställde in en vas på bordet som var alldeles för lila. Även om den är
mindre lila i verkligheten...ja, ni förstår problemet:D


Blombilderna är tagna med blixt och ändå så mörka...måste nog ta en
titt på den där manualen...någon gång.

Nu kom en hungrig katt in genom dörren. Plus en massa kalluft. Tänk om
han kunde lära sig att stänga efter sig också...

Vi har faktiskt haft minusgrader nu i snart en vecka. Snön ligger
kvar som en hård, tunn glasyr på gräsmattan.
Men det blir i alla fall lite ljusare.

Nu skriken min mage efter något att äta
så jag tror jag gör Nisse sällskap inne i köket!

Hoppas er dag är fin

KRAMAR!

11 kommentarer:

  1. Krya på Dej, fina Karin! Har en fin dag här i Karlshamn, solen skiner..Men det är ruskigt kallt ute i snålblåsten som kommer norr-ifrån! Blir nog inne resten av dagen. Ska försöka få upp nån typ av gardinkappa i sovrummet så att inte lilla kissen klättrar i de långa som hänger där nu. Anders hämtar M efter jobbet. Hon ska vara här i helgen och på söndag är det handbollsmatch!

    Önskar att Din helg blir vilsam och skön trots förkylning..hälsa S och N! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Tack fina, fina Maria:) Så roligt att gå i väntans tider! Vet M om att familjen väntar tillökning?
    Här är det också snålkallt och jag går inte ut idag! Skulle på "tjejmiddagen" (tantmiddagen;))ikväll, men har ringt återbud.
    Ha en fin helg, hälsa A!
    Kram, kram! ♥

    SvaraRadera
  3. Nej men stackarn du! Koka ingefärste av färsk ingefära och rensa ut det ur kroppen. Sköt om dig och vila i helgen. Att bli sjuk är verkligen slöseri men vad gör man.

    Mattan ser en aning svår ut att matcha men fin! Aha är det så jag ska göra - börja spackla och söla lite färg! Då får man hjälp :))

    Smitta inte Nisse nu. Jag hoppas att du snart mår bättre. Skickar lite snöiga norrlandsvindar som rensar ut förkylningsbacillerna hos dig :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Har sovit mest hela dagen, men nu känner jag mig lite piggare. Fast jag har ont i revbenen så det är jobbigt att både nysa och hosta.

    Nu ska jag läsa ditt senaste inlägg:)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Sv; Ja vi har verkligen mycket snö! Vi har ingen skoter tyvärr. Man ska ju ha råd att köpa en och sen tanka den också och där ligger vi väl inte särskilt bra till. Inte nåt vi har möjlighet att prioritera.

    Jag och barnen ska börja med skidåkningen nu. Vi har varit lite...ehh..lata :))

    Kram

    SvaraRadera
  6. Känner igen mig i den där oföretagsamheten, men tror att det beror på den mörka årstiden. Härlig matta! Jag tror på fägernas betydelse och att man väljer den man behöver för tillfället. Rosa är bland annat läkandets färg, så du valde ju helt rätt. Kram

    SvaraRadera
  7. Krya på dig!!!!
    Känner igen det där med oföretagsamheten....tur man lever med en egen företagare ;-D
    Jösses minusgrader i en hel vecka?!!
    Här har det varit minus i två månader.. ;-D -skojjar med dej!

    Hoppas du piggnar till under helgen nu, inte alls roligt ha ont i kroppen.

    SvaraRadera
  8. Ann-Louise: När vi bodde i Lycksele åkte jag väldigt mycket skidor. Längtar efter det ibland, det är så härligt. Om det inte är kladdföre och om man har ett fint spår.
    Vi hade inte heller så mycket pengar då (eller nu) men lyckades komma över en billig scooter som var jättesvår att få igång och stannade lite här och var hela tiden. Men när den funkade så var det jättehärligt. Känns som i ett annat liv nu.
    Kram :))

    SvaraRadera
  9. Ulla: Så skönt att jag har valt rätt färg instinktivt:) Har hittat två ljuskoppar i mina gömmor som har precis samma färg! :)
    Kram :)

    SvaraRadera
  10. Hugan: Jag känner mig redan bättre nu ikväll, så jag tror att det har vänt.
    Ja, vi har verkligen inte haft mycket till vinter här i Skåne i år. Det kallaste vi har haft är -8.
    Förra vintern däremot var underbart fin! Mycket snö och den låg kvar i över en månad! :D
    Kram:)

    SvaraRadera
  11. Krya på dig ! Hoppas du känner dig lite bättre . Önskar dig en riktigt fin helg !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥