måndag 30 januari 2012

Ho-hoo!

Hej mitt i natten!!:)

(Nej här finns ingen annan uggla än jag: "Nattugglan" ;)
Det är bara jag och ibland Nisse som bloggar. Inga andra djur.
Eller människor.

Idag har jag fått två nya följare som jag önskar
Välkomna till min blogg, hoppas att ni ska tycka om den:)

WOW nu har jag fem - mig själv inräknad ;)


Bild från Cypern i Augusti 2011.
Den förmedlar så mycket av det jag längtar efter just nu:
Sommar. Ljus. Blommor. Värme. Bad. Ledighet.

Det kommer, det kommer, det kommer!

Mina onda bihålor har fått sig en riktig omgång idag.
Först kokade S och jag en soppa som var så stark att tårarna (och allt annat
om ni förstår:/) rann. Därefter tittade jag på Spårlöst och grät
flo...nja, små pölar. Samtidigt blev jag av med lite till! :/

(Äckligt men) effektivt!
 Nu ska jag lägga mig i min sköna säng och läsa mig till sömns.

Kram och godnatt!





14 kommentarer:

  1. God morgon! Nattugglan! Skulle ta foton på E och L vid London Eye när skärmen delade sej på mobilen...Så typiskt att det händer när man är på resa... Kunde inte smsa, inte se vem som ringde och skulle få tågiljetten via sms. Men jag kunde ringa och ta emot samtal. Så det blev en telefon med peksärm osv. Men det tar tid att lära sej tekniken...I em åker vi till Ystad för att hämta Enya, bilder kommer på fb..
    Hoppas bihålorna känns bättre och din vecka blir bra! Kram och hälsa Nisse och tacka för hans fina blogginlägg!!//Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis till dig för att fler och fler hittar hit till dig! :)

    Fy för bihålor. De brukar ställa till det för mig. Men det där mattipset...det vet jag inte....om jag vill prova...Hälsa Nisse och tacka. Det var de där med myntatabletterna...Går de byta ut? :))

    "Gocke" betyder ungefär att det är kört, nu är det gocke- nu är de kört! :)) Ja jag vet, det låter inte klokt :))

    Nu har jag druckit en smoothie och försöker kurera mig. Känns som att det är förkylning på gång. Typiskt.

    Hoppas att du får en bra vecka och krya på dig! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Maria: Ser med spänning fram emot att få en bild på Enya:) Kanske ska vi strunta i att kastrera Nisse;)Måste ju kolla hennes personlighet också, det räcker i inte att bara vara söt här inte:D

    Lycka till i morgon!♥
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise:
    Så kul det är med dialekter! Gocke är inget ord vi har använt i Kalix och jag har aldrig hört det när vi bodde i Lycksele heller:)

    Mina kusiner och jag gjorde ett lexikon med Kalix-ord och det tog en hel kväll. Vi höll på att skratta ihjäl oss, för det var så länge sedan och för att det inte låter klokt. Vi var max 15 år hela den kvällen kan jag berätta:D

    Bihålor ja...inga roliga hålor det inte...Men de känns bättre idag. Tack och lov! Hoppas det håller i sig, annars får jag väl koka mer soppa;)

    Du kan ev byta ut tabletterna mot färsk klippt mynta över äggulan;)
    Går också bra.

    På något sätt måste Nisse ha fått ditt meddelande för i natt har han sabbat ramen på pusslet totalt:(

    Hoppas du inte behöver bli förkyld nu! Ibland känns det så men "ångrar" sig.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Hade kunnat göra dig sällskap i natten, det tog alltför många timmar innan min hjärna gav mig ro...

    Skönt att få rensa i tårförådet! Tror det är nyttigt att lite kroppsvätskor får se dagens ljus eller kvällens mörker! Hur lät det där..? Nå, hur som haver hoppas jag att du har en skön måndag!

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det skönt att få rensa tårkanalerna ibland:) Och om samtidigt andra kanaler blir rensade så är det en bonus:)

    Ibland skulle man behöva gråta bort andra 'klumpar' som sitter fast. Ut i nattens mörker. Eller dagens ljus;) Nyttan är nog densamma
    Kram på dig! :)

    SvaraRadera
  7. NEJ!! Han fick inte absolut förstöra på det viset :(

    Glömde bort att han är för liten för att kunna läsa mellan raderna....

    Vad synd. Hoppas det går fixa..

    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! Annars får du väl köra en omgång till av din "mirakelkur" ;)
    Kul med fler läsare... jag har oxå typ 5... ha ha...
    Men det är ju inte antalet som räknas utan kvaliteten... eller??

    SvaraRadera
  9. Krya på dej min vän, saknar dej på jobbet. Krya på dej kramar i massor.

    SvaraRadera
  10. Rekommenderar Sinova (finns bl a på Apoteket) och saltspruta (finns också där) mot bihåleproblem. Funkar jättebra!

    SvaraRadera
  11. Ja, Birgit - det är kvalitén som räknas! och vi har ju varandra som läsare ;D
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Eva min vän! Jag har varit på jobbet idag, det är ju du som fattas!!! :D
    Vi tar väl kramen in natura i morgon!?

    SvaraRadera
  13. Ann-Louise; Det är redan fixat men jag höll på att komma för sent till jobbet på kuppen :D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Ulla: Ska prova Sinova, det har jag hört talas om när jag tänker efter (TV-reklam?) Tack för tipset:)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥