onsdag 11 januari 2012

Herren på täppan

HEJ!

Nu är den här unge herrn ensam katt i huset!

Äntligen har vi hittat ägaren till "Svarta Sara"
som "trängde sig in" i vårt hus i början av december :)


Satte som en sista åtgärd upp ett anslag på ICA affären i byn (igen!)
fast nu med alla nya upplysningar som har framkommit.
Ritade först en stor Dansk flagga så alla danskar skulle reagera.
En bild på katten, att den är danskregistrerad och att den är steriliserad. Igårkväll ringde min mobil och ägaren gav sig tillkänna! GISSA om vi blev glada - äntligen är lugnet i huset återställt:)

Och den stackars katten fick komma hem och slipper bli jagad av Nisse Bus.  
Den ägs av byns danska krögarpar!


I köket har jag börjat smyga in blått. Bara på försök ännu så länge.


Älskar den här ljusstaken som är drejad någonstans på Gotland
och som jag har fått i present för många år sedan.


Övriga köket går fortfarande i rött och det blir till att plocka bort
dessa röda inslag, byta överdrag/rum med kuddarna,
klä om sofflocket och så om jag bestämmer mig för att behålla det blå.
Vet ännu inte, måsta känna in det först.

eller ?

Lite kuriosa:
I gårkväll satt jag och fikade med Ingemar (Ingo) Johanssons fru, Edna.
Hon har skrivit en bok (Den längsta ronden) om hans sjukdom (Alzheimers) och var
på vår skola för att hålla ett föredrag om hans sjukdomstid och sin egen utsatthet
som anhörig och "vårdare". Detta för eleverna i skolans KY-klass (som fortbildar sig till Demenssköterskor).  Mycket trevlig kvinna, hon övernattade inne i våra kurslokaler. 
Jag jobbade till 21.30 igår så det blev jag som fick inkvartera henne och bjuda
på kvällsfikat.

Tänk, jag minns när Ingo vann mot Floyd. Jag var 8 år gammal och vi lyssnade på radion mitt i natten. Hela familjen; mamma, pappa, jag och min storebror låg i föräldrarnas dubbelsäng! Radion stod bredvid.
 Det var tider det!!!
:))))

Ha en fin TORSDAG, snart är det helg igen!

KRAMAR!!!

6 kommentarer:

  1. Men äntligen har hon flyttat hem. Bara hon inte kommer tillbaka igen till er. Hon kanske tycker det är bättre hos er ;)) Man kan ju undra varför de inte själva satt upp någon lapp om att hon försvunnit. De kanske tyckte det var lika bra att hon stack. Jag menar, de bor ju så nära, kollar man inte i sitt närområde iaf.

    Blått är fint. Tycker om blått också fast alla turkosa nyanser mest. Har sett flera blåa ting jag skulle tänka mig att ha.

    Det är en hemsk sjukdom Alzheimers. Hörde att den står för 80% av de som drabbas av demens och att de eventuellt börjat komma en medicin på spåren. Nej, en grym elak sjukdom och hemskt för de anhöriga! Ja du vet...

    Imorgon torsdag. Jag är ledig men det är bara för att jag jobbar fre-söndag...

    Jag har varit på middag med mina arbetskamrater ikväll så nu är jag riktigt proppmätt. Som vanligt hade vi kul :)

    God natt ♥

    SvaraRadera
  2. Godnatt Ann-Louise! Blir förvånad att du kunde läsa inlägget för jag var ju in och "bättrade på" precis när du måste ha skrivit:)

    Ja, turkos är också fint, det kan man ju ha tillsammans med den lite mörka blå nyans jag har om man vill blanda. Jag har ju blandat rött med rosa just nu:) Vilket var strängt förbjudet i min ungdom, gick absolut inte att ha tillsammans!

    Nu ska jag gå o sova, sov bara 3,5 timmar inatt av någon konstig anledning. Brukar aldrig ha problem med att sova annars.
    KRAM ♥♥♥
    PS.
    Ska du inte komma ner och fortbilda dig till demenssköterska här på vår skola!? ;)))

    SvaraRadera
  3. VAd skönt att hon fick komma hem...
    Lite blått är en färg på väg upp kanske man ska ge sig på lite av den...
    Så intressant:)
    Tusen tack för dina ord...
    ha en fin dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Fick du någon present / ersättning för att ni tagit hand om katten i 2 mån? Pusssssss

    SvaraRadera
  5. Hej Chris! Kram på dig själv!♥ Hoppas du trivs med ditt nya liv;)

    Nej, Jenny inte ens ett tack knappt. Hon hade två andra katter och tyckte att de båda var trevligare tydligen. S skulle få en öl om han kom ner på hennes Danske kro.
    Han har fö inte lagt ut ett öre på katten:)
    Hon lånade dessutom vår transportbur och skulle ge igen den igår men vi har fortfarande inte fått den. Kanske inte konstigt att katten rymde...
    Puss ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥