tisdag 10 januari 2012

Drömmer...

...om att sticka in mina fötter i ett par av dessa.
Mina tånaglar lyser röda och ute skiner solen.
Värmen dallrar.

Jag tar min nya transistorradio (heter det ens så nuförtiden?) i handen,
går ut och sätter mig i min favotithörna på altanen
och dricker att glas iskallt vatten.


Lyssnar på någon som sommarpratar.


Ja, drömma går ju, men nu måste jag ta mina vinterkängor och sätta ner mina omålade (men nyklippta) :) tånaglar i dem och gå till jobbet.
I blötsnö. För nu har den kommit!
Men bara lite.
Glopp, glopp...

Ha en jättefin dag!!!
KRAAAM!

7 kommentarer:

  1. Snart får dina tånaglar lysa i det rödaste röda och du kan lyssna på surr i radion sittande på altanen. Kanske med en ny vindruvsranka brevid. Vänta lite till bara. Vi ska bara ta oss igenom detta först. Snart är januari över och korta februari börjar. Då rullar det på snabbt sedan. Inte här då suck men andra delar av sverige där man tydligen ser krokus och andra vårblommar i mars. Vi har massor av snö då. Ja du vet hur det är, norrbottniska som du är :)

    Hoppas det gick bra på jobbet! Kaffe och lite gofika kanske du hann med.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! ♥

    Vi skrev nästan samtidigt igen :))

    SvaraRadera
  3. Jo-o du..när jag kom till jobbet idag hade de dukat fram kaffe och eleverna hade bakat scones. Gissa om det var mysigt!!!
    Idag har varit en alltigenom bra dag! Svarta Saras ägare har hittats och vår Lisa har klarat sista testet för att få sin ssk leg.
    Berättar om Sara i mitt nästa inlägg:)
    Jag tror att min blogg fyller/har fyllt ett år nu i dagarna, så nu är det bara att ta en runda till med vårtecken och hela köret:D
    Stora kramen! ♥

    SvaraRadera
  4. Det är så ROLIGT att läsa din blogg och att Du tänker fortsätta skriva? Vardagen är här igen...Jag hoppas på besked från AF den här veckan..Låter bra med Svarta Sara! och att Lisa klarat sista testet! Kanske kan vi höras på fredag?Allt Gott!!! Kramar Maria

    SvaraRadera
  5. Och jag målade tånaglarna röda i helgen, det känns verkligen sommrigt!//Maria

    SvaraRadera
  6. Hahaha ! jag drömma kan man ju och det behöver vi nog göra vid denna årstiden . Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  7. Härligt härligt
    kul att du tyckte om mitt inlägg....
    ha en härlig dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥