lördag 28 januari 2012

Idag...

...känns förkylningen bättre. Mer hosta och färre nysningar.

HEEEJ ♥

Idag  har jag ...


Köpt en rosa hortensia till vardagsrumsbordet:)
Har aldrig haft en rosa förut, för jag brukar falla pladask för de blålila.
Men nu fanns det ingen sådan. Förresten så skulle den inte ha passat där ändå:)


Han ser väl för go ut!

Har också läst ut boken om Ingos längsta rond. (Alzheimer) Ingen rolig
bok att läsa, men den fångar verkligen sin läsare ändå.
Vet inte om någon av er har läst den?


Jag har även fått tillbaka mitt pussel av Emma. Hon  har lagt det och nu
är det min  tur! Räknar med hjälp från S. Har sorterat ut kantbitarna,
men måste vänta med byggandet till Nisse sover eller har gått ut.
Han är V-Ä-L-D-I-G-T intresserad kan jag berätta ;)


De tre blommorna står fortfarande från förra helgen:)
De har nu fått sällskap av ett par knallrosa ljus i mina ommålade
ljusstakar (som har varit röda)


Sedan har jag jagat runt Nisse och försökt få en bild på honom,
vilket verkligen inte är lätt. Hur kan någon människa försörja sig
på att vara kattfotograf !!!??? Denna lille herre är i alla fall inte still
en endaste sekund
i vaket tillstånd.

Har även varit till en flyttfirma där de säljer gamla möbler.
Skulle vilja ha ett halvcirkelformat bord som avlastning i vardagsrummet.
Tyvärr är de inte så lätta att hitta så det blev inget.

På hemvägen åkte vi förbi till Emma o Jonte (yngsta dottern o sambo)
och drack kaffe med SEMLA till.

Har börjat fundera lite mer i banorna att få bort extrakilona.
Tror att jag skulle känna mig  gladare och mer nöjd med mig själv.
Kanske skulle rentav min tappade energi hitta tillbaka till mig:)

Ha en fortsatt bra lördag!
KRAMAR



8 kommentarer:

  1. Så skönt att Du mår lite bättre idag. Blir så uppiggad av se på bilderna och läsa din blogg! M vet om lilla kissen men har inte visat så stort intresse som jag trodde och eftersom vi hämtar på en vardag så kör vi själva,A och jag!Måste erkänna att jag "plockat" hem några bilder på Nisse till min nya telefon! Där finns många bilder på olika katter..Nisse är en av de mysigaste hittills!
    Ha en skön fortsättning på helgen! Kramar//Maria

    SvaraRadera
  2. Kg ja...Jag har inga kg som ska bort men jag är ju ur form och för svag helt enkelt :(

    Skrev precis om det och så läser jag här hos dig om detta :)

    Bra att du är bättre. Fint på bordet är det också :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Och här kommer jag efter pralingumman och säger detsamma ungefär! ;-D

    Skulle verkligen behöva få bort några trivselkilon, stärka min onda rygg, men kommer jag igång trots motionscykel där uppe och crosstrainer i källaren? Nej. Bedrövligt. Har noll inspiration till det också.
    Hur ska vi ta oss an det här megaproblemet??!

    Ha nu en skön helg till att börja med ;-D Måndagar lär vara bra att börja om på ny (kalas)kula med...!

    SvaraRadera
  4. Maria: Tack säger Nisse ♥ Han funderar på att göra ett eget inlägg endera dagen;)
    Har du bytt bort din mobil som vi hade likadana? Till en I-Phone? Ska jag göra i april, för då får jag byta gratis:)
    Må gott och lycka till med nya familjemedlemmen. Precis vad du behöver, tror jag:)))Hoppas att den är liiiite lugnare än vår vän Nisse:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: precis som du säger så behöver jag också stärka mig och komma i form. Tappar jag dessutom några kilon så gråter jag inte över det;)

    (Ser att Nisse ligger under soffbordet och käkar på en godis-sockerbit:) På min nya rosa matta!
    Fixat.
    Alltså: han är så underhållande! Nu försöker han få tag på den från undersidan av glasskivan...
    Bättre än TV).

    Vi får ta varandra i händerna (symboliskt) och sätta igång!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hugan: Ja, inte vet jag men jag vet att det blir mer och mer nödvändigt! När jag satt mig ner och funderade över varför jag är så håglös så kom jag fram till att det nog beror på att jag inte trivs med mig själv.

    Är väl inte fet precis men har helt klart kilon som behöver bort (midjan och överkroppen) och en kondis som är sisådär. Kan förbättras. Ja. Det kan den visst!!

    Som du säger är det ett megaproblem. Ett som jag aldrig trodde skulle drabba mig som var smal som ett benrangel tills jag var 40. Känns som den där läskiga reklamen där gröna slemgubbar hoppar på en liggande man. Fast här som äckelkilon på mig...

    Blä
    Kram :)

    SvaraRadera
  7. Och halkigt ute. Kände jag nu när jag var ute med hundarna...Kommer väl aldrig att hinna komma i form för jag har hunnit slå ihjäl mig innan dess :))

    Jag fick en kommentar på mitt inlägg som var så bra. Himmelriket skrev om endorfinlyckan. Att när man väl fått känna den då går det bättre. Jag vill också känna den men det innebär ju att jag måste sluta fjanta mig nu och ta tag i detta. Min rygg säger att det måste ske.

    Vi tar varandra i hand och så kör vi!! När isen försvunnit.....

    SvaraRadera
  8. Absolut!!! Men var försiktig nu så du inte har sönder dig innan dess!

    Har även hört att man kan vänja sig av med godissuget om man är utan ett tag! Tro de;)

    När isen har försvunnit här så jag kan gå, kan du ta skidorna! Det är bra motion för hela kroppen!
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥