fredag 13 januari 2012

En solig dag i mitten av Januari

HEJ!
TJOHO!! Idag är det fredag!

Jag har varit ledig hela dagen och det är så skönt att få gå och
småpyssla i lugn och ro och göra lite fint inför helgen.


I vårt köksfönster står det krokusar och pärlhyacinter. De är underbart söta. 
Jag har fått dem av Åsa, min snälla arbetskamrat:)


Om man vill ha kvar små blommor i det här huset måste man skydda dem
från Nisse Bus.  Han tuggar ner dem i kant med krukan annars.


Vet inte riktigt, men de här kan dessutom vara ohälsosamma för honom.


Ute i vinterrabatten har små snödroppsblad börjat sticka upp. Redan.
Lite tidigt - inte riktigt som det brukar vara i år. 


Fortfarande kan jag förse oss med färsk persilja och rosmarin bl.a
Även lite timjan finns därute.



Idag har jag tagit bort de allra sista spåren av julen.
Slängt den sista hyacinten. Klippt av den vissnande amaryllisstängeln. Burit ut den lilla konstgjorda granen. Ja, det var väl ungefär allt:)

 Inte utan att det känns lite i kroppen att våren är på g!

Igår hade vi kalas för fina LISA som fyllde 29!

Nu följer en vecka av förberedelser inför nästa fest! Nästa fredag tar hon sin ssk leg. Först ska vi till storkyrkan i Kristianstad och därefter hit hem och festa!
Hon har förlagt sin sista praktikomgång till äldreomsorgen i byn så hon har bott hos oss under nio arbetsveckor. En vecka kvar nu alltså, sedan är vi ensamma igen.
Eller inte riktigt: Vi har ju Nisse.
Och varandra:)

Men det kommer att bli tomt efter henne:(
KRAMAR!!!

4 kommentarer:

  1. Snyggt med hönsnät runt! Jag jobbar hemska pass under helgen...Kommer att försvinna in i ett evinerligt jobbmörker och jag tar mig inte ut förren söndagkväll kl 21:00. Och jag är redan slutkörd..

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ann-Louise: Stackars dig, det är inte roligt med jobbhelg när barnen är hemma från skolan och de flesta andra också är lediga:) Hoppas att din helg går lika fort som jag vill att min ska gå sakta. Behöver hinna så mycket härhemma...
    Styrkekram ♥

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ha en trevlig helg du med! Blir det för tråkigt att vara ensam kan ni ju alltid hoppa på tåget:)Puss ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥