söndag 29 januari 2012

Å, vad jag är trött!

Mj...u...

Matte har jagat mig kors och tvärs genom huset hela dagen.
Med kameran.


Hon ska visst skicka en bild till någon gammal släkting som inte har någon dator!
 Har ni hört! Hon måste vara väldigt gammal...minst 62 år;)


Så hon fick ta några bilder till slut, för att jag skulle få vara ifred sedan.
Här på kökssoffan ligger man bra. 


Försökte gömma mig under kuddarna där ett tag, men tror ni inte att
hon hittade mig ändå!


Ärligt talat blev det lite för varmt...de har ju tänt en brasa också...

 

och det gillar jag...*purr, purr*


Och vad är det? Små bollar..? Jag älskar bollar!!


Om jag bara låtsas sova tror jag inte att de märker om jag sträcker mig lite,
liiite....liiiiite mer.....efter dem....


Ja, så har vi lagt lite pussel idag och matte behöver all hjälp hon kan få!
Så jag offrar mig...


Eftersom jag är en väldigt hjälpsam huskatt...nästan som en hustomte:)
...så har jag hjälpt matte att mangla också! Jag provlåg lakanen och de
var helt ok:) Annars hade det ju inte funnits någon anledning att mangla dem,
eller hur? Så klart inte!


Husets alla korgar börjar vara för små för mig, så jag vill gärna att någon
talar om för matte  och husse att de ska skaffa en ny! Minst en,
för jag gillar omväxling! Och jag gillar korgar!

Häromdagen försökte jag komma ner i en som var ynkligt liten,
den fastnade på min rumpa så jag fick släpa den efter mig en bit
för att komma ur den. Matte hon sprang förstås efter kameran
och tänkte filma, men jag hann ut ur den i tid!!!

Riktigt så roligt unnar jag inte henne att ha på min bekostnad.
Hon skulle säkert ha lagt ut filmen här på bloggen!
Tror ni inte det? ;)

PUSS från
NISSE!
PS. Matte hälsar att hon skriver i morgon igen.
Hon är inte så trevlig idag för hon har ont i sina bihålor.


8 kommentarer:

  1. Åhh Nisse så söt och duktig du är.

    Kram 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Katter är härliga! Krya på dig matte!

    SvaraRadera
  3. Hej Karin, jag hittade till din blogg tack vare att du skrev en kommentar hos Tre Tanter!
    Kommer mer än gärna tillbaka, så därför har jag lagt till mig som följare:)
    //Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken jättesöt katt!
    Fina bilder och så roligt skrivet av dig!
    Har själv två katter och precis så där tror man att dom tänker ibland.

    Önskar Nisse och dig en skön söndagskväll
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  5. Men Nisse akta dig för mangeln! Speciellt när matte står där och stirrar på dig för att du är såååå sööööt. Hon kommer att glömma bort att mangeln är på och så gasar hon istället för att stänga den. Sanna mina ord.

    Det är pussel de där småbitarna på bordet och matte skulle bli ännu mera glad om du liksom fick ett sånt där bus-anfall mitt i det där. Du är bara söt då när du river ner allt på golvet. Matte tycker ju om när du är söt.

    :)) Åh Karin vilken tur att du har Nisse! Han är ju så duktig på att skriva också. Kanske Nisse har något bra mattips inför veckan, som han kan dela med sig av? Tror det bara är Nisse som är så här rolig. Kan omöjligt finnas fler av honom ;)

    Ha en bra vecka Karin!! Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Tack för hälsningar till Nisse och mig! Tack Marie och "Blommiga rutan" för att ni vill följa min blogg!

    Ann-Louise:
    Jag har i-n-t-e berättat för Nisse om dina i-l-l-villiga kommentarer ang. mangeln och pusslet;)))

    Däremot bad jag honom om ett mattips och fick följande förslag: Rå strömming och rumstempererad laktosfri mjölk.
    Till efterrätt lite kattmyntapiller och en rå äggula.
    Vad sägs om det?
    Smaklig spis!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  7. Han är rolig den där Nisse. (fast jag tror du har ett finger med i spelet)

    SvaraRadera
  8. Inga bilder är arrangerade, men hans tankar kan vara annorlunda än de jag beskriver :DDDD
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥