söndag 8 januari 2012

Lite nytt kanske?

HEJSAN!

När nu spåren av Julen så sakteliga suddas ut så är vi nog alla mer
eller mindre sugna på något vårfräscht och nytt hemma?
De här randiga muggarna och skålarna finns på Åhléns.
Sommarfärger för mig. Sol, himmel och hav.
Fattas bara grönt:)



Idag har det varit en ganska långsam dag här hos oss. Alice (barnbarn 4 år,
på besök)  fick hög feber i nattoch det har hållit i sig hela dagen.
Trött och gnällig har hon varit. Förvisso ett gott tecken att
hon orkar gnälla och inte ligger apatisk.
Men särskilt roligt är det inte.

Jag tycker att barn ska få vara friska! :)



Den snygga trasmattskudden, även den från Åhléns (avd. "å så bra"),
är tillverkad av återvunna trasor. Påslakansetet är så klart
ekologiskt och finns på samma avdelning.

Igår sken solen här i norra Skåne och det var plötsligt nästan vår i luften!
Temperaturen ligger på plussidan fortfarande och vi är nog många
som väntar på bakslaget; snön, som vi inte längre vill ha!
Den kommer alldeles säkert att debutera i februari/mars
och lägga sig som ett täcke över krokusar och
andra vårblommor. 

Så snyggt med en svart knopp!  (Åhléns)
Har åtta likadana liggande i väntan på ett ännu inte upptäckt användningsområde. Fast VITA.

I morgon är det söndag och min ledighet är över! Nu gäller det att lägga
om dygnsrytmen och det brukar ta ett tag efter Juluppehållet. Varje år likadant - sena kvällar, sena morgnar!! Att man blir äldre innebär inte nödvändigtvis att man blir klokare. Inte när det gäller mig i alla fall:)

Fram till Sportlover v. 8 kommer jag att ha alla fredagar lediga.
Uppskattas!!!
MYCKET ;)

Konstigt nog så får jag mer gjort härhemma när jag jobbar. Har liksom fått upp farten då och allt går lättare. Startsträckan är som sagt lång på lediga morgnar;) Nu har jag faktiskt tänkt övertala S att vi tar itu med att måla vardagsrumsbordet under kommande vecka.
Ska se om jag kanske har kvar en gnutta charm fortfarande.. hehe

Nu hoppas jag bara att Alice är piggare tills i morgon.
Barn får ju lätt hög feber utan att det behöver bli så mycket mer.

Ha en fin Söndag!
KRAMAR!!!

PS. Någon har rivit av en lapp med mitt telefonnummer på lappen med efterlysningen på Svarta Saras familj som jag satt upp på ICA.
 MEN VARFÖR RINGER INGEN DÅ ????????


3 kommentarer:

  1. De var fina! Tror jag skulle köpt de turkosa men de blå var också fina. Gröna...ja det skulle varit bra :)

    Hoppas lilla Alice mår bättre, att det blev kortvarigt. Här hos oss är det näst sista dagen på jullovet. Hos er också?

    Jag har också varit uppe längre på kvällarna och sovit lite längre på morgonen. Vi kommer alla att vara trötta på tisdag morgon. Men vad härligt att ha varje fredag ledig. Helgen blir ju lite längre då. Det skulle jag inte tacka nej till och kanske något skulle bli gjort här hemma då ;)

    Lycka till med målning av bordet ;) Ser att du ordnat följargrejen. Men hur gör jag med den då...Kunde du inte tagit en sån där vanlig som de flesta har som man förstår sig på?! :))

    Hoppas du får en bra arbetsvecka!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Ann-Louise!
    Jag hann inte vara med på den där följargrejen för det var Jenny som satte in den och jag mitt dumma nöt trodde att det bara fanns en sort:( Prova att klicka på den och se om det finns någon "anslut"knapp.
    Om du vill ansluta alltså:)

    Alice var feberfri idag. Så konstigt det är med barn och deras plötsliga feberdagar. Hon hade ju ganska hög feber också, över 39. Men det är bara att tacka och ta emot.

    De har åkt hem nu och jag har varit till Krsd på Maxi och handlar kattmat och kattsand.
    Dyrt med två katter:(

    Det är så svårt att bestämma sig för att skicka bort Sv. Sara - tänk om ägarna ringer dagen efter då och hon inte är kvar. Eller en vecka efter och katthäbärget har hunnit ge henne till någon annan...

    Bordet ja, jag skriver om det i kvällens inlägg.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. ååååååååååååååååååå!!!!!!att jag aldrig ser mig för!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥