tisdag 17 januari 2012

Nisse har ordet!

MJAU alla kattälskare!
Eller mjeao som de skånska katterna säger;)

Är lite trött just nu för jag har hjälpt matte att dra bord
fram å tillbaka i vardagsrummet. Eller hon har dragit och jag har
visat var de ska stå. Vi har till slut fått ihop 16 platser och det var inte lätt
ska jag säga. Men det var roligt, för nu har jag fått en koja under slagbordet:)
Där ska jag ligga och kolla på allt som händer på fredag.

hehe


Om ni tycker att jag ser konstig ut på bilden så ska
ni veta att jag faktiskt är en riktig snygging. Det är bara Matte som
är en dålig fotograf. Inte för att jag bryr mig om hur jag ser ut, men det tjatas ju en del  om det hela dagarna. "Världens finaste katt" "så smart" "så söt" "så go"

Ja, det är ju bara att hålla med:)


Tänkte berätta lite om allt nytt som jag har lärt mig sedan sist.
Här står jag på lekstugudörren. Det var för några dagar sedan när Matte
och jag var ute och kollade runt lite. Hoppade upp där och det var lätt som en plätt!

Det var nog så det började. Att jag insåg min talang för höga hopp. När jag kom in tänkte jag att jag vet minsann var matte har de goda små mumsbitarna jag får ibland.
De där med kattmynta i. Å, vad jag älskar dem!


Så jag tog ett jätteskutt upp på höga köksskåpet och det gick på andra försöket;)
Tyvärr blev jag upptäckt rätt snabbt och skålen försvann därifrån.
Men jag såg allt var hon ställde den

...hehehe...



Så idag när ingen såg det så hoppade jag upp på
vägghyllan ovanför kökssoffan. Det var lite knepigare för den är
ganska smal...och där står många saker som var ivägen...men jag lyckades
hålla mig fast och få balans.

Och där stod den: SKÅLEN! Nu gällde det bara att
hinna få i sig så mycket som möjligt innan jag blev upptäckt! Och
det hann ju bli en del för Matte ropade på husse för att han
skulle se hur duktig jag var:) Och det tog ju en stund
innan han kom eftersom han satt och
halvsov i TV-soffan...♥


Här sover jag i min fina säng som gullungarna Alice och M har gjort till mig:)))


Tyvärr så har godiset blivit instängt nu i ett skåp utan dörrhandtag.
För dörrhandtag klarar jag lätt. Går in helt själv utifrån när jag vill, om inte dörren är
låst, för då blir det knepigare...annars är det ju faktiskt bara
att hoppa på handtaget, hur lätt som helst.

Prova får ni se!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig i mattes knä en stund.
Ligger mest i husses annars, för han sitter ju still långa stunder. 
Men han har somnat nu, så då får jag väl nöja mig med matte... 
*spinner*


PS. Matte hälsar! ♥

7 kommentarer:

  1. Hahaha så kul!! :)) Han är verkligen som han är den lille filuren! Det första kortet är ju proffsigt Karin. Du visar hans långa slanka mannekäng ben och stora trygga fötter. Snyggt! :)) Ja, han hamnade verkligen hos rätt personer. Han kommer att ha väldigt goda nio kattliv :) Fast det bästa är väl förstås om han bara behöver förbruka det första livet gott, i ca 14 år.

    Det är så fint och hemtrevligt hemma hos dig! ♥

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Han är en underbar katt med alla sina hyss. Vi får många glada skratt varje dag:) På nätterna hör man inte ett ljud från honom och det är jag tacksam för. När vi sover sover han. Har fattat att det är viktigt i det här huset:)
    Så småningom med stigande ålder (och kastrering) kommer han ju att lugna ner sig och bli en kelig "soffkudde":D Inte dumt det heller.
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Så fint Du skriver Nisse! Lika bra som matte faktiskt!! Anade att du skulle bli en "fena" på att hoppa! Skriv gärna igen i mattes blogg..Kramar och hälsa matte! //Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att Nisse redan är så händig med datorn! ;) Å vilken tur att han jamar på skånska så ni förstår varann! :-D Jätterara bilder å så jättefint ni har det där hemma!

    Tack och åter tusen tack för otroligt skön kommentar hos mej!! Jobbig och så tufft att läsa så mina tårar rann...men väldans skönt att veta att någon annan gått igenom samma sk*t och kan på så sätt stötta med ord.

    Varm kram till dej
    och Nisse :-)

    SvaraRadera
  5. Hej Maria:)Kul att du läste mitt inlägg;) Hörde att du tänker skaffa en katt - klokt beslut för vi är rätt så roliga att ha ♥
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hugan; tack för att du tyckte om mitt inlägg:)jag ska fortsätta att följa dig och se om jag möjligtvis kan stötta lite ibland.
    Ha det så gott;)
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥