tisdag 31 januari 2012

En kvällshälsning

HEJ!

 Idag åkte jag till Osby efter jobbet.
Tycker att det är så skönt att åka ensam ibland, för då kan jag gå precis
vart jag vill utan att behöva ta hänsyn till vart någon annan vill gå.
Och jag slipper prata. Så kan det kännas när jag har varit
på jobbet en hel dag (som idag).

Det borde gå fortare då, men det är tvärtom. Jag går runt och kollar
hur länge som helst. Köper inte mycket. Idag blev det plastade
nylonhandskar till barnbarnens utelekar och ett par
fleecebyxor att ha under regnbyxorna. (Sofia)

Köpte även en temugg till mig själv, Sinova till mina bihålor plus lite mat.
Och en födelsedagspresent till Åsa ♥


Blomma i fönstret i vårt vardagsrum, sedd rakt uppifrån. Zinkkrukan
ser ut som ett tårtpapper ovanifrån:)


Titta här norrlänningar! :D
 (Eller upp-svenskar som jag brukar kalla oss. För vem vill vara en ner-svensk;))

Så här såg förstasidan på Kvällsposten ut häromdagen!
Kan man inte skratta ihjäl sig över den dramatiska rubriken 
som de ynkliga temperaturerna orsakar?


Inne i värmen, i mitt köksfönstret, står en evighetsros av porslin skyddad för Nissar.
Ett bedrägligt skydd, han kan ju riva ner alltihopa hur lätt som helst;)


I morgon bitti T-I-D-I-G-T
kommer Åsa hit och hämtar mig för
vi ska till Växjö på utbildning. Hela dagen. Gäller
att jag kan somna i tid ikväll om jag ska kunna hålla mig vaken där.
I natt sov jag bara 4 timmar. Låg och försökte lösa andras problem:/

Gick inte så bra, de blev bara så uppförstorade att de till slut kändes
som att det var mina egna problem.
Och det var ju det det hade blivit:
Sömnproblem!
Som jag inte har vanligtvis. Nu ska jag dra ut vår färdväg så vi hittar dit i morgon
Jag är kartläsare! Det kan sluta lite hursomhelst;)

Ha en bra onsdag!
KRAMAR!


8 kommentarer:

  1. :-D hehe jo här blev det ett gapskratt när jag ser att minus sju är en rysk köldvägg! Just nu är här minus tretton, det väntas bli mot tjugo till helgen vilket jag tycker är lite väl kallt. Nåväl, tror det är en fuktigare, råare på så vis kyligare luft söderut. Men minus sju...nääää, rena våren i mina ögon ;-)

    Finfin evighetsros :-) kanske kanske att jag hittar mig nåt fint zinkigt/blommigt den kommande dagen!

    Det där med sömnproblem känner jag tyvärr igen..inatt var en sån natt, tänk vad allt blir ofantligt stort i den mörka tysta natten...

    Hoppas du håller kartan rättvänd!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha det så mysigt i Växjö!!
    PUSS

    SvaraRadera
  3. -10 är ju fruktansvärt kallt... näe nu var jag elak! Fast ärligt, -10 där nere ÄR mkt kallare än -10 här!! Fast "frysväder"... njaee.. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. nej, inte grunna på andras problem när man ska sova, man har nog med sina egna:-) Hoppas sinova hjälper. kram

    SvaraRadera
  5. Hohooo kartläsare! Hittat hem? Fast du har ju skrivit kommentar hos mig så då har du väl läst kartan rätt :)

    Hoppas det har gått bra idag och att bihålorna spökar mindre. Sov i lugn och ro om natten. Inte tänka på jobbiga saker. Lättare sagt än gjort.

    Vi har -15 nu och mer kallt kommer smygande. Det går ganska bra med kylan så länge det inte blåser och drar runt omkring. Men vi har ju inte rå kall luft, då hade det varit värre...

    Jag jobbar fredag också. Vad härligt att du är ledig då :)

    Godnatt & sov gott! ♥

    SvaraRadera
  6. Svar: nej inte än. Men jag är den sk "päronformade" typen och då syns det mest neråt kroppen, inte alls i anskiktet/halsen:-) Tack för komplinmangen i alla fall! Kram

    SvaraRadera
  7. Tack för era kommentarer! ♥ Har inte haft tid att svara på dem, men jag har i alla fall guidat oss till Växjö och tillbaka;)
    En jättetrevlig dag!
    Nu ska jag skriva ett nytt inlägg!
    Kramar till er alla!!

    SvaraRadera
  8. Kall luft klarar inte att hålla lika mycket fuktighet som varm. Vid -10 är luften således lika torr i södra Sverige som i norra Sverige. Om alla sörlänningar känner efter lite, så är det faktiskt mycket skönare väder när det är -5 än +1, eller hur? Det beror på att fukten går ur luften när det blir kallare.

    Så svaret är nej, det känns inte kallare i södra Sverige än i norra när det är många minusgrader. Däremot tror jag att sörlänningar är sämre på att klä på sig, och inte lika vana vid kyla.

    /J

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥