lördag 21 januari 2012

Lisas dag.

GRATTIS FINA LISA!
Till Din Examen!
Så var då äntligen dagen kommen när studierna är avklarade och det
är dags att gå vidare ut i arbetslivet!

Vi önskar ett stort LYCKA TILL
till en underbar, varm och go rykande färsk sjuksköterska


Här är det paketöppning på gång. I just detta paket dolde sig ett rosa tårtfat
från Jelly Bean.


 Den här fina buketten fick hon hitskickad från släkten i Varberg. Vet att du läser bloggen Ann-Sofie, så jag tänkte att det kan vara kul
för er att se hur den ser ut:)
Tacka kommer hon så klart att göra själv, men jag kan ju skvallra att hon blev både jätteglad och väldigt överraskad!
Kramar till er!


MYYYYYS med Sofia

När det är fest hos oss så deltar alla åldrar och därför är jag väldigt trött idag.
Den här mormorn är sist i säng och det tar inte några smågryn hänsyn till utan de
vaknar (tidigt) när de har sovit färdigt.

Vi var 16 personer här och det fanns inte tid att ta några (fina) bilder på mat och bord.
De lämpar sig mest för privatbruk för det var alltid någon som stod upp, grimaserade,, blinkade osv. Upptäckte att det är svårt att få en bild där alla ser "normala" ut samtidigt:)

Vi åt
Fläskytterfilé
Baconlindad grön sparris
Hasselbackspotatis
Bearnaisesås
Sallad

och avslutade med
Kaffe och kladdkaka med hallonmousse.

Nu har alla åkt hem utom Jenny och de två små. Tur attt de tar det lite pö om pö för annars blir det så 'tvär-tomt'!

Nu ska vi dricka lite kvällste här
Kram, kram!

6 kommentarer:

  1. Vilken snygg sjuksköterska! Grattis till tösen!!! Ni verkar ha haft det sagolikt trevligt med en massa go mat, precis som det ska va!
    Härligt!
    Ha nu en skön avslutning på helgen!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Åh vad du myser med en guldlockig liten Sofia :)

    Ett hejdundrande kalas förstår jag, precis som det ska vara. Nu ska hon rykande färsk ut i arbetslivet. Jag önskar henne lycka till!

    Vilken smaskig mat ni åt. Vet du, jag tror att du är en mycket duktig kock om än lite trött nu ;)

    Tur några stannar kvar en stund till. Blir inte lika tvär-tomt som du skriver ;). Hälsa Nisse. Det tar på krafterna att ha huset fullt.

    Ha en fin söndag!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hugan: Ja vi har verkligen haft en lyckad helg, skönt att det blir bra fastän man har förväntningar:)

    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Jag tycker om att laga mat, men kryddar ofta lite väl mycket:) Fast igår var det lagom som tur var. Nu ska jagf gå o lägga mig fast klockan bara är tolv!!
    Ha en fin söndag du också:)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Tack än en gång för all hjälp inför och på min stora dag :)! Ni är bäst!

    Pussar Sjukskötereskan :)!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥