söndag 22 januari 2012

Blommor, grönt och nya livsfaser

HEJ!
Huset är nu tömt på barn och barnbarn. Söndagen går obevekligt vidare
och en ny arbetsvecka är i antågande.


Ovanligt många blommor pryder huset denna söndag.
Lisa har flyttat ut. Redo att ta itu med nästa fas av sitt liv.
Ska bli så spännande :)

Vid månadsskiftet flyttar vår yngsta, Emma, till Kristianstad.
Dit har vi c:a tre mil längre än vi har till henne i dagsläget.
Även om avståndet blir längre kommer det att bli trevligt att ha dem boende mitt i centrala stan. Kul att gå shoppingrundor och sedan ta ett fika hos henne.
Och kul att hon nu får närmare till Lund där hon studerar.

(Märker ni att jag försöker tänka positivt?)


Det finns ju så mycket att glädja sig åt!
Att alla har hälsan i behåll är ju det primära. Men det tar man ju lite för givet så länge man har den. Och det är väl bra på ett sätt, även om man kanske borde vara mer tacksam?
Men titta nu på de fransiga tulpanerna!
Sådana har jag aldrig förut sett, faktiskt. Eftersom jag är estet hämtar jag mycket av min njutning i livet från det som är vackert.

Det kan låta ytligt, men det är så det är och det kan jag nog inte hjälpa.
Alla som är födda i Vågens tecken ska visst vara sådana?
Fast jag kan se "vackert" lite överallt och även i det
som skulle kunna kallas fult av andra.


Blommor kan jag aldrig upphöra att njuta av! I alla dess former och färger,
även om jag har favoriter: Pioner och Förgätmigej  tex


För en vecka sedan tog jag in dessa kvistar från vår Benved.
Och se vilka fina knoppar den har nu!


Buxbomen på husets framsida idag

Igår och idag har vi faktiskt fått lite snö här hos oss. Den första för året som hag "lagt" sig. Till stor förtjusning för Alice som ÄLSKAR snö. I Malmö har de nämligen ännu inte fått någon. A älskar mycket just nu. Mamma, lillasyster mfl,
men även Emmas pojkvän Jonatan.

Det har hon gjort sedan hon var så stor (liten) att hon överhuvudtaget kunde uppfatta honom. Inget problem att  han är 20 år äldre. Inget problem att Emma har honom så länge. För när hon blir 20 ska hon gifta sig med honom.

Så det så!


Buxbomen på baksidan, under tak, idag. De ljusa bladen är nya.
De fanns där i alla fall inte i höstas.

I morgon ska eleverna till badhuset i Broby och bada.
Känner att jag kanske kommer att glömma min baddräkt hemma.
Det är lätt gjort att glömma.
Eller hur!?

KRAMAR!

8 kommentarer:

  1. Det finns baddräkt du kan låna! :))

    Vackra blommor du visar och man blir glad av att se dem. Vill du att snön ska stanna tro...Vill verkligen Nisse det?

    Hahaha :)) Alice är i en mycket fin ålder :) de har så mycket kloka tankar och självklarheter. Livet är verkligen enklare i den åldern.

    Hoppas att du får en bra arbetsvecka!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Just det, du kommer inte undan, det finns att låna baddräkter!! ;-DD

    Verkligen vackra blommor och läckra tulpaner! Själv fick jag nöja mej med alldeles vanliga vita tulpaner, men de är så vackra de med! ;)
    Tänk vad man blir glad av blommor!
    Bara synd man måste köpa dom själv jämt o ständigt.. ;)

    Ha en härlig ny vecka!

    SvaraRadera
  3. Hugan: Har precis lämnat två kommentarer hos dig. Läser för slarvigt ibland så jag fick ge en kommentar till min komm....

    Blommor ja, det får jag också köpa själv för det allra mesta:)

    Ha en fin vecka du m ed!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Ja, ja jag tar väl med den då! Får hoppas att ingen jag känner är där;D

    Nja, Nisse är inte så förtjust i snön. Han tar ett par steg och stannar sedan upp och skakar lilla tassen.

    För mig får det gärna vara snö ett tag. Det blir så mycket ljusare ute då. Bara det att härnere innebär snö oftast ishalka alt. slask och inget av det gillas.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Det blommar verkligen hemma hos dig :) underbara bilder och visst tänker du positivt, vet hur det var när mina söner flyttade hemifrån...

    Ha en fin vecka hälsar 3 tanter

    SvaraRadera
  6. Vilka fina blom-bilder!!
    Tack för senast!

    Pok läs

    SvaraRadera
  7. Härliga blombilder! Kul att ni fick lite snö oxå - jag delar gärna med mig av den varan ;) Men jag gillar ju snö, så det gör inget att vi har en hel del - i år gillar jag vintern - ifjol var det nästan lite väl kallt.
    Ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kanonfina blommor du visar och det är härligt att se det vackre i livet

    ha en mysig kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥