fredag 27 april 2012

Blixt och dunder.

♥Hej igen!♥

Nu har vi fått ett nytt modem och min dator
är igång tillsammans med S:s skärm.
Åskan slog ut hans dator och min skärm (!)
Plus Internet och telefoni.

Snabbt gick det och ingen förvarning fick vi. 
Pang bara...massor av nedslag i vår by och ingen
 hann dra ut sladdar och sån't, inte ens
de som var hemma:)


Träsoffan i vardagsrummet har fått en lite vårligare
framtoning. Fårskinnet och det gråsvarta överdraget
har lagts in på sommarförvaring och nu är det
lite ljusare kulörer som gäller!


En ny kudde har också hittat hit. Fick den av
Jenny som har "vunnit" den på Tradera.
Nya kudden från Day Home. De andra två kuddarna är köpta på Åhlens.


Har satt upp en tavla som jag har målat.
Eller två förresten. Två äppelhalvor.
Målar bara för att det är kul:)


Nu när jag inte har haft Internet så har det blivit lite
tid över till annat. Så många gånger jag har gått in och
vänt vid datorn och tänkt "nej visst ja, den funkar inte
Jaha - då får jag väl göra något annat då"
Mangla. Sy. Måla. Baka. Städa. 

Man får sig en funderare faktiskt.
Hur mycket tid per dag sitter ni vid era datorer?


Den här helgen har vi barnbarnen här och i morgon
ska vi åka till Kristianstad och hämta hem en
beg. dockvagn som jag har hittat på Blocket.

De här två har det lite trångt i den skruttiga lilla sittvagnen
som är sned och vind av att barnen själva har klämt sig ner
i den och ramen inte har orkat med den tyngden.

Båda flickorna slocknade framför TV:n ikväll
när vi skulle titta på Let's Dance.

Nu ska jag se hur det har gått för våra dansande
par och därefter blir det sängen där två små
gosingar ligger och snusar:)

KRAMAR!!!
  




6 kommentarer:

  1. En mysig helg önskar jag dig med dina små! kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kuddar, gillar den runda!
    Vad duktig du är att måla, jättefina tavlor:)
    Jag vågar inte tänka på hur mycket tid jag sitter vid datorn, men det blir mindre vår och sommar förstås;)
    Ha en fin lördag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Hej! Äntligen har du internet och dator igen! :) Åskan verkar verkligen gått hårt åt. Fy åska är otäckt. Hos oss kan det åska rejält också och den går bara runt byn flera varv då. Den hörs följa ån och så har vi berget bakom huset.

    Tycker soffan blev fin i sommarskrud. Tyget ser fint ut och den runda kudden gillar jag också. Förtår att det behövs flera dockvagnar och vilken tur att den var så pass nära att ni kan åka och hämta den.

    Jag tittar väldigt lite på tv men då blir det dator. Ibland tittar jag på bra program på svtplay istället. Ibland blir det för mycket dator. Det vet jag att det blir. Det går upp o ner för periodvis har jag nästan inga kortpass på jobbet och när jag kommer hem är det annat. När kvällen kommer och jag får tid att sätta mig vid datorn är det sent och jag hinner kanske bara skriva ett inlägg men inte läsa och skriva hos andra.

    Nu blir det finare ute och jag kommer att vara ute mera men lite datortid kommer jag att ta mig ändå för det är lite avslappnande också tycker jag.

    Trevlig helg med huset fullt! :)

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Men.... som DU har målat!!!! När du kommer i sommar får du allt packa ner några tavlor (i min prisklass) så jag kan välja ut och köpa ett alster. Rött, lila, svart... Ok??

    SvaraRadera
  5. Åh en konstnärinna minsann! Fint :)

    Fin soffa i den ljusare kulören :)

    Ja hur mycket sitter man framför datorn egentligen..?? Nu har dock min nya mobil fått bli lite av min nya dator..WF och allt annat kul som finns i den!
    Ha nu en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Hej alla! Inte utan att jag har saknat er:)
    Det är alltså inte bara jag som tillbringar för mycket tid med att slappa vid datorn. Beroende har vi ju talat om innan och det är jag nog inte för jag hade inte några ångestattacker haha:)

    Ann-Louise: här brukar åskan också gå runt som på kanten av en karott. Nu var det inte väntat med åska - ingen värme, inte kvavt eller något som det brukar vara...

    Hulda: Kan måla dig en tavla i de färgerna för materialkostnaderna:) men tänk om du inte gillar den då?
    Hoppas att ni har en bra helg!!!

    Hugan: Ska hämta min nya Iphone idag!!!Ser jag fram emot!!

    Marie: Ja den är fin den kudden. har sett den tidigare på en del bloggar:)

    Ulla: Hoppas du också har en fin helg! jag är ganska trött för jag kom inte så tidigt i säng och sötnosarna vaknade kl. 6!!!!!!!!!!!!!

    KRAMAR!!!♥♥♥
    Kramar.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥