söndag 29 april 2012

En regnig lördag

Gokväll!

Idag har det inte varit något väder att skryta med.
Riktigt regnigt och grått fasktiskt. Ända tills
det började bli kväll. Då plötsligt
kom solen. Men varmt...nja..nää.


Vi gick i alla fall ut en stund då och tittade på när
morfar håller på att fixa vid lekstugan :)


Han har köpt brädor för att göra ett plank där barnens
 ute-diskbänk ska vara. För det är ju klart att det
ska diskas i vatten...men inte inne i huset!
På sommaren är det ju mysigt
med utedisk:))


Sofia sitter och tittar på när...


Alice undersöker om det går att nå ner till de
blöta löven som ligger längst ner i fotbrunnen.

Det gjorde det inte!


Pyssel med växter.


Några små förgätmigej hade slagit ut och jag
fick en söt bukettt av flickorna.
Med VÄLDIGT korta stjälkar.
'Vasen' är en äggkopp.
Upp och ner! :)


I morgon åker flickorna hem igen och det
är dags för mig att 'sova upp mig' lite grand ☺

I morse vaknade de kl 06.00!


Men det är underbart roligt o mysigt att
de trivs så bra hos oss:D

KRAM ♥

5 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det känns mysigt att dom trivs och är så trygga hos er!!
    Det gör att jag kan koppla av.
    Vilket är skönt att göra ibland;)

    Puss och tack för att du tar så fint hand om älsklingarna!

    SvaraRadera
  2. Det känns så skönt i mormorshjärtat när man kan ställa upp och vara barnvakt till barnbarnen!!
    Idag är det min tur.....
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Just de där minsta buketterna som det knappt finns en vas till är de med mest kärlek ♥

    SvaraRadera
  4. Då blir det tidig kväll för dig, antar jag, med den "icke-sovmorgonen":-)

    SvaraRadera
  5. Vad gulliga de är och vilken söt bukett :) Morgon stund har guld i mund eller nåt sånt fast det vet jag inte om jag håller med om :)) Inte kl 06 iaf.

    Jag jobbar hela veckan varje dag. Ha en härlig ledighet och elda inte brasa för stor ;)

    ♥ Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥