söndag 8 april 2012

Påskdagen 2012

HEJ ♥

Nu är det dags för ett inlägg igen, känner jag!
Årets Påskhelg har inte varit i närheten av
fjolårets vad det gäller sol och värme.

Inte heller  har jag fixat, bakat och lagat mat
på samma sätt. Har bestämt mig för
att Påsken ska innehålla mer vila
och samvaro är hysteri.

Känns som ett bra beslut:)


Elin hade med sig de här fina hönsapönsorna.
Tycker att de är så härligt hönslika med sina stirriga blickar:)
Stenkoll åt alla håll, liksom.



Min matta som jag beställde för ett tag sedan har jag hämtat
hos Maria i Lilla Villa Vita. i Kristianstad. Jätterar tjej.
Och mattan är väldigt fin, men inte riktigt
i det material jag hade hoppats på.

Så nu vet jag inte riktigt var jag ska ha den.


Tills vidare står den hoprullad i vardagsrummet.
Känns inte riktigt som en köksmatta då den är gjord av
bastpolyester. Väldigt glidig och tunn. Mitt eget fel eftersom
jag inte läste allt utan ANTOG att det var en plastmatta:(

Men den ska så klart få sin plats så småningom!
Kanske ute på altanen... 

Pyjamasparty kallas det visst?! ☺

Lilla Alice har tillbringat en hel vecka här hos oss
och med tiden blev hon alltmer lik Nisse.
När svansen började växa ut tyckte
mamma och pappa att det var dags
att ta hem henne igen :)

Här rör hon ihop glasyr.

Hon älskar att baka och har gjort både
egendesignade vaniljkakor "storasysterkakor" där
ingen var den andra lik och små söta muffins:)


Stolt och glad:)


Och visst har hon gjort dem fina?!


Lillasyster är för tillfället inte så yster.
Hon har varit av-och-till-sjuk i snart en månad.  

Det är ett evigt pussel med vabbande och barnpassning.
Och nu är mamma Jenny också sjuk i feber och hosta...


Känns det igen ? ;)
Allt det gottaste är borta...

Nu ska jag sälla mig till de två kvarvarande Elin och Jonas.
Idag skiner solen men det är inte varmt!

I går morse när vi vaknade var det vitt av snö på altanen,
men den försvann efter någon timme. Som tur var!

Hoppas att ni har haft en skön och avkopplande Påskhelg!

Kramar!




6 kommentarer:

  1. Åh vilka minnen det ger att se bakningen. Min tjej och jag vi bakade alltid när hon var liten. Sparar mig nu tills barnbarn kommer (om ett antal år). Söta kakor blev det också... och självklart ska man slicka av det goaste :)

    Hoppas lillasystern och mamman kryar på sig och att ni andra håller er friska.

    Här kom så mycket snö att det inte försvunnit än. Värme finns i lä i solen. Annars kallt... Brrr...

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja precis som mina hönsapönsor såg ut och de var verkligen speciella :)) Fina fina små hönor :)

    Vad synd på mattan. Hoppas du finner en annan bra plats för den är verkligen fin.

    Vilken fin liten kissemiss som bakar gott hos dig och vilken vacker svans ockå :)

    Jag jobbar de 10 timmarna om dagen. Med resetid och klädombytes tid blir det 11 timmar om dagen jag är borta men nu är det bara 1,5 dagar kvar...Sen är jag ledig i flera dagar för jag fick två semester dagar :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni verkar ha haft det, precis som man ska ha när det är långledigt. Härligt att få ha barnbarn så länge hos sig. Och få lite hjälp i köket:-)

    SvaraRadera
  4. Hulda: Barnbarn är verkligen värda att vänta på :) Tänk att du maxar ditt 'barninnehav' och slipper ha det där tunga huvudansvaret:) Jätteskönt :)

    Kram :D

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise:
    Ja visst är de fina, man kan nästan se hur de rör huvudena så där lite ryckigt:)
    Så skönt att ditt maratonjobbpass snart är över så du äntligen får lite vila:)
    Å andra sidan måste dina boende ha haft en fin Påsk som har fått ha dig i tjänst:D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Ann-C: Påsken har varit fin fast jag är ganska trött nu:) I morgon blir vi ensamma och då blir det nog inte många knop gjorda i det här huset.
    Hoppas du har det fint:)
    Kram.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥