tisdag 3 april 2012

En dag som småbarnsmormor:)

Hej!

Mitt barnbarn Alice, 4½ är på besök i några dagar.
Hon stannade kvar här när mamma och
lillasyster åkte hem i måndags.

Vi har det jättemysigt. Hon har aldrig förut
stannat kvar ensam så det är ett litet experiment:) 
Som verkar gå helt ok... 


Värdet var skönt idag och vi har varit ute en hel del.
Här sitter Alice vid en maffig trädstam hemma hos
kompisen A som vi har hälsat på idag.


Trots att Påsken är tidig i år så har
påskliljorna hunnit slå ut.


Scillan färgar marken blå, det är en vacker tid.
Idag var det lite varmare än det har varit de senaste
dagarna och solen har hedrat oss med sin närvaro.


En gammal docka som tidigare har tillhört
barnen i huset blir ompysslad igen
efter många år av vanvård.


En vackert vårlig plantering utanför
min arbetskamrat Åsas hus.


Var hemma hos min andra arbetskompis
Sofia och påskpysslade lite igår kväll. Hos henne
kan man gå omkring i flera timmar utan att ha sett allt.
Hela hennes hus är inrett med små och stora
egentillverkade saker som är jättefina. 


I ett högt glasskåp har hon tex inrett olika rum för
olika typer av människor som har lite olika saker för sig:)
Inget vanligt "dockskåp" för barn, för vissa
rum är inte så rumsrena :D  


Det här är vanliga hönsägg färgade med
silkespapper, lökskal och växter som hon har gjort.
Gjorde sådana förra året men jag har gömt dem
så väl att jag har givit upp letandet för i år:/

Hinner inte med att läsa och kommentera
så mycket de här dagarna, men jag ska läsa ifatt senare:)
Nu har jag en tvätt att hänga och därefter blir det sänggång!

Livet som småbarnsmormor är roligt men tufft! :D

KRAMAR!


6 kommentarer:

  1. Å så mysigt att få rå om varann på tu man hand! Fina blomster, måste försöka hinna få tag på lite påskliljor...påskris på bron åtminstone!
    Vilken rolig grej att göra ett vuxenskåp :) Fiffig dam!
    Ha det nu så mysigt lilla mormor!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å henne skulle jag vilja besöka!! Njut av dina mormorsdagar, det är lite extra när man får ro om dem ett par dagar! KRAM

    SvaraRadera
  3. Hahaha vad ni grejar och har er, mysigt! :) Det där höga glasskåpet skulle varit kul att se. En påhittig finurlig arbetskamrat har du, tror jag minsann. Tur Alice förbarmar sig över den stackars dockan efter alla år som bortglömd. Vad bra att det finns saker kvar efter alla dina barn.

    Fortsätt ha det gott tillsammans! :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ni är välkomna att se "alla" mina hem! kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Här kommer en Glad Påsk-kram♥ från mig!

    SvaraRadera
  6. Önskar er en riktigt fin och GLAD PÅSK Karin!!

    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥