söndag 22 april 2012

Sol!

Hallå :D

Det hjälper tydligen att klaga för
idag har vi haft en kanondag!
Tog frukosten utomhus!

Kaffe - jaja, jag borde inte ta socker i kaffet, jag vet
- och mackor. Ingen bra start på dagen? Nähä.
Men det var i alla fall vad jag åt!
Det är faktiskt vad jag äter varje morgon...:/


Och nu har faktiskt druvplantorna börjat bära frukt.
(Ljug!)

S var till Trädgårdsmästaren i Osby igår.
Han sa att det inte var någon fara, den här sorten vi har
brukar inte ha visat något liv så här tidigt:))


Här har jag suttit av och till och spelat WF
Mina barn är så taskiga - de vinner jämt!
När de var små fick de minsann vinna över mig och nu
tror de visst att det gäller fortfarande!
 S fick ett smärre utbrott över att jag har ställt
ut det här gamla bordet här. Det var det jag hoppades på
...hehe...
nu blir det ett nytt litet bord där!
  

Söta duktyngder köpta på Jysk!


Djungelkatten Nisse smyger omkring uppe
i Benveden som en liten Leopard.


Alpviden som jag köpte förra sommaren
har övervintrat - Hurra! Den är så fin, jag hann inte
se videkissarna i fjol för de var utblommade
när jag köpte den.

Utmattad efter förmiddagens äventyr:)

Nu ska jag gå och lägga mig det var en
lååång film vi såg:) och jag ska snart upp och jobba;)

Kan berätta för er som inte har sett
"The girl with the Dragon Tattoo"
att den är lika bra som den svenska.
Lite annorlunda, men lika bra.

Godnatt!Kramar ♥ 

6 kommentarer:

  1. Jag fikar te och smörgås. Ofta proviva också :)

    Jag spelar WF med R. Men han är grym på det där. Fast jag lyckades krossa honom. Värre är det att spela med Eva-Maria. Då slutade jag spela :))

    Vad bra att vindruvorna troligen är vid liv. De såg ju goda ut förra sommaren. Små och sura ;))

    Ahh nytt bord alltså. Ett smart drag av dig. Kvinnans list :) Vilka fina kort på djungelkatten. Han lever verkligen livets glada dagar. Nisse kan tacka sin lyckliga stjärna att han hamnade hos er :)

    Hoppas det går bra att jobba idag.

    Kramar ♥

    SvaraRadera
  2. ja, visst var det en underbart fin dag igår. Vi satt ute på en inglasad balkong hela kvällen. Spelar du också WF..?

    SvaraRadera
  3. Bara älskar dina bilder. Vi hade oxå sol igår. Fikade utomhus. Idag är det grå grå grå... jag stannar inne... i morgonrock... hela dagen om jag vill

    SvaraRadera
  4. ja han är för läcker den djungelkatten! Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Min frukost består också av kaffe och mackor, dock utan socker;)
    Det är så härligt att se hur det börjar knoppas ute, idag har vi faktiskt haft helt OK väder!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Svar: Ja visst är det härligt med vår och nu låter det ju som att vi ska få upp till 20 grader till nästa helg:) Ska bli underbart!

    Jobbat har jag gjort hela dagen och även i morgon. Det har gått bra men vi var i Kyrkan på Lovsångsgudstjänst och det var seeegt. Tog 1,5 timmar och vi fick stå upp jättemycket.

    Tråkigt när man inte kan sångerna och kan sjunga med:( Dessutom var jag jättetrött och hade velat röra på mig. Jobbigt att sitta/stå still, men våra kursdeltagare ville dit så...

    Ann-Louise: Vindruvorna var söta och goda vad jag minns...

    Ja, jag spelar WF men på S:s telefon eftersom jag fortfarande inte har någon I-phone:/

    Kramar! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥