måndag 9 april 2012

Min första Påsk!

MJAU!
Ja. Nu har jag upplevt den också och jag måste säga
att den har varit omtumlande. Minst sagt.

Folk i mitt hus hela tiden och överallt!
De har inte ens frågat mig om de fick komma hit 
De bara kom från alla håll!


Som jag ser det så var det bara en som gjorde rätt för sig!
Mattes bror, Göran, hade med sig en jätteskön fåtölj till mig!


Den har gjort alla mina trånga lådor överflödiga!


Nu sover jag jätteskönt!!! Purrrrr


De kom från Ikea och hade fyndat den där. Vilket fynd!!!
Jag säger då bara det - man kan sträcka på sig
så mycket man vill! Purrrrrrrrrrrrrrr


Ja, allt började arta sig efter det, ända tills det galna odjuret
plötsligt dök upp och bara ville fram och äta upp mig.
Jag har träffat honom en gång tidigare
och han var likadan då.

Han betedde sig väldigt underligt.
Hoppade runt och lät... 


Men hans människor (Lisa & Jocke) verkade gilla honom,
 så jag ska fundera på saken. Kanske ger jag odjuret - han
heter Lemmy - en chans att nosa på mig sedan...

Han lär väl dyka upp här igen.


 Kanske kan vi bli vänner för jag gillar i alla fall att han
misshandlar smådjur.

Jisses vad den skrek! Hehe....

Själv har jag hämtat hem ett par småfåglar och en näbbmus
till husse och matte i Påsk. Fåglarna tar jag
men musen gillar jag inte så den
kan dom få äta upp:)


Här står den! Min fåtölj. Visst är den fin?!!

Jag gillar att dynan fattas, för då får man högre kanter runt sig!
Tack snälla Göran, det var min
finaste Påskpresent!

Förresten:
Husse säger att jag är en enuck nu, men jag fattar
inte riktigt vad det är: Blir man det när man har fått
en egen fåtölj eller är det för att man har
överlevt sin första Påsk?

Puss och Kram från
Nisse!
Matte hälsar♥



11 kommentarer:

  1. Du skriver så himla bra, jag sitter och läser inlägget med ett småleende på läpparna:)
    Sv: köpstoppet har jag givit mig själv för att visa andra (min familj alltså!)att jag faktiskt klarar av det!! De är väldigt skeptiska, men skrattar bäst som skrattar sist:))
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Marie: Det klarar du säkert fint! Ska prova det jag också, men jag vet med mig att jag är ganska lättfrestad;)
    Vill att det ska förändras i min hemmiljö hela tiden. Inte så stora saker och det mesta kostar bara lite, en skvätt målarfärg, ett tyg, en ny kopp :)Fast det går bra att bara möblera om lite också;)
    Blir glad av förändring.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig fåtölj Nisse!
    Tror faktiskt att det är precis en sådan, fast med dyna och kudde som min matte och husse har i sovrummet! Men dom gillar inte att jag ligger i den, tror att du har en mycket snällare matte...

    Mjau från Molly

    SvaraRadera
  4. Molly: Egentligen har jag nog inte fått fåtöljen, Mattes bror hade inte plats i bilen så de fick köra med bakluckan öppen till oss:) Den ska till deras stuga i Halmstad sedan. Och den ska kläs om, så min Matte är (kanske) inte snällare än din...;)
    Puss från enucken:)
    PS. Jag vet vad det betyder nu: Synd, för du är väldigt söt!

    SvaraRadera
  5. Hahahaha...... Iris mjauar för fullt och jag skrattar när vi läser :)

    SvaraRadera
  6. Hulda: Ja, Nisse han är rolig han:D
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Nisse! Så synd att fåtöljen bara stannar tillfälligt hos Dej, Du får hitta nya platser att sova på...Jag tycker bäst om att sova i mattes knä eller i sängen i hennes knäveck...försöker ibland att sova på husses sida men han vänder sej jätteofta!!! Matte ligger stilla! Min första påsk var ganska lugn...husse fyllde är igår så farmor, M och S var här, jag åt grädde och de andra fick tårta!! Nu ska jag sova lite i mattes knä tills husse kommer hem...Mjau stora Nisse! Puss//Lilla Enya! Matte hälsar till Din Matte!

    SvaraRadera
  8. Låter som du haft en spännande helg Nisse. Påminn matte om vad hon inte ska önska sig om det kommer en god fe:-)

    SvaraRadera
  9. Hahahaha jag dör av skratt och jag har sån huvudvärk. Ingen bra kombination. Men hörre - livet som enuck kan vara bra de med. Har sett på tv att de har stor trädgård och hårda sängar. Låter kanske inte toppen men de verkar glada ändå de där enuckerna. Där finns massor av smådjur du kan plåga livet ur också. De skriker säkert högre än den där du visar på bilden. Påsken är slut gudskelov och du har fått tillbaka ditt hus. Du vet - Kung i sitt eget hus och de där. Kör hårt Nisse!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Enya: Å vilket vackert namn, du måste vara en väldigt fin kattflicka! ♥
    Jag älskar också grädde och att sova i mattes knä. hon sitter inte så ofta stilla, utom när hon bloggar;)Så jag brukar passa på då;)
    Hon hälsa till din matte:)
    Mjaaaaauuu

    SvaraRadera
  11. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥