fredag 13 april 2012

Gratismöbler;)

Hej sköna fredagsfirare!


Så skönt det är med en ledig dag.
Som jag har tillbringat med att:
Tvätta två maskiner vittvätt.
Plocka undan, Dammsuga.
Städa toaletter.
 Gosa med Nisse ;)

Höstglöd som blommar om.

Ja, och så detta då:


 
Pysslat!
Plockade tidigare i veckan ihop lite små användbara
saker: En tom konservburk, ett lock från en
rödbetsburk och en tom kartong. 


Med limstift , vitt tyg, en liten bit fuskteddy och
en bit vaxduk blev det nya möbler till Barbiedockorna:)


Här sitter de på sin nya sittbänk:D


På plastlocket  limmade jag fast en bit vitprickig vaxduk
och tryckte sedan fast det på burken med
hjälp av en klick häftmassa.
Stadigt och bra.

Sedan gick jag in på en blogg och såg ett färdigköpt lyxbarbiehus...hmpf...
men det här duger bra hos mormor;)

En del tulpaner är verkligen vackra när de slår ut!
Inte alltid vet jag vilka som ska bli så när jag tar hem dem
från affären...ja...inte tar då...köper;)
Så klart:)

Ha nu en trevlig fredagskväll med Let´s dance
och allt annat ni ska göra! Jag hejjar på Helena!!!
Vem tycker ni är bäst?

KRAMAR!

12 kommentarer:

  1. Grabben Hysén verkar ha takten i sig men å andra sidan tittar jag inte hela tiden så det är svårt att uttala sig än.

    Dina hemmagjorda möbler är betydligt snyggare än de som går att köpa. Jag och mormor byggde möbler till mitt hus. Mormor, mamma och moster virkade och sydde kläder till dockorna. LYCKA!

    SvaraRadera
  2. Men så fint du har gjort. Det blev ju jättebra! Mycket bra idé :)

    Nej absolut inget lyxbarbiehus. Absolut inte.

    Nu ska vi äta popcorn och choklad. Men jag är rädd att jag kommer att somna. Verkar som en sån kväll. Jag och S ska se Lets dance. W somnar nog tidigt. R jobbar och hemma 21:30.

    ♥ Kram

    SvaraRadera
  3. et inet vem jag hejar på än, många som är duktiga. Perfekt med hemmagjorda Barbiehusmöbler!

    SvaraRadera
  4. men hur skriver jag? Vet inte vem jag hejar på än, skulle det förstås stå:-). Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Hulda: Ja grabben Hysén är duktig också, någon måste ju bli tvåa;D
    Visst är det mysigt med hemmafix speciellt när man gör det tillsammans:)
    Du kommer säkert att bli en fin mormor en dag som har sådana minnen att ta fram och applicera:D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Nu ska jag koka kaffe så inte jag också somnar, Let's dance börjar snart:) S tittar inte, han är ute i garaget och stökar.
    Leker S med Barbie? Eller börjar hon bli för stor? Mina flickor lekte jättelänge; tror de var i 13-års-åldern när de slutade.
    Ha en fin kväll;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ulla :D Snabbt och billigt med;)
    Ha en fin helg själv!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nej hon har i stort sett slutat, tyvärr tycker jag. Ha ett riktigt roligt födelsedagsfirande i helgen!!

    SvaraRadera
  9. Tjusiga möbler!!
    Jag hejjar på Anton!! Vilken sötnos;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  10. Ja det är inte bara du som tycker det:D En viss domare har lite problem med att hålla blickarna från hans rumpa tror jag...;)
    Puss ♥

    SvaraRadera
  11. Jag håller på Anton, vilken kille!!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  12. Får väl hålla med dig där, Marie :) Min etta åkte precis ut! :D
    Krtam ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥