söndag 1 april 2012

En inomhusdag

Klockan är tolv - pip.
Inga spöken i sikte!!
Bara jag är vaken och det är helt i sin ordning.
Så brukar det vara. Bara det att Barnbarnen är här och
de vaknar tidigt i morgon bitti.

Så jag kör en snabbis nu:)
Eftersom det har varit lite kallare ute idag så har jag
hållit mig inomhus och pyntat.

♥ Tills barnen kom - sedan blev det inte mycket gjort ♥  


Det här är väl inte direkt Påskpynt, för det är kvistar
 av syrén som jag plockade in idag för
att se om de slår ut inomhus.


Har sett i vissa bloggar att det har lyckats
så jag gör ett test:)


Ny löpare på vardagsrumsbordet. Köpt igår på Hemtex.


Några fjädrar och ägg räcker bra. Påsken är så kort
att jag inte brukar våldpynta. Blir så mycket
att städa undan efteråt :)


Men efter en stund fick den här sälla sig till äggen på
bordet. Såg lite tråkigt ut utan något "levande"


I hallen hänger en ensam tupp på trollhasselkvisten.


Och ute blommar snart vårkragarna!
I år har de jättemånga knoppar! I fjol bara ett fåtal:)

Vädret, ja - kallt och blåsigt med bara några plusgrader.
Ingen snö har fallit hos oss, men det regnade under natten.

Det är meningen nu, att barnbarnen ska stanna
här medan mamma åker hem till
Malmö och jobbar.

Lilla Sofia har varit sjuk i olika omgångar så vi tänkte
att hon skulle vara ledig från Dagisbacillerna ett tag
för att hämta nya krafter. Det blir lätt en ond cirkel om
man kommer tillbaka för tidigt, när man fortfarande
är svag och blir ett lätt offer för nya bacillusker.

Nu ska jag hoppa i säng!
Over and out!

KRAM!

4 kommentarer:

  1. Hej! :)

    Men vad säger du - inga spöken?! Tror det är svårt för spöken nu. Människan har blivit svårskrämd i nutiden. Människan utsätter för för vad som helst nästan, trots att de vet att det är farligt. Så...spökena har dragit sin kos tror jag.

    Åhh är det dun från pärlhöns? De är så otroligt fina de dunen. Prickigt är fint på mycket. Vet inte var jag ska hitta prickigt dun här. Nisse kommer också att gilla dunen på köksbordet. Gilla mycket!! :))

    Vad bra att de små stannar hos dig. Då hinner de återhämta sig ordentligt innan nästan förkylning eller annat. Ja fy vad de smittar varandra på förskolan. Det går bara runt runt. Hoppas de håller sig friska.

    Vi ska äta våfflor idag. S kämpar på med alla koppor. De riktigt stora såren gör verkligen ont. De kliar inte men smärtar enormt. Allt annat kliar så hon håller på att bli tokig. Lagomt till påsk kommer väl W att få det också.

    Hoppas det går bra med barnen när Jenny far. Lite långt att bara sätta sig i bilen och köra hem med dem mitt i natten kanske...

    Ha det så bra! Förstår att det blir lite med inlägg från dig i veckan.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Ditt påskpynt lockar även mig att pynta. Enkelt men ursnyggt. Tyvärr är nog fjädrar bannlysta här eftersom Iris inte skulle låta dem vara ifred. Ska ut på lite övningskörning idag. Vi håller oss där det är relativt bilfritt så kanske det blir någonstans där vi kan stanna och plocka lite ris eller någon annan fin kvist.

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att få rå om barnbarnen lite! Så fint du pyntat, alldeles lagom, här har inte pyntats alls ännu, får se om lusten faller på senare idag.
    Nisse blir väl överlycklig när han upptäcker dom fina fjädrarna!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att få rå om barnbarnen lite! Så fint du pyntat, alldeles lagom, här har inte pyntats alls ännu, får se om lusten faller på senare idag.
    Nisse blir väl överlycklig när han upptäcker dom fina fjädrarna!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥