söndag 15 april 2012

Söndag igen...

Hej, hej!

Nu har vi kalasat färdigt för den här gången:)
Som vanligt var det jättetrevligt.


Födelsedagsbarnet Jonathan har en duktig syster...


...som heter Jänny. (Ja, det stavas så;))
Hon är väldigt konstnärlig och målar jättefina tavlor.
Hon fattar bara inte själv riktigt hur bra hon är.



Jag är i alla fall väldigt imponerad!
De skulle då gärna få hänga på mina väggar!

Till Jänny:
Köp hem färger nu och sätt igång o
producera målningar till en utställning!



Så måste jag också få visa Biblioteket i huset,
med sina fina Billyhyllor och böckerna sorterade efter färger:)
Snyggt, eller hur!!?


Ja, åsså Nisse då...han har hittat rätt på en av sina
små eländiga kartonger igen. Fåtöljen
står övergiven i garaget.
(Så nu kan ni hämta hem den, G och A-C;))


Hur gulliga avstamp på en skala?


Då och då
behöver han sträcka på sin numera ganska långa lekamen:)
Inga problem med höfterna där inte!


Nu ska jag ta tag i dagen.
Sol är utlovad, men ingen siktas:(  Himlen är grå.
Dagen får fyllas med något inomhus.
Men en promenad ska jag ta!

Utågåhejåhå!


Kramar!

16 kommentarer:

  1. så fint det är med böcker i färgordning. Har en kollega som har gjort likadant:-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är jättefint! Här har vi dem i bokstavsordning efter författare, inte lika snyggt men gör det ganska enkelt att hitta det mnan söker:)

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt att ordna böckerna efter färger!!
    Nu har jag skänkt bort alla böcker, men de stod också i bokstavsordning. Lätt som en plätt att hitta dem då:)
    Här skiner solen och har gjort det hela dagen, UNDERBART!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Här lyser den fortfarande med sin frånvaro:)
    Mindre underbart:D
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Bokälskaren Hulda sitter och dreglar över tangentbordet. Såååå snyggt!!!!

    Å tavlorna. Platsar lätt på en utställning.

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det snyggt - både bokhyllan och tavlorna :)
    Men man måste ha koll på vilken färg boken man letar efter har, annars kan det bli jobbigt:D

    Ha det bättre!

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad DUKTIG Jänny är!!
    Wow!

    Kram

    PS. Gillar även de färgkoordinerade bokhyllorna!

    SvaraRadera
  8. Ja visst är hon!? Hon fattar det bara inte själv!
    Puss ♥

    SvaraRadera
  9. Vackra tavlor och en helt underbar liten kisse.
    Kram 3 Tanter.

    SvaraRadera
  10. Finfina tavlor!

    Nisse är helt underbart söt!!!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Glömde att jag har en hälsning från Molly till Nisse:

    Är inte glad nu, gillar absolut inte när matte reser bort, kröp ner i resväskan bland kläderna tre gånger och fick ändå inte följa med till Paris! Jag matvägrade i två dagar med sedan blev jag så sugen så jag blev tvungen att börja äta igen, lillmatte Josefine bor här nu och hon är faktiskt väldigt snäll egentligen...

    Pussar från Molly

    SvaraRadera
  12. Tanterna 3: Tack för hälsningen! Och för feedbacken till Jänny:))
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ann-Cathrine:
    Hur länge blir du kvar i Paris? Börjar allt bli lite avis nu;)
    Kram!
    Molly: Nisse hälsar att hon gärna hade fått åka med en bit och stanna hos honom istället:D
    Pussar tillbaka;)

    SvaraRadera
  14. Hon har helt klart talang Jänny. Hon måste göra något åt det tycker jag. Visa upp sina verk. Absolut :)

    Bokhyllorna är så snygga. Egentligen helt i min smak att fixa allt i ordning :))

    Hahaha Du tar så roliga kort på Nisse. Tassarna ser ju gigantiska ut :))

    Hoppas du haft det bra idag!

    ♥ Kramar

    SvaraRadera
  15. Ann-Louise: Men äntligen! :D
    Tack för mail, du har svar:) Är så nervös nu att jag funderar på att sjukskriva mig...
    Kram ♥

    SvaraRadera
  16. Tack Jenny!
    Jag får kanske följa Karins råd och köpa hem lite färg.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥