lördag 14 april 2012

Nu blommar det:)

HEJ!

Har varit ute och fotat lite blommor på vår tomt:)
Vi har av-och-till-sol och ganska varmt idag.


I gräsmattan sprider sig scillan som är en
väldigt tacksam liten rackare:)


Jodå - den sprider sig, som sagt:) Men det får den
gärna göra för mig; skulle aldrig få för mig att rensa bort
den var den än dyker upp. Så söt!!


Den här sprider sig också. Den har kommit in från
grannes tomt och den är hjärtligt välkommen;) Fast
 jag vet inte vad den heter.


Forsythian är lite sen hos oss och blommar först nu.


Och häcken är så där ljuvligt försommargrön:)
Det går inte så fort fram som när det "smäller till"
uppe i  Norrland där det växer dygnet runt pga ljuset.

Å andra sidan får vi njutningen lite tidigare;)


Vårkragen har stått i knopp flera veckor och
börjar nu blomma så smått.


Idag när vi var på Ekohallen i Fjälkinge så
köpte jag den här. Någon som har erfarenhet av LCHF?

Ska ju på kalas i kväll och känner att jag inte vill känna
så här inför alla sommarens kommande kalas.


Vi får se hur det går....
Man måste tydligen vara väldigt idog och inte fuska?

Ha en riktigt fin lördagskväll!
KRAM!


7 kommentarer:

  1. Jag åt enligt LCHF för ett år sedan och mådde bra...trodde jag. Det visade sig att mitt kolesterolvärde var alldeles för högt, så jag slutade på studs.
    Men det är jag det, det finns så många som mår bra av det och dessutom går ner i vikt!
    Hoppas du får riktigt kul ikväll:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Tack för den kommentaren för det var precis det jag var rädd för! Nu vet jag att det inte är något för mig eftersom jag kommer från en släkt där många fått ♥infarkter. Trots att de inte ens varit överviktiga.
    Har tänkt att det kan ju aldrig vara bra med så mycket grädde och fett. Jaha, då blir det motion istället och slut med godis och kakor:/
    För magen ska minskas eller bort!
    Trivs inte alls nu...:(
    Men jag tänker ha roligt ikväll ändå:D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jag läste idag att forskarna har slagit fast att bästa sättet att sänka kolesterolet är just motion. Det i kombination med mindre portioner och bara kakor och godis ibland, det är bästa sättet att gå ner i vikt.
    Själv har jag gått ner nästan fyra kilo nu och midjemåttet har minskat fem cm sedan jag började promenera varje dag och äter mindre.
    Det som är viktigt är att man måste kunna unna sig ibland, idag har jag t ex ätit en LITEN bit kladdkaka med en LITEN klick grädde;))
    Lycka till-kram♥

    SvaraRadera
  4. vad jag förstår så är nog den gamla "hederliga" tallriksmodellen den som står sig bäst: en 1/4 kolhydrater, 1/4 protein och resten grönt.

    Jag behöver också få bort min mage men LCHF är inget för mig,

    SvaraRadera
  5. Min syster behövde inga speciella dieter. Hon tänkte sig för vad hon åt och hur mycket. Mycket vatten och ordentlig promenad varje dag. Väldigt lite sötsaker. Hon rasade i vikt men hälsosamt mycket varje vecka. Ja, så minns jag det iaf :))

    Nej, akta dig för det där. Forskare i Umeå varnar verkligen för det. Och jag tror på dem. Umeå är ju långt fram då det gäller forskning. Ja, så minns jag att jag hörde det iaf :))

    Tror man kommer långt med motion och lämplig kost och intaget av den. Socker är ju livsfarligt och onödigt. Hörde om att vetemjöl är i stort sett är farligt att äta.

    Säger jag som inget av det gör förutom att äta grönsaker...
    ♥Kram

    SvaraRadera
  6. Måste man äta för att leva så måste det vara gott... brukar jag tänka. Sockersuget försvann av sig självt. Nu kan jag äta EN kaka eller EN chokladbit. Kaffet började smaka skunk så det sippar jag bara på om jag måste. Vetemjöl däremot vete sjutton hur jag skulle klara mig utan. Det finns ju i nästan allt. Dock tror jag på "lagom är bäst" och med riktiga produkter. Inget light alltså...

    SvaraRadera
  7. Hej Karin Min Mamma kallar den fina lilla blå blomman pervink, men vintergröna är det svenska namnet. Elin använde ofta bladen som bordsdekoration, de är fina hela året! Njut av våren och alla blommorna! Kramar<3 Maria

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥