fredag 20 april 2012

Fina fredag!

Hejsan:)

Äntligen fredag!!!
Fortfarande ingen sommar i sikte, men i alla fall
en ledig dag i morgon!

Och en mysig TV-kväll i kväll:)


Tidigare i veckan hade vi en ordentlig hagelskur
som bädade in de små scillorna så här fint!


Har lite bloggtorka; fotoobjektstorka och inspirationstorka
och inläggstematorka och torra armbågar och hälar 
och känner mig allmänt torr och trist.

Fast, förresten: Jag fick en komplimang tror jag
av S häromdagen...han sa att tråkig var jag då
verkligen inte...
men vad var jag då? Tjock? Jobbig? Dum? Eller?  


Växer gör det visst överallt. De små blå är snart
utblommande och jag tänker: Nu är det
 låååångt till nästa vår:)


Och det känns långt till sommaren också!
 Så vad är det egentligen för årstid nu?
Jag vill fylla krukorna med sommarblommor,
ta fram dynor och plädar,
plantera, gräva...

Börjar kännas tjatigt det här...varför blir man så
otroligt väderfixerad under våren och sommaren?

Ha nu en riktigt skön och avkopplande fredagskväll:))



♥ KRAMAR ♥

7 kommentarer:

  1. Vi har SNÖSTORM nu, fy f*n för aprilväder!!!!!!!
    Men det är bara att gilla läget, snart är det dags att sätta sig framför TV:n och heja på Anton;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Snöblandat och kuling heeeela skitdagen. Usch!!!! Jag tror hela svenska folket börjar blir less på att våren aldrig kommer...

    SvaraRadera
  3. Svar:
    Less var ordet! Tycker att Aprilvädret borde vara mer blandat, nu är det ju bara skit!
    Tur att man kan se på Anton i TV då;) I kväll var han ju SÅ duktig!
    Kramar till er båda :)

    SvaraRadera
  4. Sv: mitt köpstopp innebär:
    *inga kläder
    *inga blommor
    *inga inredningsdetaljer
    Enbart det som är nödvändigt, mat och om de hemmaboende barnen behöver något.
    Det är skitjobbigt från början, men nu går det faktiskt ganska bra:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Hej! Nu är jag här :) Har tänkt flera gånger på dig idag. Måste ju hålla koll på vad du pysslar med ;))

    Alltså, dina inlägg känns som att komma hem. Eller också har du lyckats hjärntvätta mig för så himla lättpåverkad är jag inte. Ja..du har nog tvättat mig :))

    Här har det kommit mycket snö igen. Men det har du väl sett på väderlekskartan. Jag tycker det var en fin komplimang du fick av S :)) Han kan han :))

    Men fy så kusligt. Jag är också torris. Inte kusligt att du är det hahaha men jag menar att du ofta är lika som jag. Om det är bra eller dåligt är svårt att säga. Tur du bor långt från mig annars vet man aldrig hur det hade gått :)) Lika surrig är du också tror jag bestämt?! :))

    Kramar ♥

    SvaraRadera
  6. Hej! började just undra var du höll hus:) Har inte hunnit kolla om du har gjort något inlägg ännu, men jag hoppas att ni hade kul igår!
    Nu ska jag se en film tillsammans med S: Vet inte om den är så bra att jag ser hela - vet inte ens vad det är för film. Efter den ska jag göra ett kort(?)inlägg innan jag går o lägger mig. Ska ju upp o jobba i morgon bitti:/
    Jag återkommer inne hos dig senare!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. han menade säkert att du är både smart och vacker också, men ibland kan inte män riktigt utrycka sig så vi kvinnor förstår;-)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥