onsdag 11 april 2012

Hyllor

Hej mitt i veckan:)

Jag älskar hyllor!
De är så lätta att möblera om och har så
 många olika funktioner.


Den här tex har en praktisk funktion.
Här har jag saker som är bra att ha lätt tillhands
ovanför spisen och diskbänken i köket
Mitt älskade Chai-te tex:)


Den här hyllan ovanför kökssoffan har mest ett
dekorativt syfte.Här har jag precis "möblerat om"
efter Påsken. Ullkulorna fick vara kvar:)



Fina skålar från Tine K. Men väldigt opraktiska
för mig som gärna slänger allt i diskmaskinen:)


Idag har jag suttit uppe i min pysselhörna en lång stund.
Har målat ännu en hylla som S har gjort.
Den ska sitta på väggen i lilltoan:)

Håller också på med några små projekt
som jag visar när de är klara!

♥♥♥

Dessutom har det varit lite dramatik här idag.
Nisse klättrade upp högst upp på taknocken ovanför
balkongen och stod där och jamade hjärtskärande.

Jag kom inte på något annat än att hålla ut en stor
korg som han kunde hoppa ner i. Höjd c:a 1 meter.
Han hoppade utan krus och jag lyckades
hålla i korgen och få in honom i
säkerhet.

Nu ligger han i mitt knä och sover. Galningen ;)))
Men det blir inte långvarigt för jag måste gå till jobbet nu!

7 minuters promenadväg - slå det den som kan!

Ha en fin afton ♥
KRAMAR!! 

14 kommentarer:

  1. Haha, kan nästan se framför mig hur du agerade räddande ängel med en korg;)
    På tal om föregående inlägg och det som du tog bort: vilken jobbig situation för dig!! Måste du möta denna människa VARJE dag?
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Du har bra hyllor du :) Lyckohyllor som är så fina. Ullkulor och lite orange - Gillar mycket ;)

    Jag tycker sånt som man bara stoppar i diskmaskinen är toppenbra. Lika med kläder som inte behöver handtvättas.

    Vilken tur att du räddade Nisse från det där eländet. Mest tur för honom som förstod att hoppa ner i korgen :))

    Hoppas det gåt bra på jobbet.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Färger helt i min smak. När orken infinner sig måste det helt enkelt bli totalsanering och omstrukturering här hemma. DET tror jag är bra för det inre måendet.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ann-Louise: Samma här! Skönt med kläder och saker som inget extra kräver. Använder skålarna ibland, men inte så ofta. Har fått dem av Jenny och tycker att de är dekorativa att ha framme.
    Nu har jag rast, slutar kl 21.30
    Imorgon efter kl 16 har jag helg!

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Ulla: Ja denna är en äventyrare. Men han litar tydligen på mig och det känns bra;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hulda: Jag rensar huset med jämna mellanrum. Det gör verkligen mycket för välmåendet. Känns som att huset kan andas lättare:) Ja, jag är lite flummig ibland;)
    Började när jag var sjukskriven för depression när min mamma var sjuk.
    Promenader i skog och natur och rensning av huset var nog det som hjälpte mig mest då.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Marie: Har lämnat en kommentar på din blogg:) ♥

    SvaraRadera
  9. Jösses Nisse! Snyggt fångat Karin! Skulle vilja se den stora basketmatchen ;-D
    Fint med rosa ljus...ännu mera vår!

    SvaraRadera
  10. Hugan: Vad lustigt att du hade skrivit en kommentar precis nu för jag gick precis och tänkte på dig när jag gick in till datorn:)
    Undrade lite hur du har det...med din mamma och så...
    Ja Nisse han kan han. Ingen tvekan alls, han bara slängde sig ner i korgen:D Var bara så rädd att jag inte skulle orka hålla emot, men det gick ju bra:)
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Svar: men fy vilken läskig dröm! Hade en liknande när mina barn var små, men då var det ingen älg utan en läskig man...

    SvaraRadera
  12. Men hallå?! Var tog ditt nya inlägg vägen?? Har du tagit bort det? Ångrade du dig kanske, såg att det var en bild med :))

    Rummet jag målar är lille W:s. Jag målar det i en ljus mild färg. Inte vit men lite cremevit kanske man kan säga. 5 varv!! En vägg ska ha tapeter och han har valt en med små blå stjärnor på ljus botten. Det blir verkligen ett helt annat rum då det var alldles mörk blått tidigare och ett stort snedtak. Nu är det ljust coh fint, blev mera rymd och luft. Kommer att bli ett lyckorum helt enkelt ;)

    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Så klart stt det kommer att bli ett lyckorum:)
    hahhaha...Hann du se mitt inlägg!? :D Det fanns där högst tio minuter!
    Tog bort det för att det var så tråkigt. Bara saker jag har sagt innan...
    Bilden var på Jonte (Emmas kille) med Alice och Sofia i sitt knä:)
    Nu ska jag åka till Åsa (arbetskompis) och få mitt hår färgat:)
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥