onsdag 18 april 2012

Genom mina ögon

Hej-hej!
BARA mormors flickor ;))))

Här är två av mina fyra barnbarn.
Pratiga Alice och Blyga Sofia.

I era ögon alldeles säkert två barn vilkasomhelst.

Men sedda genom mina mormorsögon är det
två alldeles underbara små flickor:)
 ♥ Världens finaste! ♥

Mina två andra barnbarn är också världens finaste!
Sedda genom mina farmorsögon 
De bor i Huvudstaden och jag kan inte
träffa dem så ofta som jag skulle vilja.
Eftersom jag jobbar och...


Hela sommaren från slutet av maj till i mitten av augusti är de med sin mamma i Japan.
Hos mormor och morfar. Så det är helt klart en stor fördel att vara just
det - mormor - om man vill ha närhet till sina barnbarn.
Var än i världen man bor.

Nu skrev jag det i min blogg!
Trodde jag aldrig att jag skulle göra...

Men, så är det i alla fall.

KRAMAR till er alla!

13 kommentarer:

  1. Livet efterrätt... det är barnbarnen säges det och du beskriver det verkligen så. Jag får vänta några år till och det känns bra. Dottern är bara 22 och behöver i alla fall ett fast jobb innan

    SvaraRadera
  2. Vilken tur jag har då...... Jag som bara är farmor och aldrig någonsin kan bli mormor, men har de allra finaste grabbarna jättenära i alla fall. ☺
    Kraaaaaam ♥ Chris

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilka jättejätte söta flickor!
    Ser så härligt glada ut också!

    Nej, det känns alltid bra att komma hem, det var faktiskt blåsigt och kallt i Paris de sista dagarna. Igår satt vi ute och drack kaffe och pratade med Lina i Paris och där var det blåsigt, regnigt och kallt! Jag är också så´n som alltid börjar längta hem efter ungefär en vecka.

    Förstår att det är tråkigt att inte träffa de andra barnbarnen lika ofta.Och borta i fyra månader...
    Tur att du har flera barnbarn!
    Många säger att det är olika det här med mormor och farmor, tror inte att det alltid stämmer. Själv hade jag mycket mer kontakt med min farmor, växte upp på en gård på landet där farmor och farfar bodde i stora huset, var alltid hos farmor som trots mycket jobb med gården alltid hade tid för mig, hennes första barnbarn.

    Önskar dig en bra torsdag, här lyser solen så vackert.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Rent allmänt är det ett väldigt starkt band mellan mor och dotter, det är väl därför det är "bättre" att vara mormor.
    Nu kommer jag aldrig att få veta hur det är att vara farmor, så jag är tacksam för mormorsrollen till snart sex gullhjärtan och att alla bor relativt nära;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Hulda:
    Min yngsta är 23 och jag hoppas också att det dröjer ett tag innan hon får barn:)
    Här fick jag visst två kommentarer från V-vik under varandra:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Chris:
    Ja du har ett underbart läge där mitt i högen:D Dygnet-runt-tillgång om du vill.
    Nu har ju jag haft många fler barn än du så det skulle kanske vara lite för mycket för mig. Men jag skulle verkligen önska att få ha lite delade sommarupplevelser tillsammans med M och M. Bada, leka i lekstugan, sandlådan, skogen, saft och bullar på altanen mm.
    Du vet; Lyckselesommar tillsammans!
    Ha det bäst!
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  7. Anncathrine:
    Ja sån är jag också: längtar alltid hem efter en vecka:) Vart jag än är är det liksom nog då. Maten börjar bli tjatig, allt är utforskat osv.
    Så mysiga minnen du har av din farmor. Vi bodde i samma hus som vår och både jag och min bror har väldigt dåliga minnen av henne. Hon tyckte bara att vi skulle hålla oss undan och vara tysta. Vi fick aldrig ens ett leende av henne spå vitt vi minns. Vi pratar ofta om henne som vuxna och försöker analysera och ev. förstå hur hon kunde vara sån!???

    Träffar många gamla i mitt jobb och hör att det är ett ofta förekommande problem. Men det beror ju oftast på vem som blir mamma till ens barnbarn och hur viktig hon tycker att man är.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  8. Marie:
    Du ser så söt och glad ut att dig måste man väl bara älska som mormor!
    Som du säger så står man kanske sina flickor närmare. Man behöver inte tänka innan man uttrycker en åsikt, man kan ta för sig på ett helt annat sätt.

    Jag känner inte att min sonhustru har något direkt emot mig när vi träffas, hon har nog mest problem med kulturen. Japaner beter sig inte som jag gör; Jag är nog så o-japansk man kan bli:) Busig och oseriös. Och hon vill att barnen ska lära sig de japanska koderna.

    Där är jag ingen tillgång trots att jag håller igen. Men jag vill också att barnen ska känna mig som jag är: jag märker ju att de tycker om mig.

    Livet är inte lätt alla gånger!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Ja du vet ju redan vad jag tycker och jag önskar verkligen att M och M kunde vara med dig också i sommar...och lite annars också...

    ♥♥♥

    SvaraRadera
  10. Visst är det härligt med barnbarn. Vilken fantastisk möjlighet för dina att få tillbringa så mycket tid i Japan, lära sig kulturen och språket.

    SvaraRadera
  11. Ann-Louise:
    Ja,du vet! :D Och jag tycker som du:)
    Jobbar du till helgen eller är du fri? Jag är ledig på lördag men jobbar heeeela söndagen: 10,5h
    Hoppas att du mår bra!

    Storkramen ♥♥♥

    SvaraRadera
  12. Vad menar du??
    Det ser väl alla att dom här barnen är extraordinära!!
    ;)
    Puss!

    SvaraRadera
  13. Hahaha :) Tyvärr så fattar inte alla det som är självklart för oss :D:D:D
    Puss ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥