onsdag 30 maj 2012

Utflykt


HALLOJSAN!!

 Idag har vi varit till Denningarums Gård
på utflykt med våra kursare:)


Där finns det olika saker att göra...kanota...
äta jättegod buffé...dricka kaffe med våfflor......bada tunna
...åka flotte med medhavd matsäck...bo i stuga...fiska...hoppa
studsmatta...mata djuren...kela med en katt som
aldrig får nog...och självplocka det mesta
som växer: Blommor. Bär.
Frukt. Grönsaker.

Det senare mer åt höstkanten:) 


Gullefjun!


Gullregn:)


Gullegri...nja. nä. jo. Lite....




Någon slags strutsfågel. Kommer inte ihåg vilken. Emu?


 Lamadjur

med sammetslen mule :D
Så mjuk!!!



 Helge å flyter förbi och har en stor roll i
Gårdens attraktionskraft.


Äta/Fika kan man göra både ute och inne.
Vi valde att sitta ute idag eftersom det var rätt så skönt
väder. Bara glimtvis sol men varmt och vindstilla.


Den kelna huskatten som reservationslöst
låter sig klias av alla som orkar har funnits där i många år.


Har ofta en bild på någon blomma eller annan växt på  slutet.
Idag blir det ett träd. När ovan och nedan möts.

Lite fint, tycker jag. 

Tror nog att min vän Ann-Louise skulle
kunna skriva något mycket vackert om bilden:)
Hon har den förmågan:D

Ha en riktigt skön dag i morgon!!!

KRAMAR!!!

11 kommentarer:

  1. vilket mysigt ställe ni har varit på. Lamadjur är söta men jag litar inte på dem, en gång spottade en sån mot mig när jag gick förbi:-)

    SvaraRadera
  2. Åh Karin..Vet du..Du är som plåster på sår eller som..ja honung i te.. Eller som fotvårdarn för mina fötter. Och det säger inte lite det! Underbar är du. Fast det vet du ju redan att jag tycker :) Vad skulle jag göra utan dig... Få väldigt tråkigt också.

    Så härliga livfulla bilder du tagit. Samtidigt som det syns att det är aktiviteter på gång hela tiden ser det så lugnt ut. Jag och barnen skulle nog bosatt oss där. Nu kommer jag att sova gott med dina bilder på mina näthinnor. Jag suckar av välbehag :)

    Trädet ja...Klart jag skulle sno ihop nåt fuffens om det ;))

    ♥♥Kram♥♥

    SvaraRadera
  3. Ulla: Ja, de kan spotta (loska) har jag hört. Men inte dessa. Aldrig har de gjort det mot en människa sa han som äger stället. De är så lugna och trygga. Snusar mjukt på handen så försiktigt med sin mule. Jag tycker att de är underbara djur:)

    Kram:)

    SvaraRadera
  4. Ann-Louise: Först läste jag det braiga (myser av glädje) sedan tyckte jag det stod "som fotvårtan för mina fötter" :D Men jag läste en gång till för så skulle ju aldrig du skriva!!!

    Ja du, du är som balsam för mig också:D Tror nästan jag har varit en höna hos dig i ett tidigare liv. Eller en hund? Eller din gammelmormor? :)
    Kram och godnatt ♥♥♥

    SvaraRadera
  5. Hallå där! Åh vad jag hatar att jag inte fick va med därpå idag alltså. Jag hade ju ett möte med Arbetsförmedlingen på skolan istället. Jag hade säkert älskat det. Men vi får ta det sen under sommarlägret istället. Häftigt att vi får va tillsammans igen imornkväll i alla fall. Hälsa Stefan och Nisse!

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Hahaha "Fotvårtan" :))) Tack för den :)))



    Du var ju högsta hönset ju ;))

    SvaraRadera
  7. Elinor: Ja det var synd, men vi ska ju dit på sommarlägret. Den dagen ska jag också vara med! Vi ska åka flotte och ha fika med oss;) Kommer att bli jättemysigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vilka ulliga,gulliga små fåglar!

    Verkar vara ett mysigt ställe det där!

    Kram Ancathrine

    SvaraRadera
  9. Verkligen ett ställe som doftar lugn och ro. Den vackra huskatten hade du kunnat skicka med DHL eller så till mig. Älskar norska skogskatter

    Kram:)

    SvaraRadera
  10. Anncathrine:
    Ja där är fint, barnbarnen älskar det! Vi har mindre än en mil dit så vi åker ofta:)
    Kram:)

    SvaraRadera
  11. Hulda: Vår förra katt var halvnosk. Hon var en underbar katt; stor och snäll och lurvig:)Med tofsar på öronen och otroligt sött kattflicksansikte:))Det syntes verkligen att det var en hona.
    Men katter lever ju inte i evighet och hon var 12 år när vi fick avliva henne pga cancer i juvret.
    Kram:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥