fredag 22 juli 2011

Balkongen

Hejsan!

Får jag presentera: Vår nygamla balkong:)
Nej, helt färdigt är det inte:) Men nu kan vi gå ut utan att riskera att ramla ner igen! Som jag sa så är det ett helt annorlunda räcke som S har gjort. Passar till huset? Nej, inte så värst:) Faktiskt inte alls.

Så nu har startskottet gått för en ny huslook:) Altanräcket är nästa projekt, men det ska inte vara i glas. Och inte i trä ;)



Ja, det var så här det såg ut innan.
Lite för mycket snickarglädje som vi har haft i 20 år så det var dags att byta.



S fyndade glasskivorna på IKEA så det blev en relativt  billig makeover. Resten har han svetsat ihop själv, lackeringen har en kompis gjort. :D


Ja, så måste vi ju då inviga med en kaffetår:)



Vi har haft uppehållsväder hela dagen men inte så mycket sol. Temperaturen har legat på c:a 25 grader så det har varit väldigt skönt (att slippa solen;))


Det som inte är färdigt ännu är överliggaren som ska vara av lärkträ. Det grånar så fint! Den ska alltså ligga här uppe på fästet.


På bordet står en citrontimjan som de reade ut på vår blomsteraffär. Så gott den doftar!


Till kaffet åt vi varsin hallonmazarin. Det var en god nyhet från konditori Godbiten! 

*
Annars har det varit en svart och sorglig dag med tanke på bombningarna och skottlossningen i Norge.
Det går inte att vara riktigt glad en dag som denna, det är så hemskt och skrämmande.

Hur kan någon grupp eller person anse sig ha rätten att ödelägga människors liv?
Hur kan man ge sig på att skjuta ihjäl oskyldiga barn och ungdomar!?
Det är så ofattbart.

Jag tänker på alla som har drabbats och känner stor sorg.

*

Nu ska jag försöka sova - har börjat ställa om tills barnen ska bo hos oss. De vaknar ju liiiite tidigare än vi:)

Godnatt ♥


3 kommentarer:

  1. Han är duktig S ! Snyggt och säkert :) - Ah de mumsar på hallonmazarin, sa jag innan jag såg att du skrivit det. Du röker också ser jag :)) Hur kan jag veta att det är du tro? Jo. Pläden är på den stolen så jag antog att du brukar sitta där och ha den på dig när det är lite kyligare ;) Ja det är så hemskt det som hänt i Norge...Och alldeles för nära Sverige....Människan är en konstig varelse som det tyvärr lätt vrider om totalt i huvudet för. Sjukt och fullkomligt vansinnigt!!

    SvaraRadera
  2. HUR hann du kommentera medan jag redigerade?
    hahhaha - du har fel! det är S som röker! Jag hade en klok mamma som sa att man blir blek, mager och får gula fingrar och bruna tänder av att röka! Så jag brydde mig aldrig om att börja med det;)
    Tyckte inte mitt utseende kunde klara den belastningen...ja, han är duktig min S:) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jättefint blev det ju :)! Behöver inte alltid passa in - är ju fint med kontraster ;)! Verkligen hemskt det som hänt i Norge...man har svårt att fatta hur nåt sånt kan hända överhuvudtaget!!

    Puss, ses ikväll :)!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥