söndag 10 juli 2011

Nya småsaker hos mig

Hej-hej!

När jag har varit i Malmö - eller någon annanstans för den delen -
så har jag för det mesta med mig något nytt (eller gammalt) hem. Något som jag köpt/fyndat eftersom jag tycker om att kolla runt på stan när jag ändå är där;) 

Eller något som jag rentav har fått.

Som de här två nya Tine K-ljuslyktorna. Som jag har fått av Jenny - man ska ha många säger hon. Så blir det finare - och det har hon ju rätt i! Tände dem en stund igår kväll efter att spindeln hade jagat in mig. Eller den satt bara där alldeles stilla i väntan på en bytesinsekt, så det var väl inte spindelns fel:)


Den här gången gav hon mig ett par i färg. Så fina, tycker jag!!!


Jag är en sådan där en som hellre handlar en massa små lite billigare saker än en enda dyr. Ibland vet jag inte vad jag ska ha sakerna  till, tycker bara att de är fina. Som den här lilla korgen som jag köpte på Granit. När jag kom hem så visade det sig att mina servetter som jag köpt på ICA passade helt perfekt i den :) Så nu står den därute på bordet i Glasverandan.


Den här fina korgen är tänkt att ha ute i trädgården. Den hittade jag på Biltema:) Jättefin att ha ute på altanen för att kasta ner grejor i. Kostade 149:- om jag inte minns fel:) 


Ja, det är ganska så tom ännu så länge ;)



Två små burkar med lock. Även de från Granit som är en absolut favoritaffär:) Ja, vad skulle jag då ha dem till? Det visade sig ganska snart när jag kom hem - på hyllan inne på lilla WC:n!!! Har så många småsaker som behöver gömmas. Badrumsskåp och hylla rensades (Behövligt!) Gamla saker kastades.  

Nu står de prydligt på hyllan. Med min kära Dymo (också den från Granit) har jag textat remsor TANDVÅRD på den ena (mellantändernagrejor) och PARFYMPROVER på den andra. (har massor ;))


På den här burken står det HYVLAR för det visade sig att jag hade en hel del sådana. Kör med engångshyvlar. GRANIT igen! :) Behöver två till likadana! (Jenny? Elin? Lisa?)

Det här med hur man handlar är ju väldigt olika. En del avstår småsaker för att bara handla kvalité. Inte för att det är fel på kvalitén på dessa saker, men de är ju just det - små.

Eftersom jag har haft en stor familj, varit hemma hos barnen länge och aldrig varit högavlönad så har jag inte haft råd med så mycket utöver det nödvändigaste. Den köpglädje jag nu besitter är nog ett uttryck för befrielsen att kunna ha lite mera råd. Alla barn är självförsörjande. Och jag tycker om saker :)

Inte alla saker förstås, det finns mycket därute som jag aldrig skulle köpa hem.

Om man inte har betalat så mycket för en sak är den ju utbytbar också :) 
Och jag gillar omväxling, att göra om, komplettera, ta bort, byta användningsområden, fixa och trixa...mina ögon är hela tiden på jakt runt, runt för att hitta nya lösningar, nya möjligheter:)

LOVE IT! ♥

Ha en bra dag!

KRAM!



6 kommentarer:

  1. Så bra att du fick nytta av din korg-ask :)! Är också en sån där som hellre shoppar billigt och mycket än lite o dyrt ;)! Sitter kanske i generna ;)!?
    Pusspuss

    SvaraRadera
  2. Skulle tro det:) Ses på lördag! Puss! :)

    SvaraRadera
  3. Hej Hopp!! Här är jag ;) Fina ljuslyktor! Så mycket romantiskt du kommer att ha tillsammans med dem hahaha Du har bara snygga grejer du. Du är säkert snygg själv också. Ungefär som med pengar du vet - den som har mycket får bara mer. Nu verkar du ju få mer o mer ljuslyktor men same same . Alltså samma samma på engelska inte same som i same med luva o renar :)) Bäst att lägga sig nu verkar det som.... Har heller aldrig varit på Granit. Skulle varit kul. God natt ♥

    SvaraRadera
  4. Men du, ta å tvärfar hittna så fär vi dittna!;)
    Du har ju snart semester:)
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Tvärfar o tvärfar...töcke tjorv :))

    SvaraRadera
  6. :)Hä int bar å far lr? :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥