torsdag 7 juli 2011

Kvällspromenad i Västra hamnen


HEJ igen! :)

Är nu hemma igen efter fyra dagar i Malmö.

Det är en annorlunda värld att vara hos Jenny -  vacker på sitt sätt, men ...ja, annorlunda. Havet är ju äkta men annars är allt tillrättalagt för att det ska se fint ut. Cement, trä, sten är främsta byggnadsmaterial och det är ju väldigt fint. Mycket grönska, träd och många
fina planteringar är kronan på verket.

För det är ju arkitektritat och ingenting som naturen har skapat, det känner jag väldigt tydligt. Den där riktiga förundran som man kan känna ute i naturen infinner sig inte. 

Men visst är det fint! På ett annat sätt :)


Barnen har många, många möjligheter att klättra, plaska och balansera på allt möjligt. I syskonvagnen sitts det inte långa stunder under kvällspromisen. Här ligger tre granitklot i varsin grop och rullar i vattnet. Spännande! :) Hopp ur vagnen!


Här finns inte två likadana hus i hela området. Smala gränder, breda vägar och små prång dyker upp överallt mellan husen. Det är lätt att gå vilse för den ovane. 


En fin blomma bland gräset i en liten damm.

Radhus?

När vi vandrade längs den här kanalen sa Jenny plötsligt att jag skulle vända mig om och fota. Här är resultatet :)


Som sagt: Det finns mycket att balansera, springa och klättra på. Detta är nog tänkt som en sittbänk tror jag...(men man börjar undra varför vagnen alls är med?!)


Här är restaurang Albatross, en av många matställen i området. Den ligger närmast havet i slutet av den gata som Jenny med familj bor på.  Dvs. om man räknar deras
bostad som början ;) 


Små söta blommor mellan stenarna:) Inget är lämnat åt slumpen...


Underbart fina blomplanteringar. Finns i massor! Med små grusade vägar mellan planteringsgrupperna. Kul att springa på. (Vagnen fortfarande tom på barn:))

Alice på badbryggan som ligger nedanför deras hus.

Här brukar pappa i familjen ta sig ett uppfriskande (?) morgondopp. Frågetecknet pga att jag är en badkruka. Det enda som kunde få mig att hoppa i där vore om någon av barnen skulle ramla i. Vilket skulle betyda att en tredje person skulle få hoppa i och rädda oss båda. Så illa är det :( Eftersom det kunde försena räddningen av det stackars barnet brukar jag hålla mig därifrån. Säkrast för alla.


Med ryggen mot havet.

Har nog tagit minst hundra bilder de här dagarna. Väldigt många har jag raderat, eftersom jag inte får till bra mörkerbilder. Vill ju fota solnedgångar och sådant...Ska visa hur det blev i morgon. Datorn ratade vissa bilder idag, den gör så ibland. det blir bara en tom ruta med ett rött kryss på när jag försöker ladda ner till bloggen.

Konstigt.

Ha det så gott!  KRAMAR ♥

Tihi, nu kan jag göra hjärtan!! Tack Ann-Louise och Saga!!!

5 kommentarer:

  1. Tack för all hjälp!!!! Fina bilder! Puss

    SvaraRadera
  2. Bra du är hemma. Ordningen återställd :))Vet inte vad jag skulle tycka om att bo i en stad. Allt är väl en vanesak kanske men en del kan ju aldrig finna sig tillrätta någonstans. Tur vi är olika. Jag får ganska fort hemlängtan. Hem till byn med de gröna ängarna ;) Inget arkitekt alls. Kanske jag skulle kunna gå med på ett mindre samhälle eller utanför en stad...Ja ja. jag skulle nog finna mig i det nöden krävde. Fina kort du visar. Ser ju inte så tokigt ut att bo så där.
    Jag sa till Saga igår att karin, min bloggvän, hälsar tack ;) ♥

    SvaraRadera
  3. Jenny: Inget att tacka för...eller är det kanske jag som har lärt dig att tacka? :D OK, varsågod då! Puss

    SvaraRadera
  4. Mitt hem är där mina saker finns:) Har flyttat många gånger och bott i olika miljöer. Tyckte för ett tag sedan att vi borde flytta vidare snart, men nu har vi (nog) rotat oss på riktigt;)Fast i en storstad vill jag inte bo!
    Så glaad jag blev över att få lära mig göra ♥ Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, inlägget ovan var till dig, Ann-Louise;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥