fredag 15 juli 2011

Ett älskande par...eller vad ser ni?

 Har jag snuskig fantasi, eller....? ;)

Godkväll!
Kul design av Karim Rashid för ILVA.
Om någon undrar vad det är så är det en schäslong:) En sak kan jag säga och det är att den inte skulle passa in hemma hos mig...alldeles för modernt!

Men som ett konstverk betraktat så tycker jag att den är jättefin.
Priset ligger på drygt 16.000:-


När jag då är inne på design så vill jag visa det här bordet i svart glas som faktiskt skulle kunna få flytta in hos mig - om det hade haft plats för fler:) Storleken är bara 90x130 cm.

Priset på bordet är 12.500:-

 De stolar som visas tillsammans med bordet är tillverkade av metall och polycarbonat.
Ja, tack kan jag nog säga till dem också:)
Fast förmodligen skulle jag ge dem till någon av barnen. Men en skulle jag nog behålla....:)


Stolen kostar 1899:-
 
Nedan tre fina "plädar" (Jag skulle kalla dem överkast) också de från ILVA.


Rosa quiltad velour 140x200 cm pris 749:-
Lila bomullssatin 140x200cm Pris: 949:-
Mörkt ceriserosa velour 130x180cm Pris: 629:- 

Idag har det regnat hela dagen. Formligen ööööööst ner. 
Elin och min goa vän Maria  har varit här sedan igår och åkte båda hem idag. Fast åt olika håll: En till Malmö och den andra till Karlshamn.Emma och jag skjutsade dem till tåget i Kristianstad och därefter shoppade vi intensivt i fyra timmar! :D

Mesta tiden tillbringade vi på MAXI men vi gick även i en del klädbutiker i stan. Det var "Emmas dag" så jag följde snällt med henne och tittade på kläder. Hon är så fiiiin, alla kläder sitter som de är sydda till just henne:) Och jag vill helst inte gå in i en provhytt numera. Vet inte var min midja har tagit vägen?
USCH!

Nej nu måste jag börja dra mig mot sängen, ska baka i morgon. Och Alice och Sofia kommer hit på eftermiddagen!!! :D  Hihihi...

Kram!

6 kommentarer:

  1. Jag besöker alltid Ilva när jag reser neråt Danmark, har lyckats fynda flera saker där. Ett sånt där överkast fast i en annan färg hade jag kunnat tänka mig, i linne, grått eller vitt. De moderna möblerna är inte riktigt min stil, dem lämnar jag till någon annan..

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Nej, det hör nog inte hemma hos mig heller:) Bara kul att visa lite annat än det vanliga:) Överkasten fanns i fler färger, även i vitt och beige. Gå in och titta! Ha en fin dag du med, här regnar det:(

    SvaraRadera
  3. Du med din snuskiga fantasi...hahahah..vi ses snart! Puss

    SvaraRadera
  4. Ja...jooo...Du har nog rätt :D Åh vad mina hundar skulle gilla att krafsa runt i de fina överkasten. Inget som skulle fungera här tyvärr. Visst är det kalas imorgon? Hoppas det blir riktigt trevligt :)

    SvaraRadera
  5. Jenny: Ska du säga:) Ja vi ses snart! Kör försiktigt! pussi:)

    SvaraRadera
  6. Ann-Louise: Hoppas att du har piggnat till nu. S kom hem från sitt jobb idag och gallskrek S_E_M_E_S_T_E_R!!!!!!!!!!!!!! Är säker på att hela byn gläds med honom;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥