tisdag 12 juli 2011

En stark kvinna

Hejsan-Svejsan!

Var på väg att göra lite nytta, (städa garderoben) men hejdade mig i tid;) Nu i morse har jag haft besök av en gammal kär arbetskamrat. Känner att jag vill berätta om henne lite grand:)

Och jo, jag var både vaken och påklädd när hon kom;)

Mina orkidéer blommar alltid i juli:)

Vi har tjattrat och skrattat oavbrutet i nästan tre timmar. Hon är nog den mest positiva människa jag har mött. Lever livet leende, är en riktig energiinjektion. 

 
Ann-Louise - en skir blomma till dig;) Violruta.

Jag vill berätta lite om henne därför att hon är verkligen ingen standardmänniska. För några år sedan blev hon pensionär vid 67 års ålder. Den biologiska åldern är nu dryga 70 men jag ser henne som helt ålderslös. Hon bara är.

Hon är mamma till 12 barn!
Hon är mormor till 31 barnbarn! Det 32a på väg!
Hon är mormorsmor till 15 barnbarnsbarn! Det 16e på väg:)

Alla är välartade och alla har jobb och är självförsörjande i dessa arbetslöshetens tider.
Exklusive de små som "bara" är välartade:)

 

Men hur orkar då människan!???

Hon är fräsch och sprudlande, är ute och dansar två gånger i veckan. Promenerar mycket. Har aldrig rökt eller använt alkohol och påstår med glimten i ögat att karlar är hennes enda last;)

Hon älskar barn och glömmer aldrig ett namn eller en födelsedag.
Jag menar, det är ju några att hålla reda på...
Jag brukar blanda ihop namner på mina fyra flickor ibland... :/
Och för att inte tala om hur dyrt det måste bli med alla dessa födelsedagspresenter i tid och otid:)

Vissa människor som är jätteduktiga tar energi från mig, men inte hon: jag blir bara så uppiggad! Allt är så enkelt med henne:)


Ja, det var det jag ville berätta om. Nu: mot garderoben!!!

Kramar!!

6 kommentarer:

  1. Tack för blomman!! Du vet precis vad jag gillar ;D Ska kolla upp den. Kanske något jag kan plantera. Fick en chock o höll på ramla av stolen över alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn :D Som du beskriver henne verkar hon onekligen vara en fantastisk människa. Jag skulle också velat träffa henne. Intressant & givande skulle det säkert vara :) Blev det fint i garderoben? Åkte 90-tals kläderna ut? ;)

    SvaraRadera
  2. 90-talskläderna? Hahha - det var länge sedan de krympte i tvätten;D
    Till min sorg märkte jag att jag smygökar, man märker det inte så mycket utan det smyger sig på:C Buhuu...jag som har varit så smal! Ja hon är en fantastisk människa, ger mycket av sig själv och verkar aldrig bli trött. Du får komma hit och träffa henne...oss:) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt människa! Men du är ju inte så långt efter... eller? Har alltid tänkt på dig som en glad o positiv människa - o det är du ju!! Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  4. Ja det är bra! Glad och positiv försöker jag vara men det är långt kvar tills jag har 58 "avkommor" :D :D

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥