söndag 3 juli 2011

Söndag

Hejhej!!

IGÅR...
Satt vi ute halva natten och bara njöt.

IDAG...
...är det lika varmt som igår, men med den skillnaden att det fläktar skönt:) Såg på TV att det har varit 20.000  (ja, ni läser rätt: tjugotusen!!!) blixtnedslag i södra Sverige igårkväll. Mest i Skåne. Vi bor också där, men såg inte till en enda blixt. Hörde inga muller heller. Inte en endaste liten regndroppe föll. Kommer väl ikväll när jag ska åka tåg.


Oredan ovan är mitt jordgubbsland. Mitt första:) Som egentligen är ett blandland: smultron/jordgubbar :)  Men det var värst vad många revor det kommer hela tiden! Jag nänns inte ta bort dem, men det borde jag kanske?

Uppe på drivbänken bakom har jag en himla skjuts på mina grönsaker. Hinner inte äta upp allt!


Persilja (ok, den fryser jag allt eftersom) Blandsallad och Ruccola. Bara älskar den!! Rädisor som måste sättas en ny omgång av. Isbergsssallad. De två senaste åren har ruccolan givit jättedålig skörd, hann knappt bli blad innan den gick upp i blomning. Tvekade faktiskt om jag alls skulle ha den i sommar, men som tur är försökte jag ett år till och den är jättefin!

Mums!


Åka tåg, ja: Lämnar S ensam hemma några dagar nu. Det är hans tur att vara själv. Fast han tycker nog bara att det är lugnt och skönt är jag rädd:) Ska passa mina älskade barnbarn några dagar när deras mamma jobbar och pappa har flygning till Bangkok.

Så nu överlämnar jag min hörna till S. Fast när jag tänker efter så har han suttit och smågungat där de två senaste gångerna vi har fikat. Igår och idag! Hm. Nästa gång är det allt min tur! :)

Vi fikar en gång till innan jag åker!


Man kan nästan inte vara borta samtidigt, när man har så mycket att vattna som vi har.
Nu har tom vindruvsplantorna börjat ta fart! Den hörnan ska vi ta tag i när jag kommer hem till helgen! Det är så roligt att hålla på att fixa!!!!

Nej, nu har jag inte tid mer...måste bort och vattna hos en granne också...
Hoppas ni tittar in till helgen igen!

KRAMAR!!!




6 kommentarer:

  1. Hörde du inte eller såg ett enda blixtnedslag?! tror säkert att du satt ute till klockan 02:00 i natt men jag tror inte att du var vaken. Tror du satt och sussade sött i den där hörnan snarare ;))

    Vad du grejar med mycket :) Odlar grönsaker också. Vad roligt att bara kunna gå ut och plocka det man behöver. Ha det bra med dina barnbarn. Vi ses :)

    SvaraRadera
  2. Tittar in så ofta jag kan :)
    Ha det så bra i Malmö!

    SvaraRadera
  3. A-Louise: I den hörnan sitter man inte och sussar. Man ligger:)Är i Mö nu och ska gå o lägga mig eftersom man blir väckt tidigt här. Av både barn och måsar:)

    SvaraRadera
  4. Birgit: Jag tittar in hos dig mest varje dag:) Ha det bra själv :)

    SvaraRadera
  5. Hej
    Hos oss har det varit lugnt inte en enda åska...
    Så härligt det ser ut:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!!! Trevnaden sprider sej in i hjärtat! Ger sån avkoppling bara av att se dem!
    Ha det bra i Malmö, hälsa alla flickorna och S! Ses snart! Kram Maria

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥